Volkswagen Polo 6N [awarie i problemy]

Volkswagen Polo III

Jeżeli dopiero co zdałeś prawo jazdy, szukasz poręcznego, ekonomicznego i taniego w eksploatacji auta to jedną z propozycji dla Ciebie jest Volkswagen Polo III generacji. Może stylizacja tego modelu nie jest porywająca, ale kupując swój pierwszy samochód nie to jest najważniejsze. Jeśli do tego niewielkiego autka zraża Was fakt, że pod maską nie znajdziecie nic ciekawego to musicie wiedzieć, że na rynku aut wtórnych dostępna jest  też usportowiona wersja GTI. Poza tym trudno jest znaleźć inne auto tego segmentu z końca lat 90., które będzie równie bezawaryjne i tanie w eksploatacji.

Volkswagen Polo III GTI

Volkswagen Polo III GTI

Historia modelu

III generacja Volkswagena Polo (6N) zadebiutowała w 1994 roku. Rok później w ofercie pojawiła się odmiana sedan. W tym samym czasie pod maskę tego niewielkiego autka trafiła jednostka wysokoprężna SDI. W 1999 roku samochód przeszedł facelifting, który wyraźnie odświeżył jego sylwetkę. Co ciekawe, Polo po modernizacji otrzymało zupełnie nowe wnętrze. Produkcję tego modelu zakończono w 2001 roku. Samochód był wytwarzany w Niemczech, Hiszpanii i na Słowacji.

Silniki

Benzynowe:

R4 1,0 (45- 50 KM)
R4 1,3 (55 KM)
R4 1,4 (60, 75- 101 KM)
R4 1,6 (75- 101 KM)
R4 1,6 (120- 125 KM) wersja GTI

Diesle:

R3 1,4 TDI (75 KM)
R4 1,7 SDI (57- 60 KM)
R4 1,9 D (64 KM)
R4 1,9 SDI (64- 68)
R4 1,9 TDI (90- 110 KM)

Spośród jednostek benzynowych najlepszymi okazują się motory 1,4 i 1,6, które pozwalają na sprawne poruszanie się małym Polo, niewiele palą i nie sprawiają większych problemów podczas eksploatacji. Jeżeli zechcemy kupić Polo z silnikiem wysokoprężnym to powinniśmy zainteresować się albo jednostką 1,9 SDI albo nieco nowszym technologicznie motorem 1,9 TDI. Odradzamy natomiast wybór najnowocześniejszego silnika w palecie 1,4 TDI, bo choć spala on najmniej paliwa to miewa duży apetyt na olej silnikowy, a większość oferowanych na rynku egzemplarzy została już wyeksploatowana do granic swoich możliwości.

Volkswagen Polo III Silnik 1.9 TDI

Dane techniczne

Volkswagen Polo 6N produkowany był w czterech wariantach nadwozia jako: 3- i 5-drzwiowy hatchback, sedan, a także kombi. Napęd tradycyjnie dla auta tej klasy przekazywany jest na koła osi przedniej. W przednim zawieszeniu zastosowano kolumny resorujące, z tyłu zaś belkę skrętną. Skrzynia biegów jest tylko jedna – pięciostopniowa, ręcznal. W testach zderzeniowych Euro NCAP Volkswagen Polo 6N otrzymał 3 gwiazdki.

Volkswagen Polo III Classic

Awaryjność

Największą bolączką modelu 6N jest słaba izolacja układu elektrycznego, co w połączeniu z brakiem dolnej osłony silnika może doprowadzić do unieruchomienia jednostki napędowej aż do momentu wyschnięcia instalacji. Kolejnym problemem tej generacji Polo jest rdza, która pojawia się między innymi w takich miejscach jak okolice tylnej klapy bagażnika i klamek, progi, oraz tylne nadkola. Korozja bardzo szybko atakuje też elementy układu wydechowego.

Volkswagen Polo III po faceliftingu

Volkswagen Polo III po faceliftingu

Notoryczną przypadłością tej generacji Polo jest przeciekająca skrzynia biegów, gdzie bardzo często uszkodzeniu ulegają uszczelniacze. Czasem wymiany wymagają też jej łożyska. A jak jest z awaryjnością osprzętu silników? Najczęściej spotykanym problemem jest defekt przewodów zapłonowych. Równie powszechnymi usterkami są: zatykająca się przepustnica, wyjące łożysko alternatora oraz awaria silniczka krokowego biegu jałowego przez co na postoju falują obroty jednostki napędowej.

