Porsche Cajun potwierdzone na rok 2013

Porsche Cajun wizualizacja

Porsche Cajun - wizualizacja

Jakiś czas temu Porsche ogłosiło, że zamierza zainwestować 500 milionów euro w swoją fabrykę w Lipsku. Teraz wiemy już, że część z tych pieniędzy pójdzie na budowę linii produkcyjnej, na której w 2013 roku zacznie powstawać nowy model Cajun.

Będąc częścią koncernu Volkswagena, Porsche ma prawo korzystać z technologii opracowanych przez inne marki VAG. Dlatego też Cajun, którego produkcja została właśnie oficjalnie potwierdzona, będzie bazował na płycie podłogowej z Audi Q5.

Porsche Cajun ma założyć rękawice i wejść na ring z takimi rywalami jak BMW X3, Mercedes GLK czy całkiem nowy Range Rover Evoque.

Porsche Boxster 986 [awarie i problemy]

Wprawdzie paleta jednostek jest jeszcze tajemnicą, ale pod maską modelu Cajun znajdzie się prawdopodobnie silnik 2,0 TFSI generujący 220 KM, podobnie zresztą jak 3,0 TFSI V6 o mocy 300 KM oraz 350 KM. Na miłośników diesli będą czekały jednostki 2,0 TDI 200 KM oraz 3,0 TDI 250 i 310 KM. Porsche przewiduje także wariant hybrydowy.

Regulamin komentowania

  • shell

    bardzo fajne wersje silnikowe, na pewno to auto odniesie sukces

    • Vbn

      nareszcie 2.0TDI 200KM, dlugo juz na niego trzeba czekac

  • Asd

    zysk kosztem reputacji

    • kfd

      A co to jak już bardziej użytkowe auto zrobi Porsche to mu reputacja spadnie?
      Dzieciaki to nie mają problemów, na prawdę…

    • http://www.facebook.com/profile.php?id=100001978676618 Cezary Kopeć

      Dobrze gadasz.

  • tata

    to juz nie porsche, to zwykly VW i do tego beznadziejny

  • Wiktor

    Jednostki R4?!?! To już profanacja :/

    • Jensen

      nie pierwsze R4 w historii Porsche, 924, 944. 968 też takie miały

    • Anonim

      i gdyby którakolwiek z narzekających tutaj na R4 osób miała okazje przejechać się np 944 Turbo S to na pewno by nie wypisywała takich głupot. wiem co mówię :). zresztą istotę rzeczy doskonale uchwycił kilka komentarzy niżej Daniel- takie modele muszą istnieć zeby producent mógł tworzyć największe rodzynki.

  • Bejsior

    Kiedyś porsche robiło samochody. Teraz porsche robi pieniądze :/

    • Jensen

      jakoś nie słyszałem, żeby porsche, ani żaden inny producent produkował kiedyś samochody dla idei (wyłączając może radzieckie wehikuły), poza tym obok takich koszmarków jak ten Cajun czy Cayenne, wciąż przecież produkują 911, które z modelu na model jest coraz lepsze, więc bez przesady

      • Bejsior

        Myślę że praktycznie każdemu założycielowi marki motoryzacyjnej przyświecała idea stworzenia czegoś nowatorskiego. Teraz są bardziej leniwi i pazerni. Sprzedają praktycznie to samo 2 razy tylko z innym znaczkiem. I bynajmniej nie mówię że 911 jest złym wozem, jest świetne.

        • Marcuch

          Nie zgodze się z Tobą. Samochody robi się z pasji ale dla pieniedzy. To Porsche chciało przejąć VW i przeszarżowało. Teraz to jest tzw kara VW za te zapędy ;) Gdyby nie cayenne nie sądzę bysmy mieli modernizację całej palety porszaków a tak wilk syty i owca cała. Aha jak Cię nie stać na żaden samochód z palety to nie zabieraj głosu bo ten samochód nie bedzie dla Ciebie. W końcu zawsze możesz spróbowac jak Christian von Koenigsegg.Powodzenia

        • Bejsior

          Będę zabierał głos bo od tego jest ten blog. Za to ty mi nie możesz zabronić :)

        • stichy

          bo grupa vw ma tyle dobrych marek i co za tym idzie tyle dobrej technologi że konkurencja musi długo pracować by dogonić ich auta, a to nie jest tak że vag stoi w miejscu oni się non stop rozwijają

    • Daniel

      Żeby były samochody potrzebne są pieniądze.
      Cayenne i Panamera zapewniają stabilność marce i dzięki temu powstają takie cuda jak Carrera GT, czy 918 Spyder.
      Pójdę z Tobą w zakład o butelkę dobrego wina, że po przejechaniu się Panamerą, czy nowym Cayenne byłbyś wniebowzięty i takie samochody jak BMW X5, seria 7, Audi Q7 itd. ignorowałbyś i wychwalał zaawansowanie techniczne Porsche.

