630 KM w Mercedesie SLS, czyli Kicherer SLS AMG Supersport GT (2011)

Kicherer od dłuższego czasu rozwija swój program tuningowy dotyczący SLS-a. Obecnie dostępny jest silnik o mocy 630 KM i kilka innych modyfikacji, które podnoszą atrakcyjność tego supersamochodu. Jakie to dodatki? O tym w artykule.

630 KM w Mercedesie SLS, czyli Kicherer SLS AMG Supersport GT (2011)
Olgierd Lachowski

23.04.2011 | aktual.: 12.10.2022 16:42

Kicherer SLS AMG Supersport GT fot.2
Kicherer SLS AMG Supersport GT fot.2

Matowa czerń nadwozia jest prawie na pewno wynikiem oklejenia go folią, a nie lakierowania. Świadczyć może o tym fakt, że wewnętrzne powierzchnie drzwi mają kolor czarny, ale błyszczący. Widać to na zdjęciu wozu przodem z otwartymi drzwiami. Tuner zdecydował się zmienić atrapę z gwiazdą Mercedesa na osłonę z pionowym użebrowaniem. Można dyskutować, czy było to dobre posunięcie.

Inne optyczne zmiany to zaczerniony korek wlewu paliwa oraz tylne światła, zmienione listewki wlotów powietrza na masce na kompozytowe i dodana listwa pod przednim zderzakiem – również z włókna węglowego. Do tego dochodzą jeszcze koła z czarnymi felgami o średnicy 20” z przodu i 21” z tyłu.

SLS AMG dostał nowe regulowane zawieszenie z systemem unoszenia przodu. Auto jest obniżone o 30 mm.

Pod maską super-Mercedesa znajduje się silnik mający 8 cylindrów w układzie widlastym, które dają łącznie 6,2 l objętości skokowej. Oznaczona kryptonimem M159 jednostka napędowa w aucie opuszczającym fabrykę w Stuttgarcie ma moc 571 KM przy 6800 obr./min oraz moment obrotowy 650 Nm przy 4750 obr./min.

Kicherer SLS AMG Supersport GT fot.3
Kicherer SLS AMG Supersport GT fot.3

Dzięki zmianach w elektronice oraz nowemu układowi wydechowemu Kicherer uzyskał 630 KM mocy i 700 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Takie parametry M159 w połączeniu z 7-biegową, zautomatyzowaną, dwusprzęgłową skrzynią biegów oznaczają, że ulepszony SLS jest w stanie przyspieszać do 100 km/h w zaledwie 3,50 s i rozpędzić się do 320 km/h.

W sportowo urządzonej kabinie styliści Kicherera wymienili takie elementy jak ramiona kierownicy, konsolę środkową i obicia drzwi na kompozytowe.

Kicherer SLS AMG Supersport GT fot.11
Kicherer SLS AMG Supersport GT fot.11

Niestety Kicherer żąda słonej zapłaty za swoje modyfikacje wynoszące 50 000 euro. Prezentowany samochód jest drugim egzemplarzem przygotowanym przez tę firmę. O pierwszym w czerwcu ubiegłego roku pisał Bartosz Pokrzywiński.

Dane techniczne

  • Typ: V8, 90supo/sup, M159
  • Ustawienie: Z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 6208 cmsup3/sup
  • Moc maksymalna: 630 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 101,48 KM/l (seryjny – 91,98 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 700 Nm
  • Skrzynia biegów: 7-biegowa, zautomatyzowana, dwusprzęgłowa
  • Typ napędu: Na tylne koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane
  • Hamulce tylne: Tarczowe, wentylowane
  • Koła przednie: 10,0 x 20” RS-1
  • Koła tylne: 11,5 x 21”

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1695 kg
  • Stosunek masy do mocy: 2,69 kg/KM (seryjny – 2,97 kg/KM)
  • Długość: 4638 mm
  • Szerokość: 1939 mm
  • Wysokość: 1232 mm (- 30 mm)
  • Rozstaw osi: 2680 mm

Osiągi:


  • Przyspieszenie 0-100 km/h: 3,50 s
  • Prędkość maksymalna: 320 km/hblock position=\inside8015/block
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)