Volkswagen Polo III Wnętrze

W silnikach Diesla czasem dochodzi do uszkodzenia przekaźnika świec żarowych, co objawia się trudnościami z odpaleniem jednostki napędowej na zimno. Ze względu na zaawansowany wiek naprawy być może wymagać będzie stukająca przekładnia kierownicza, pompa wspomagania układu kierowniczego oraz drążki kierownicze. W wielu egzemplarzach, w przegubach półosi napędowych zaczynają pojawiać się niebezpieczne luzy.

Volkswagen Polo III Wnętrze po liftingu

Volkswagen Polo III Wnętrze po liftingu

Uwaga! Przed zakupem Volkswagena Polo 6N należy dokładnie sprawdzić stan zawieszenia – w większość aut będzie ono wymagało generalnego remontu. Jego najsłabszym elementem są poduszki przednich wahaczy. Z drobnych, ale uciążliwych usterek warto również wspomnieć o bardzo często psującym się mechanizmie odpowiedzialnym za działanie tylnej wycieraczki.

Volkswagen Polo III po faceliftingu

Volkswagen Polo III po faceliftingu

Naszym zdaniem

Volkswagen Polo 6N to samochód dla osób zaczynających swoją przygodę z motoryzacją. Mały niemiec ze względu na niewielkie rozmiary i oszczędne silniki idealnie sprawdza się w dużych miastach. Co prawda starsze egzemplarze mogą wymagać już większych napraw, ale ceny części do tego autka i tak są śmiesznie tanie. Najtańsze egzemplarze 6N kupimy za około 4 000 zł, jednak większość z nich ma już za sobą większe lub mniejsze kolizje.

Zobacz także:

Renault Clio III [awarie i problemy]

Renault Clio II [awarie i problemy]

Skoda Fabia II [awarie i problemy]

Skoda Fabia I [awarie i problemy]

Ford Fiesta MK6 [awarie i problemy]

Opel Corsa D [awarie i problemy]

Mercedes klasy A W168 [awarie i problemy]

Regulamin komentowania

  • Mietek

    Wersja po face liftingu posiadała już ocynkowane nadwozie. Ciekawą propozycją jest 125 konne Polo Gti, które mogło się poszczycić dość bogatym wyposażeniem jak na swoje czasy (np. xenony ) i zadowalającą dynamiką, korzystną w stosunku do spalania.

  • xMaciej.

    mogli by też zrobić test hondy civic IV generacji. małym zwinny, tani i bezawaryjny japoński samochodzik :)

  • Maroo

    Sporo przypadłości ma to autko. Całkiem w drugą stronę od golfa z tych czasów. Dajcie następną generację też.

    • Pgogosz

      I tak mniej, niż obecnie sprzedawane buble ;) Ponadto, nigdy wszystkie w/w usterki nie trafiają się w jednym egzemplarzu, no chyba, że trafisz na jakiś montowany w poświąteczny Poniedziałek ;)

  • Vbn

    “1,9 SDI albo nieco nowszym technologicznie motorem 1,9 TDI”
    eee, ino to ta sama technologia, wtrysk bezposredni, pompa rotacyjna sterowana komputerem. tyle ze 1.9SDI jest lzejszy o turbine. nowsza technologia bylo dopiero w 9N, (TDI PD)

  • waldek

    Moi rodzice maja sedana 1.9 SDI i przez pewien czas sam go często używałem. W aucie całkowicie wysiadają zamki w zimie – nie można otworzyć, potem zamknąć (w ogóle nie domykają się drzwi), tragedia po prostu. Były smarowane, wymieniane na nowe z serwisu, zero poprawy. Wygody brak, kierownica jakoś nie trzyma się dłoni, widoczność do tyłu kiepska, auto słabo się trzyma na zakrętach. Silnik spoko, ale to nie zaskoczenie. Mocy oczywiście brak, ale za to jest bezawaryjny. Ogólnie nie polecam auta.

