Xenatec 57S Coupe Office-K - wskrzeszanie?
Pod koniec 2011 roku firma Xenatec, która zajmowała się przebudowywaniem Maybacha 57 na auto z nadwoziem coupé, ogłosiła, że znajduje się w fazie likwidacji. Niedługo później taki sam los spotkał Maybacha. Dlaczego więc japoński tuner Office-K zabrał się do modyfikacji Xenateca 57S?
27.08.2012 | aktual.: 13.10.2022 13:59
Pod koniec 2011 roku firma Xenatec, która zajmowała się przebudowywaniem Maybacha 57 na auto z nadwoziem coupé, ogłosiła, że znajduje się w fazie likwidacji. Niedługo później taki sam los spotkał Maybacha. Dlaczego więc japoński tuner Office-K zabrał się do modyfikacji Xenateca 57S?
Powodów może być kilka. Po pierwsze teraz, po bankructwie Maybacha, ceny tych aut mogą zacząć spadać jeszcze szybciej i nagle może powiększyć się rynek wtórny, co jednak nie jest regułą. Pomimo historii z początku XX wieku Maybach nie może pochwalić się cudowną tradycją marki, więc modele 57 i 62 raczej nie staną się nigdy autami "klasycznymi" czy też zabytkami.
Być może japoński tuner chciał po prostu trafić do większej liczby fanów - mało kto może się pochwalić tym, że tuninguje Maybacha. No właśnie, czy to tak naprawdę tuning?
Xenatec 57S Coupe to tak naprawdę przerośnięty Mercedes z bardziej luksusowym wyposażeniem. To chyba nie wystarczy, żeby usprawiedliwić cenę 675 000 euro, jaką trzeba było zapłacić za takie auto. Office-K ograniczył się jedynie do drobnych zmian.
Tuner zamontował do auta ogromne 24-calowe felgi, które w połączeniu z białym kolorem nadwozia przypominają trochę trend tuningowy VIP Tuning. Pojawiły się nowe reflektory ksenonowe oraz diody LED. Na szczęście wnętrze tego egzemplarza, a konkretnie czerwona skórzana tapicerka, której jest trochę za dużo, nie jest wymysłem japońskiej firmy.
Źródło: Autoevolution