Toyota ProAce - Jumpy i Expert po japońsku
Dostawczy model ProAce to owoc współpracy Toyoty z francuskim koncernem PSA.
O podpisaniu porozumienia pomiędzy japońską marką oraz Peugeotem i Citroënem na budowę samochodu użytkowego informowaliśmy w lipcu. Toyota ProAce będzie już 4. autem produkowanym na tej samej bazie. Expert i Jumpy powstały bowiem we współpracy z Fiatem, który swoją wersję nazwał Scudo. Te trzy modele zadebiutowały już dosyć dawno, bo w 2007 r.
Toyota ProAce różni się od europejskich odpowiedników wyłącznie lekko zmodyfikowanym przodem. Bez zmian pozostały m.in. reflektory, inna jest za to maska, a na grillu pojawiła się listewka. Samochód będzie dostępny w dwóch: długościach (4805 i 5135 mm), rozstawach osi (3000 i 3122 mm) i wysokościach (1942 i 2276 mm).
Ładowność użytkowa sięga 1200 kg. W zależności od wersji pojemność ładunkowa będzie wynosiła 5, 6 lub 7 m[sup]3[/sup]. Do wyboru będzie tylna klapa podnoszona do góry lub otwierane na boki drzwiczki.
Pod maską użytkowej Toyoty mają pracować wyłącznie silniki Diesla: 1,6 l (89 KM i 180 Nm) oraz 2,0 l w dwóch wariantach (126 KM i 320 Nm oraz 161 KM i 340 Nm). Jednostki będą współpracowały z 6-stopniową manualną skrzynią biegów.
Toyota ProAce wejdzie do sprzedaży w Europie w 2. kwartale 2013 r.
Źródło: WCF