    • Yogi

      Jeśli polo ci się “słabo trzyma” w zakrętach, to: 1) Nie umiesz dynamicznie pokonywać łuków;
      2) Zawiecha siadła, albo opony do bani; 3) A tak w ogóle, to jakie masz doświadczenie i z jakim autem to “słabe trzymanie” porównujesz?!  Sam nim jeżdżę, ale nie jest to tylko moja opinia – auto rewelacyjnie pokonuje zakręty, jedzie “jak przyklejone” i trzeba naprawdę mocno przesadzić z gazem, żeby zaczęło “wyjeżdżać przodem”, ale to też jest do okiełznania. Kiera wygodna i jeszcze jest regulacja (w jednej płaszczyźnie) no i wspomaganie ;)

      • sebb

        Jeżdze Seatem Cordobą i potwierdzam słowa kolegi

  • Das

    posiadalem cordobe 1.4 60km. to identyczne auto. do samochodu nie dolozylem ani grosza. zrobilem tylko rdze na tylnych nadkolach i przy klamce od kierowcy. fakt, ze mialem niski przebieg. bardzo dynamiczny silnik jak na ta moc. jedyna wada to spalanie, wydaje mi sie, ze troszke za duzo palila. moze dlatego, ze stara konstrukcja silnika? ogolnie polecam dla ludzi, ktorzy chca spokojnie sie przemieszczac i nie inwestowac w samochod. lac paliwo i jezdzic

  • Piotrab92

    Mama od 5 lat użytkuje polo 1.4 99rok (6n) wersja match II. Co do usterek to poważna miała miejsce 3 lata temu – awaria skrzyni biegów która wymagała kupna nowej(używanej) – koszt 900zł. Od razu po zakupie czyszczenie przepustnicy bo auto gasło i ‘falowało’.  NIE ZGADZAM się ze stwierdzeniem że 1.4 i 1.6 to ekonomiczne silniki bo 1.4 przy jeździe normalnej pali 10L gazu (sekwencja na stagu+valtec), benzyny paliło ponad 9L. Wujek miał 1.6 i spalanko 11L PB95 to norma była.. Ogólnie zaczyna teraz wyskakiwać rdza na progach a dokładniej (znany problem) na zagięciach koło drzwi.. nadkola też bierze. A samochód bezwypadkowy. Do pozytywów to wyposażenie – wersja match II czyli elektryka,klima. Kolejna zaleta ale też i wada – silnik zachowuje się jak diesel. Nie chodzi tu o klekotanie ale o to że ciągnie od 1,800 obrotów, w zasadzie niżej też ale tylko do 4,500obr.. Przeciąganie go do 5,700 nie ma zupełnie sensu bo od 4.5-4.7k obr auto nie jedzie… Dlatego ani to dobre, ani złe. Ogólnie autko można obejrzeć na polskajazda pl pod nickiem Polol. Pozdrawiam

  • AstraF !

    to jedną z propozycji dla Ciebie jest Volkswagen Polo III generacji -> :D
    no to poszedłeś grubo… ja na całe szczęście wybrałem Astrę F HB i jak patrze jak kumplom padają te polówki to mi się śmiać chce. wyposażenie jak klima, podgrzewane fotele, 4el szyby, dla nich to kosmos – u mnie standard.. nie mówiąc o cenach części eksploatacyjnych…
    także na drugi raz, pomyśl, zanim coś napiszesz…
     

    • Piotrab92

      hahahahaha. W Astrze jedynce znaleźć klimę to też trzeba się naszukać.. obudź się :)

      • Das

        klime jak klime, ale podgrzewane fotele znajdz :D

        • AstraF !

           :) klima była seryjnie, ma 15 lat i … działa :) wszyscy z klubu robia gały :)
          fotele miałem z GSi także też są :)
          pozdro dal fanatyków VW :)

  • JAR

    Jedyne Polo jakie bym chciał to Harlekin. Z gwintem i 16zoll RSami

  • okto

    znajomi wracali z tegorocznego woodstocku polówką w wersji sedan. Niby z zawieszeniem itd było wszystko ok, bo sprawdzali przed wyjazdem, ale jak się załadowali w 5 osób z bagażami to polówka prawie że darła tyłkiem o asfalt :P

    • Pawalek

      Najwazniejsze ze ma 1.9 TDI – wzial bym w ciemno chociaz wole mego PASSATA B5 FL. Niech zyja WolksVageny

  • Patryk

    Ogólnie rzecz biorąc autko fajne. Mam takiego z silnikiem 1.4 60 km i wszytskie opisane w artykule usterki to prawda. Największą wadą tego samochodu są awaryjne skrzynie sam już wymieniłem. O rdze się nie obawiam bo mam model po liftingu z 2000roku. Silnik jest ekonomiczny ale dobry tylko do miasta. Totalnie nie nadaje się na trase po prostu to udręka. Przy 100 km/h na blacie jest już 3 000 obrotów a dalej to tak już hałasuje że nie da się jechać. Tylna wycieraczka czasem nie działa przepustnica, też sie zapycha, łożyska szybko się sypia aler ogólnie nie jest źle. To po prostu solidny samochód do miasta bez rewelacji.

