Wstęp – Sportec 911 Carrera SP 370 (2012)

Do grupy uczących się nowego Porsche 911 tunerów dołącza firma Sportec, która na swoim koncie ma wiele mocnych wozów. Zapewne to auto jest tylko wstępem do poważnych modyfikacji, które za jakiś czas będą oferowali Szwajcarzy.

Wstęp – Sportec 911 Carrera SP 370 (2012)
Olgierd Lachowski

05.04.2012 | aktual.: 07.10.2022 19:31

Do grupy uczących się nowego Porsche 911 tunerów dołącza firma Sportec, która na swoim koncie ma wiele mocnych wozów. Zapewne to auto jest tylko wstępem do poważnych modyfikacji, które za jakiś czas będą oferowali Szwajcarzy.

Dotychczas nikt poza Rufem nie proponuje jakichś radykalnych pakietów do Porsche serii 991. Ekipa Aloisa Rufa też trochę kombinuje, bo RGT-8 ma silnik własnej konstrukcji, a do Rt 35 Anniversary mechanicy przełożyli starszą jednostkę z 911 Turbo (997.2).

Czyli tak na dobrą sprawę jeszcze nikt na poważnie nie dobrał się do nowej jednostki napędowej. To samy tyczy się szwajcarskiej firmy Sportec, która na salonie samochodowym w Genewie oprócz ponad 500-konnego GT3 4.0 pokazała nowiutką 911 Carrerę.

Obraz

Niemiecki sportowy wóz ma 6-cylindrowy przeciwsobny silnik o objętości skokowej 3,4 l. Motor zaopatrzono m.in. w bezpośredni wtrysk benzyny. Serce Porsche w seryjnej konfiguracji rozwija moc 350 KM przy 7400 obr./min i moment obrotowy 390 Nm przy 5600 obr./min. Po zmianie ustawień w centralnej jednostce sterującej z silnika udało się Szwajcarom wykrzesać 20 dodatkowych koni mechanicznych i 25 Nm momentu obrotowego.

Obraz

Fabryczne auto wyposażone w manualną skrzynię biegów (co ciekawe, jest to urządzenie o siedmiu przełożeniach) do setki rozpędza się w 4,80 s i osiąga prędkość 289 km/h. Stuningowana Carrera zaś legitymuje się sprintem do 100 km/h w 4,70 s oraz prędkością 295 km/h.

Obraz

Widoczny na zdjęciach wóz ma dodatkowo obniżone o 25 mm zawieszenie i koła z 20-calowymi, 7-ramiennymi felgami produkcji Sporteca. Tuner pracuje już nad pakietem nadwoziowym, który ma się pojawić jeszcze wiosną tego roku, oraz sportowym układem wydechowym – ten z kolei zostanie zaprezentowany w lecie.

Dane techniczne

  • Typ: B6
  • Ustawienie: z tyłu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4  zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 3436 cmsup3/sup
  • Moc maksymalna: 370 KM przy 7400 obr./min
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 107,68 KM/l (seryjny – 101,86 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 415 Nm przy 5600 obr./min
  • Skrzynia biegów: 7-biegowa, manualna
  • Typ napędu: na tylne koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane, średnica 330 mm
  • Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane, średnica 330 mm
  • Koła przednie: 20”
  • Koła tylne: 20”

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1455 kg
  • Stosunek masy do mocy: 3,93 kg/KM (seryjny – 4,16 kg/KM)
  • Długość: 4491 mm
  • Szerokość: 1808 mm
  • Wysokość: 1278 mm (- 25 mm)
  • Rozstaw osi: 2450 mm

Osiągi:

  • Przyspieszenie 0-100 km/h: 4,70 s
  • Prędkość maksymalna: 295 km/hblock position=\inside6013/block

Źródło: WCF

Źródło artykułu:WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)