Rozemocjonowany – Evolution 2 Motorsport 458 Italia Emozione (2012)

Trudno, żeby kierowcy zasiadającemu za sterami Ferrari 458 Italia nie towarzyszyły emocje, jednak w wozie opracowanym przez Evolution 2 Motorsport będą one zapewne większe. Choćby z tego powodu, że silnik Italii po tuningu jest mocniejszy.

Rozemocjonowany – Evolution 2 Motorsport 458 Italia Emozione (2012)
Olgierd Lachowski

10.05.2012 | aktual.: 07.10.2022 20:23

Do modyfikacji Ferrari 458 brało się już kilka poważnych firm tuningowych, w tym Novitec, który jest zdecydowanie najważniejszym graczem w tym temacie na rynku. Każdy z tunerów ma coś do zaoferowania. Przedsiębiorstwo Evolution 2 Motorsport, jak wskazuje nazwa, przygotowało pakiet zbliżający wyglądem Italię do bolidu wyścigowego.

Obraz

Z zewnątrz pojazd odróżnia się od fabrycznego Ferrari przednim spojlerem, który tak jak dach, tylny dyfuzor oraz listwa Gurneya na tylnym spojlerze został pomalowany na srebrny kolor. Wspomniana listwa z tyłu też nie jest częścią seryjną. Najłatwiej jednak zauważyć nowe koła z 21-calowymi felgami. Obręcze mają charakterystyczny wzór, który jest typowy dla wyścigowych samochodów klasy GT3. Różnica tkwi jednak choćby w średnicy – w bolidach torowych felga może mieć maksymalnie 18 cali.

Obraz

W środku Italli Evolution 2 Motorsport zmieniło tylko nakładki na pedały na aluminiowe oraz dołożyło podnóżki pod lewą stopę kierowcy i stopy pasażera.

Za plecami kierowcy tkwi nadal 8-cylindrowiec z płaskim wałem korbowym, który ma objętość skokową 4,5 l. W normalnej konfiguracji ta wysokoobrotowa jednostka napędowa ma moc 570 KM przy 9000 obr./min. Po przekalibrowaniu centralnej jednostki sterującej oraz instalacji jeszcze bardziej sportowego układu wydechowego z rurami ze stopów tytanu serce włoskiego bolidu zyskało dodatkowe 40 KM, co oznacza, że w trzewiach silnika drzemie teraz 610 KM mocy maksymalnej.

Obraz

Niestety, nie wiadomo, jak większa moc wpłynęła na parametry drogowe Italii.

Dane techniczne

  • Typ: V8, 90supo/sup
  • Ustawienie: centralnie, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 4499 cmsup3/sup
  • Moc maksymalna: 610 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 135,59 KM/l (seryjny – 126,70 KM/l)
  • Skrzynia biegów: 7-biegowa, zautomatyzowana, dwusprzęgłowa
  • Typ napędu: na tylne koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane, ceramiczne, średnica 398 mm
  • Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane, ceramiczne, średnica 360 mm
  • Koła przednie: 21”
  • Koła tylne: 21”

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1540 kg
  • Stosunek masy do mocy: 2,57 kg/KM (seryjny – 2,70 kg/KM)
  • Długość: 4527 mm
  • Szerokość: 1937 mm
  • Wysokość: 1211 mm
  • Rozstaw osi: 2650 mmblock position=\inside5742/block

Źródło: autoblog

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)