  • Inpost

    Cóż to jeden z najbardziej niezawodnych, trwałych i tanich w utrzymaniu samochodów które były produkowane po erze Golfa II ;-) Miałem kiedyś takie auto z silnikiem 1,6 75 KM i było nie do zabicia

  • Grzegorz

    Miałem 6N, potem 9N a teraz mam najnowszego Polo 6R. Każdy z nich był niezawodny (no powiedzmy że nowy ma przejechane ok. 10 tys km ;-) ale nie spodziewam się wpadki w tej wersji silnikowej (1,2 TSI)

  • Agazura

    Mam Volkswagena Polo Classic sedan 1,6 101KM 1997 auto mam na gaz – sekwencję spalanie w mieście to 10-11l za miastem przy 90-100 km/h zeszłam do 7l (trasa Elbląg- Szczecin). Co do napraw to nie miałam zbytnio kosztownym wymian. Robiłam progi i zwykłe eksploatacyjne wymiany (oleje, uszczelki). Najważniejszy problem miałam z zamarzaniem drzwi w zimę, pojechałam do mechanika nasmarował mi je i druga zima bez problemu otwieram i zamykam. Po prostu super auto.  

  • Zlosliwy

    “(…)Skrzynia biegów jest tylko jedna – pięciostopniowa, ręcznal.(…)” Poprawcie

  • Miczu88

    nie polecam na szybkie pokonywanie zakretów, mozna łatwo dachowac :D

    • Iwona30 1982

      Witam wszystkich mam problem z moim polo classic 1.4 benzyna 97r silnik zaczol spadac z obrotów i nim trzęsło byłem u mechanika wymienił kopułkę,palec stwierdzil ze swiece mam dobre wyczyscil przepustnice i jest jeszcze gorzej teraz przy redukcji biegu  dodaje sobie gazu ciężko zchodzi z obrotów zamiast miec 900 na ciepłym silniku to trzyma 1200 dopiero jak się zatrzymam to wskakuje na 900 zrobił si strasznie słaby nie ma czym jechac regulował zapłon nic to nie dalo.Mam jeszcz jedno pytanie czy przy  demontażu przepustnicy trzeba zdejmowac klemy bo mój mechanik twierdzi że nie  odłączył tylko kostkę przy przepustnicy,prosze o pomoc.
       

  • Gogi

    Euro NCAP dał Polo 6N 3 gwiazdki, jednak należy pamiętać, że kiedy poddawano to auto rutynowym crash-testom, Euro NCAP nie nadawało autom pięciu gwiazdek, jak dzisiaj. Maksymalną oceną, jaką wtedy auto mogło zdobyć były cztery gwiazdki. Prywatnie oceniam więc to autko na obecne cztery (!) gwiazdki, a w każdym bądź razie na zdobyte przez 6N-kę trzy gwiazdki należy patrzeć z tej perspektywy.  Ogólnie – sam jeżdżę tym autem już 5 lat i moje zadowolenie ciągle wzrasta ;)

  • michał

    Witam wszystkich ponownie mój problem z polo classic 1.4  97r
     jeszcze nie został rozwiązany szlak mnie trafia bo jeżdżę po wszystkich mechanikach w moim mieście i każdy mówi co innego nie wiem którego słuchac, problem polega na tym że po wyczyszczeniu przepustnicy powietrza szlak trafił silnik, objawy(nagle silnik stracił moc nie zbiera się jak dawniej,zaczoł dodawac gazu przy każdej redukcij biegu podczas jazdy trzyma obroty na 950 obrotów a żeby uzyskac 900obrotów muszę sie zatrzymac i chwile zaczekac.Byłem dziś znów u innego mechanika stwierdził po diagnostyce że jakiś czujnik temperatury ma zakłamanie o 15 stopni inny mówi że przepustnica do wymiany a przecierz założona jest inna ze szrotu podobno dobra powiem szczerze że na tej ze szrotu troche lepiej chodzi.Mechanik u kturego byłem zdioł filtr poietrza i kazal sie przejechac zaczol sie zbierac jak dawniej ale te obroty są takie jakie były.Prosze o pomoc w zdiagnozowaniu problemu, a taki byłem zadowolony z tego samochodu 

