Czarna perfekcja – Wheelsandmore 458 Spider Perfetto (2012)
Już drugi dzień z rzędu na łamach Autokultu prezentuję wóz przygotowany przez niemiecką firmę Wheelsandmore. Tym razem jest to najmocniejsze na rynku Ferrari 458 Spider. Czy auto jest doskonałe?
12.05.2012 | aktual.: 07.10.2022 20:24
Centralnie umieszczony 8-cylindrowy, widlasty, wolnossący silnik o objętości 4,5 l. Płaski wał korbowy, brak doładowania, bezpośredni wtrysk paliwa. Moc maksymalna 570 KM przy 9000 obr./min. Maksymalny moment obrotowy 540 Nm przy 6000 obr./min. 7-biegowa, zautomatyzowana skrzynia biegów o dwóch sprzęgłach przenosząca moc na tylne koła. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 3,40 s, prędkość maksymalna prawie 200 mil/h, czyli 320 km/h. Piękne nadwozie, dwa miejsca dla kierowcy i pasażera, otwierany sztywny dach.
Oto krótka charakterystyka Ferrari 458 Spider, które wiele osób na pewno uzna za idealne już w wersji seryjnej. Ale tunerzy żyją właśnie z tego, że udowadniają, iż każdy samochód da się poprawić. Czasami ma to skutek odwrotny do zamierzonego, ale zazwyczaj wszystko gra. Firma Wheelsandmore zajmuje się przede wszystkim modyfikacjami mechanicznymi, więc raczej nie ma ryzyka, że zepsuje prezencję pojazdu.
W przypadku 458 Spider uczyniono niewielkim stopniu wyjątek. Opracowano dla tego wozu kilka kompozytowych odpowiedników seryjnych części nadwozia.
Z włókna węglowego mogą być osłony pałąków przeciwkapotażowych, oprawy i podpory lusterek zewnętrznych, dodatkowe żaluzje w wylotach powietrza obok przednich świateł, fragmenty tylnego dyfuzora i airbox doprowadzający powietrze do jednostki napędowej. Podobno wstawienie tych wszystkich elementów zamiast standardowych części zmniejsza wagę Spidera aż o 30 kg. W prezentowanym bolidzie z wymienionych elementów mechanicy zainstalowali tylko airbox.
Pozostając jeszcze chwilę przy modyfikacjach zewnętrznych, trzeba wspomnieć o 21-calowych 6-ramiennych felgach 6Sporz[sup]2[/sup] o szerokości 9,0” z przodu i aż 12,5” z tyłu. Na obręcze wciśnięto opony 255/30 (przód) i 345/25 (tył), które wyprodukowała firma Hankook.
Po maską włoskiej perfekcji też jest kilka ulepszeń. Oprócz wspomnianego airboxu, który sam w sobie nic nie zmienia, ale ze sportowymi filtrami powietrza już ma drobny wpływ na jednostkę napędową, inżynierowie tunera zastosowali zupełnie nowy układ wydechowy z kolektorami wylotowymi własnej produkcji oraz centralną jednostkę sterującą z nowym programem.
Po takich modyfikacjach silnik Spidera ma moc 656 KM i 635 Nm momentu obrotowego. Na razie Wheelsandmore jeszcze nie podało parametrów drogowych swojego Ferrari, ale można zgadnąć, że prędkość maksymalna wozu przekracza 330 km/h.
Dodatkowo zainteresowani mogą kupić regulowane zawieszenie LCS-2, w którym przednia oś unoszona jest hydraulicznie o 40 mm. W prezentowanym samochodzie nie zostało ono jednak zamontowane.
Produkt Wheelsandmore jest prawdopodobnie bliższy perfekcji niż oryginalne Ferrari – przynajmniej pod względem mechanicznym. Jednocześnie jest to najmocniejsza dostępna obecnie na rynku tuningowym wersja Spider modelu 458.
Dane techniczne
- Typ: V8, 90supo/sup
- Ustawienie: centralnie, wzdłużnie
- Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
- Objętość skokowa: 4499 cmsup3/sup
- Moc maksymalna: 656 KM
- Objętościowy wskaźnik mocy: 145,81 KM/l (seryjny – 126,70 KM/l)
- Maksymalny moment obrotowy: 635 Nm
- Skrzynia biegów: 7-biegowa, zautomatyzowana, dwusprzęgłowa
- Typ napędu: na tylne koła
Hamulce i koła:
- Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane, ceramiczne, średnica 398 mm
- Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane, ceramiczne, średnica 360 mm
- Koła przednie: 9,0 x 21” 6Sporzsup2/sup
- Koła tylne: 12,5 x 21” 6Sporzsup2/sup
- Opony przednie: 255/30 R 21 Hankook
- Opony tylne: 345/25 R 21 Hankook
Masy i wymiary:
- Masa własna: 1590 kg
- Stosunek masy do mocy: 2,42 kg/KM (seryjny – 2,79 kg/KM)
- Długość: 4527 mm
- Szerokość: 1937 mm
- Wysokość: 1121 mm
- Rozstaw osi: 2650 mmblock position=\inside5730/block
Źródło: autoblog