Nic wielkiego – Gemballa 911 Carrera GT Aerokit (2012) [Genewa 2012]
Na tle aut Rufa wóz przedstawiony przez Gemballę wygląda skromnie pod każdym względem. Jaki jest nowy wóz Gemballi?
13.03.2012 | aktual.: 07.10.2022 19:23
Bazą dla tego samochodu jest Porsche 911 Carrera, czyli coupé uzbrojone w 3,4-litrowy, 6-cylindrowy przeciwsobny silnik o mocy 350 KM przy 7400 obr./min i momencie obrotowym 390 Nm przy 5600 obr./min. Fani tuningu i Gemballi będą na pewno rozczarowani tym, że pod maską Porsche nic się nie zmieniło.
Za to nadwozie wygląda trochę inaczej niż w samochodzie fabrycznym, a to dlatego, że tuner z Leonberg zaprojektował do 911 pakiet stylistyczny zwany GT Aerokit. W porównaniu z modyfikacjami karoserii, których Gemballa dokonuje w Tornado i Mistrale, te zastosowane w Porsche 911 są dość skromne.
Obejmują one przedni zderzakospojler z dodatkowymi wlotami po zewnętrznej stronie oryginalnych otworów wentylacyjnych, skromne listwy progowe, niewielki fartuch pod tylnym zderzakiem, 21-calowe koła i nowe końcówki rur wydechowych.
Większe felgi o ładnym wzorze świetnie pasują do reszty samochodu, gorzej niestety jest z rurami wydechowymi. Ich potrójne końcówki w takim wozie wyglądają, delikatnie mówiąc, tak sobie. Na szczęście zamawiając GT Aerokit, można zrezygnować z ostatniego elementu.
Według niemieckiego tunera to dopiero początek prac nad tym modelem Porsche i za jakiś czas możemy spodziewać się prezentacji wersji Avalanche, czyli takiej, która będzie wyposażona w wiele spojlerów i silnik o ogromnej mocy rzędu 650-700 KM. Prawdopodobnie auto będzie oparte na Carrerze S.
Na salonie w Genewie oprócz 911 Carrery GT można podziwiać budzące dużo więcej kontrowersji Panamerę Turbo Mistrale i Cayenne Turbo Tornado.
Dane techniczne
- Typ: B6
- Ustawienie: z tyłu, wzdłużnie
- Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
- Objętość skokowa: 3436 cmsup3/sup
- Moc maksymalna: 350 KM przy 7400 obr./min
- Objętościowy wskaźnik mocy: 101,86 KM/l
- Maksymalny moment obrotowy: 390 Nm przy 5600 obr./min
- Skrzynia biegów: 7-biegowa, manualna lub 7-biegowa, zautomatyzowana, dwusprzęgłowa PDK
- Typ napędu: na tylne koła
Hamulce i koła:
- Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane, średnica 330 mm
- Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane, średnica 330 mm
- Koła przednie: 21”
- Koła tylne: 21”
Masy i wymiary:
- Masa własna: 1455 kg
- Stosunek masy do mocy: 4,16 kg/KM
- Długość: 4491 mm
- Szerokość: 1808 mm
- Wysokość: 1303 mm
- Rozstaw osi: 2450 mm
Źródło: autoblog • automobilesreview