      • Wiktor

        Cajun to ta sama płyta podłogowa co Q5, Cayenne to ta sama płyta co Touareg i Q7 (tylko w Q7 jest przedłużona). Także technicznie te auta są bardzo podobne – nawet silniki też są stosowane wymiennie. Jedynie Cayenne Turbo S i GTS wyróżniają się (wyróżniały?) swoim zacięciem sportowym, ale myślę, że jakby wsadzić 500 koni do Q7 lub Touarega to byłoby to samo…

        • Pablo

          roznica pomiedzy cayenne,a q7 jest ogromna,nie chodzi nawet o silniki,ale wykonczenie wnetrza

        • Piotr

          Audi robi znakomite auta i nie sądzę by stosowane wymiennie elementy tej marki były wadą, raczej to jest zaleta.

  • Bijacz

    Czekamy jeszcze na Up! ze znaczkiem Porsche. 

  • Damian Brak

    Oni chcą żeby ludzie wężykiem rzygali na ulicy…. 

  • niom

    jak rozumiem to coś między Cayenne a Panamerą.
    Dobrze, Cayenne jest za duże, a Panamera to tylko przedłużone Coupe.
    Ma być jeszcze coś mniejszego od Panamery, hatchback od Porsche..
    to dopiero będzie narzekanie  :)

    • Kuba

      Będzie mniejsze od Cayenne pewnie większe (wyższe) od Panamery, ale to drugie porównanie jest trochę nie na miejscu, bo to inny typ auta. Cajun i Cayenne to klasyczne SUVy, które można porównywać do Q5 i Q7, a Panamera to limuzyna tylko w trochę innej odsłonie, taka limuzyna GT. Chyba nie widziałeś Panamery na żywo z bliska, pisząc że to tylko przedłużone Coupe, bo auto ma na prawdę pokaźne rozmiary. Masz tu wymiary Caymana: 435cm, 180 cm, 130cm i nowej 911: 449cm, 181cm i 130cm a oto wymiary Panamery: 497cm, 193cm, 142cm. Jak widzisz Panamera od Coupe jest 12/13 cm szersza i 12 cm wyższa i to na prawdę jest duża różnica.

  • Quore

    Do cayenne jakoś idzie przywyknąć, ale to jest koszmar. 

  • Wonski54324

    Ktoś napisał, że “ilość zamiast renomy” i że idą na kasę, ujmując marce prestiżu. BUJDY! Porsche jest w ścisłej czołówce marek premium obok Mercedesa i BMW, zostawiając w tyle inne prestiżowe marki jak Jaguar, Volvo, Lexus, Audi, Cadillac, itp. Ja się o prestiż PORSCHE w ogóle nie martwię :) Będzie dobrze chłopaki! Spokój :) Myśle, ze to poprawi wyniki finansowe firmy i ujrzymy kolejne wspaniałe modele tej super marki!

    • wąski

       Porsche jest ponad wszystkie marki premium które wymieniłeś i jak może zostawiać w tyle Audi skoro ich auta są prawie identyczne technologicznie. Jak można stawiać BMW wyżej nad Audi skoro ich auta są gorzej wykończone, gorzej wyposażone nie mają prawdziwego sportowego auta jak R8. To wszystko daje prestiż dzięki któremu marka jest premium.

      • Jensen

         ”jak może zostawiać w tyle Audi skoro ich auta są prawie identyczne technologicznie” – sam sobie odpowiedziałeś na to pytanie w ostatnim zdaniu swojego postu. Porsche co by nie gadać, jest bardziej prestiżową marką niż Audi czy BMW. Równie dobrze mógłbyś zapytać jak można stawiać powyżej Audi, Bentleya albo Lamborghini, bo też pod pewnymi technologicznymi względami są do siebie zbliżone. A BMW powyżej Audi można stawiać, tak samo jak odwrotnie, nie każdy uważa że beemki są gorzej wykończone czy wyposażone, jeden lubi to drugi tamto, i bez sensu jest udowadniać wyższość jednego nad drugim.

        • wąski

           Masz w pewnym stopniu rację, ale są pewne fakty które mówią co jest lepsze a co gorsze w takich markach. Ale te fakty wpływają w bardzo niewielkim stopniu w wyborze auta gdyż część osób nawet nie jest w stanie stwierdzić co jest lepsze. To też tak jak napisałeś sprawa gustu.
          Jeden woli plastikowe w wymyślnym kształcie drugi aluminiowe w prostej formie.

  • Adau

    dramat jesli to nie wizualizacja przod P a reszta audi albo inny tiguan 

  • Inpost

    Jednak jest większy od VW Tiguana, początkowo mowiło się że powstanie na płycie podłogowej Tiguana i będzie dzielił z VW sporą część podzespołów ale jednak nieco większa konkurencja wymusiła zbudowanie obszerniejszego auta. Ogółem fajny