Lumma szykuje się na Genewę – Lumma 911 Carrera S CLR 9 S (2012) [Genewa 2012]

Lumma szykuje się na Genewę – Lumma 911 Carrera S CLR 9 S (2012) [Genewa 2012]

Lumma szykuje się na Genewę – Lumma 911 Carrera S CLR 9 S (2012) [Genewa 2012]
Olgierd Lachowski
28.02.2012 20:30, aktualizacja: 07.10.2022 19:18

Firmę Lumma Design kojarzy się przede wszystkim z tuningiem BMW, ale jej pracownicy nie stronią też od przerabiania aut innych marek, np. Porsche. Oto nowa Carrera S w przebraniu Lummy.

Nowe Porsche 911 zadebiutowało nie tak znowu wcale dawno i firmy tuningowe stawiają dopiero pierwsze kroki przy modyfikacjach tego samochodu. Jednym z pionierów jest Lumma Design, która zajęła się wyglądem klasycznego sportowego wozu z Niemiec.

Obraz

W przedniej części auta obserwator łatwo odnajdzie nową niewielką listwę pod zderzakiem wyposażoną w niewielkie wloty. W samym zderzaku styliści dodali nakładkę z otworami wentylacyjnymi zamiast oryginalnych. Ta część wygląda nieco dziwacznie, tak jakby nie była dobrze spasowana z resztą 911. Pojawiły się też okulary na głównych światłach.

Obraz

Z boku Porsche nie zostało zmodyfikowane nic a nic, natomiast z tyłu dodano niewielki spojler ciągnący się przez całą szerokość klapy silnika oraz tylne światła. Inne są także koła. Felgi Lumma GS/R mają rozmiar 9,0 x 20” z przodu (opony 245/30) i 12,0 x 20” z tyłu (opony 305/30). Obręcze są dość lekkie – przednia waży 9,4 kg, a tylna 2 kg więcej.

Wnętrze zdominowały czerwona skóra oraz Alcantara[sup]®[/sup]. Obu materiałów użyto do obicia siedzeń, koła kierownicy i deski rozdzielczej, a podsufitka została wykonana z Alcantary[sup]®[/sup].

Obraz

Minie jeszcze trochę czasu, nim dostępne będą u tunerów zestawy wzmacniające silniki. Na razie Lumma zmieniła końcowy tłumik, który jest wyposażony w cztery końcówki rur wydechowych o średnicy 90 mm każda. Prezentowane auto ma przeciwsobny silnik o sześciu cylindrach mających łączną objętość skokową 3,8 l. Motor generuje 400 KM mocy maksymalnej i 440 Nm momentu obrotowego.

W połączeniu z 7-biegową, zautomatyzowaną, dwusprzęgłową skrzynią PDK (w tym wozie) jednostka napędowa pozwala rozpędzić się Porsche do 302 km/h, a setkę osiągnąć w 4,30 s.

Obraz

Auto zostanie zaprezentowane na salonie samochodowym w Genewie, który zacznie się już za tydzień.

Dane techniczne

  • Typ: B6
  • Ustawienie: z tyłu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 3800 cmsup3/sup
  • Moc maksymalna: 400 KM przy 7400 obr./min
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 105,26 KM/l
  • Maksymalny moment obrotowy: 440 Nm przy 5600 obr./min
  • Skrzynia biegów: 7-biegowa, zautomatyzowana, dwusprzęgłowa PDK
  • Typ napędu: na tylne koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane, średnica 340 mm
  • Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane, średnica 330 mm
  • Koła przednie: 9,0 x 20” Lumma GS/R
  • Koła tylne: 12,0 x 20” Lumma GS/R
  • Opony przednie: 245/30 R 20
  • Opony tylne: 305/30 R 20

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1490 kg
  • Stosunek masy do mocy: 3,73 kg/KM
  • Długość: 4491 mm
  • Szerokość: 1808 mm
  • Wysokość: 1295 mm
  • Rozstaw osi: 2450 mm

Osiągi:

  • Przyspieszenie 0-100 km/h: 4,30 s
  • Prędkość maksymalna: 302 km/hblock position=\inside6328/block

Źródło: autoblog

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)