    • felek

      witaj Michal ja mam taki sam problem z moim polo i podejzewam wtrysk paliwa ponieważ podczas pracy silnika zedejmowalem kostki pokolei i zakladalem od wtrysku spadal calkiem z mocy po zalozeniu wyruwnywal się na 3cim tloku czy bym zjol czy zalozyl na nic nie reagowal ale też bynajmiej prosze o pomoc czy to moze być to

      • felek

        oczywiscie zmienialem przewody swiece kopulkie z paluchem cewkie czyszczenie przepustnicy i nic nie dalo jak falowal tak faluje znajomy mechanik wmawia mi ze problemem moze byc przepalony zawór tylko jak wyzej pisalem cos moze byc z wtryskiem i mam dylemat nie ma sily dlawi się tak jak by za duzo powietrza dostawal sam nie wiem sprobuje kupic wtrysk i wymienic oczywiscie to jest vw polo 6n 1997r 1,4 AEX 8v pomozcie

        • http://www.facebook.com/profile.php?id=100002057141292 Michał Radtka

          cyt.”Równie powszechnymi usterkami są: zatykająca się przepustnica, wyjące
          łożysko alternatora oraz awaria silniczka krokowego biegu jałowego przez
          co na postoju falują obroty jednostki napędowej.” Spróbuj przeczyścić silniczek krokowy może zanim kupisz nowy wtryskiwacz.

    • felek

      witaj Michal ja mam taki sam problem z moim polo i podejzewam wtrysk paliwa ponieważ podczas pracy silnika zedejmowalem kostki pokolei i zakladalem od wtrysku spadal calkiem z mocy po zalozeniu wyruwnywal się na 3cim tloku czy bym zjol czy zalozyl na nic nie reagowal ale też bynajmiej prosze o pomoc czy to moze być to

  • MICHAŁ

    Witam znów mój problem jeszcze nie został zdiagnozowany bylem u pewnego mechanika z tą nieszczęsną przepustnicą ponieważ wszyscy inni twierdzili ze to ona jest przyczyną falujących obrotów i spadku mocy,zamówił nową marki SIEMENS ZA 800 zł zalozyl tak aby nie bylo widac śladów montażu i było jeszcze gorzej obroty nie spadały poniżej 1100-1200 obr chyba że się zatrzymałem i po chwili obroty spadaly na 900 na takie jak powinny byc,czasami go dławi jak zkręce kierownicą mam wspomaganie lub jak zaświece swiatła.Mechanik który zakladał przepustnice powiedział ze prawdopodobnie to wina sterownika który jest gdzieś pod deską rozdzielczą. Zapomniałbym dodac na goracym silniku 90stopni przy odpalaniu wysoko ciągnie obroty do1200-1400 a przecierz ssanie wyłączone przy takiej temperaturze,buczy przepustnica przy przekręceniu kluczyka.POMOCY

  • Tomek

    Dużo jest opisane. Mam takie polo po malym faceliftingu, przebieg obecnie 250tyś, gdy kupowałem we wrześniu 2012 miał 230tyś.. egzemplarz krajowy także bez wyposażenia, sam doposażyłem je w centralny zamek i wspomaganie. Skrzynia biegów? Owszem, wymieniałem przy przebiegu 243tyś, jest to oryginalny przebieg, gdy go kupowałem miał 230tyś, i czasem skrzynia zahałasowała, olałem sprawę do czasu kiedy w Łodzi zniknęła mi możliwość zmiany biegów, 300km od domu a 200km jeszcze do celu.. ale teraz wiem że nie należy tego bagatelizować, koszta ogromne, dostępność takiej skrzyni jest znikoma, na złomowcu jak się pojawi to od razu jej nie ma, kupiłem specjalnie rozbitka za 1000zł ze sprawnym napędem bo wszędzie wołali za skrzynię 600-800zł w niewiadomym stanie. Po 1tyś km ta “nowa” skrzynia zaczęła tak samo hałasować, okazało się że uszczelniacze poszły. Należy o to dbać i naprawdę jak słyszycie że charakterystycznie gwiżdże na 5biegu czy hałasuje na luzie jak puści się sprzęgło to natychmiast należy jechać do mechanika i sprawdzić co się dzieje. Rdza, też się zgadza, podłoga, moja w miejscach gdzie są zaślepki fabryczne i zloty wody.. oczywiście też ranty błotników i maski, drobne rdzy przy klamkach (podobnie wszystko jak w golfie III), efekt zimy.. progi co najważniejsze się dość trzymają. Zauważyłem że wielkie grono zachodnich egzemplarzy się trzyma o wiele lepiej niż krajowych. Poza tym praktycznie bezawaryjny, mam silnik 1.4 AEX 60km z sekwencją gazu na sterowniku DIEGO, te spalanie 10-11 litrów to przesada, coś jest nie tak z waszymi instalacjami, średnio na zbiorniku gazu robię 375km, tankując do pełna wchodzi mi 32l, jeżdżę dynamicznie (lubię też stosować ecodriving ale nawet jak dziewczyna jeździ a ona trochę inny tryb ma w nodze to tak samo spala) a tak uwierzcie mi się da tym autem, super auto do miasta ale i też nie zawodzi w trasie, może nie jest wyścigowe ale spokojnie można wyprzedzać tiry, przy odpowiednich obrotach do aktualnego biegu można z niego wiele wykrzesać, moja prędkość max która osiągnałem na gazie , 2 osoby na pokładzie to 175km/h i jeszcze chciał ale kończyła się trasa chociaż i więcej pewnie by nie dokręcil już. Spalanie które podałem, ok 8,5l jest osiągane przy jeździe mieszanej 75% trasy przy prędkości do 130km/h. Prowadzę zaawansowane statystyki spalania i nigdy nie spalił mi więcej niż 9litrów gazu, nawet zimą..

    Luty 2013 trasa – Tczew – Zabrze, łącznie zrobione 1150km w dwie strony, koszt 230zł – średnia cena tankowanego gazu 2,74zł, daje to ok 84litry, i teraz 84/1150 = 7,3l . Bagażnik pełny + 3 osoby razem z ze mną kierowcą + pies, Autostradą prędkość 140km/h przejechane ok 180km licząc w obie strony, reszta do 120km.h jak warunki pozwalały, jazda raczej przepisowa, a na drodze E75 dość dużo wiosek jest także trzeba się stosować. Polo które pali 10l jest po prostu źle skonfigurowane, jest to wynik którego nigdy nie widziałem na stacji przy moim polo, zaznaczam przebieg auta to obecnie 250tyś km, spalanie oleju znikome jak na taki przebieg, ok 0.5l na wymiane.

    Ogółem auto polecam, ale przez koszta które poniosłem w związku ze skrzynią i innymi nie przewidzianymi sytuacjami np, pęknięta szyba które kosztowała 350zł skutecznie odstraszają, ale da się to auto lubić, teraz po naprawie skrzyni śmiga bezawaryjnie i niech tak zostanie, po prostu o każdy egzemplarz trzeba dbać, w szczególności o skrzynię biegów(uszczelniacze) jak robisz 10tyś km rocznie to tego nie odczujesz, ja w ciągu 9miesięcy zrobiłem 20tyś także jest to już dość pokaźny wynik i coś już na temat tak leciwego już co prawda auta mogę powiedzieć.

    Pozdrawiam

  • GabiZ

    Polo 3 to moje pierwsze auto. Za ok 8 tys. zł, rocznik 2001, benzyna 1.0. Po wypadku klepany bok. Na samym początku miałem olbrzymie kłopoty z pompą paliwową (brak ciśnienia na wyższych obrotach) – skończyło się na kupnie całego silnika. Naprawy wymagała także elektronika od otwierania szyb i tylnej wycieraczki.

    Rdza jest, oczywiście. Czego się spodziewać po powypadkowym aucie tej klasy, które ma prawie 12 lat?

    W każdym razie od wymiany silnika sprzed pół roku autko sprawuje się świetnie. Chociaż wybór egzemplarza z silnikiem 1.0 był trochę chybiony. W każdym razie nie mam powodów do wielkiego narzekania – mogłem trafić tysiąc razy gorzej.

  • Patryk

    Polo 1.4 1996, jeżdżę 7 lat, po tych latach i inwestowaniu w naprawy, auto jest na 90% zrobione. Cała masa usterek, skrzynia 2 razy, uszczelnienie silnika, amortyzacja , sprzęgło 2 razy, lakier, korozja i przewody zapłonowe- czy takie słabe teraz robią?