Kia Cee’d [awarie i problemy]

Kia Cee'd

Pomimo, że Kia Cee’d to jeszcze stosunkowo młode auto na rynku wtórnym to jednak wielu użytkowników tego pojazdu zdążyło już wyrobić sobie na jego temat odpowiednią opinię.


Samochód zadebiutował w 2006 roku i już 12 miesięcy później w ofercie pojawił się 140-konny diesel. Lata 2008 i 2009 to okres, w którym przeprowadzono modernizację silnika 1,6 stopniowo zwiększając jego moc. W 2009 Cee’d przeszedł gruntowy facelifting. Producent oferował 2 wersje nadwozia: hatchback i kombi oznaczone symbolem SW. Pod maską koreańskiego kompaktu pracowały następujące jednostki napędowe:

R4 1,4 16V (105- 109 KM)
R4 1,6 16V (115, 122- 126 KM)
R4 2,0 16V (143 KM)

1,6 CRDi (90- 115 KM)
2,0 CRDi (140 KM)

Spośród motorów benzynowych na uwagę zasługuje 1,6-litrowy R4, który spali niewiele więcej niż podstawowe 1,4 charakteryzując się przy tym nieco lepszą dynamiką. Zwolennikom jednostek wysokoprężnych polecam zarówno 2,0-litrowe jak i 1,6-litrowe CRDi. Warto jednak pamiętać, że ten pierwszy wariant w cyklu miejskim zużyje nawet do 10 l/100 km. Najsłabszym punktem Kii Cee’d jest bez wątpienia jakość powłoki lakierniczej.

Kia Cee'd SW

Co ciekawe najwięcej kłopotów sprawia zbyt cienka warstwa lakieru aut w kolorze czerwonym, która dość szybko się łuszczy. Niekiedy też na złączach blach pojawią się ogniska korozji, jednak inne elementy zarówno nadwozia jak i podwozia są dość dobrze zabezpieczone przed rdzą. W autach sprzed modernizacji często dochodzi do problemów z radiem, które może się po prostu zawiesić. Winę w tym przypadku ponosi elektronika sterująca tym urządzeniem.

Kia Cee'd

Zawodne bywa też sterowanie elektrycznymi szybami. Niektórzy użytkownicy narzekają na źle wyregulowany hamulec ręczny oraz skrzypiące plastiki deski rozdzielczej czy siedzisko fotela kierowcy. Słabej jakości są także uszczelki drzwi, które strzępią się i bardzo szybko się wycierają.

W zawieszeniu najbardziej nietrwałymi elementami są łączniki stabilizatora. Na szczęście problem ten poprawiono w 2007 roku. Niestety, w wielu egzemplarzach z tego okresu produkcji montowano wadliwe amortyzatory, w większości z nich ASO wymieniało je w ramach gwarancji.

Kia Cee'd Wnętrze

Wahacze, przeguby, a także sprzęgło to elementy, które przy przebiegach rzędu 100 000 km również mogą wymagać wymiany. W niektórych autach przy określonych obrotach silnika dochodzi do rezonansowego drgania lusterek. Użytkownicy narzekają też na problemy z wyłączającym się systemem ESP, czego przyczyną jest usterka przekładni kierowniczej. Zmatowiałe reflektory to zjawisko, z którym również spotykają się niektórzy użytkownicy Kii Cee’d.

Kia Cee'd

W niektórych egzemplarzach może też wystąpić awaria alternatora wraz z jego wiązką, a także pompy paliwa. Niewłaściwe działanie klimatyzacji to najprawdopodobniej oznaka zatarcia silniczka sterującego klapą nawiewu. Podsumowując, Kia Cee’d to stosunkowo młode auto jednak zdążyło już podpaść niektórym użytkownikom. Oceniając Cee’d obiektywnie można stwierdzić, że ten koreański kompakt nie powinien sprawiać większych kłopotów podczas eksploatacji. Ceny najtańszych egzemplarzy na rynku aut wtórnych oscylują w granicach 27 000 zł.

Zobacz także:

Dacia Logan [awarie i problemy]

Daewoo Lanos [awarie i problemy]

Awarie i problemy: Fiat Stilo


Regulamin komentowania

  • Iiiiiiiiii

    ta wada koloru czerwonego była na 500set sztukach kiiiiii (było nawet w turbo o tym). Kolegi ojciec ma sjida 1.6 crdi z 07′. Zrobione ma 190tyś i nic się jeszcze nie popsiuło więc raczej to dobre auto…ale zobaczymy jak będzie miało 400-500tyś :)

  • Rr

    Fajne auto, szczególnie wersja 3drzwiowa, niestety brak mocnych silników pasujących do wyglądu auta.

  • asd

    Mam do czynienia z trzema Ceed’ami. Wszystkie 2 letnie z małymi przebiegami. W środku skrzypi, awarie elektroniki co chwilę. Za słabe zawieszenie jak na Wrocław, było już robione w dwóch Pro Ceedach. Przy przymrozku nie działają czujniki parkowania. Silnik w jednej z nich 2.0 tdi po tygodniowym staniu nie chciał odpalić. Pozostałe dwa egzemplarze( 1.6 tdi) jeżeli chodzi o silnik nie sprawiają żadnych problemów. Jakość wykonania i komfort jazdy pozostawiają wiele do życzenia. Najlepiej wypada Ceed SW 1.6 TDi (ubogo wyposażony więc odpadają problemy z pierdołami).

    • fokusik

      a ty przypadkiem z policji nie jesteś? :)

      • asd

        Nie ;) policja Pro Ceed’ami się nie wozi.

  • Up

    ceed tdi…. puknij ty sie w łeb!

  • browar

    SUPER FURA! MAYBACH SIĘ DO TEGO NIE UMYWA!

    • mic

      lepsze to niz 6 letnie audi z sinikiem 2.0 tdi z pekajacymi glowicami :)

      • browar

        pewnie że lepsze, skoro od Maybacha jest lepsze tym bardziej od starego Audi.

      • mic

        i tak trzymaj:)

        • browar

          High five! Niemce CHUJ!!!

          Jak ja dobrze się dogaduje ostatnimi czasy z “polaczkami” :)

      • Artur Kuśmierzak

        Zależy jakie audi ;P

        • browar

          każde, czym droższe Audi tym wyższość Koreańskich aut jest wyraźniej widoczna ;)

  • Jac

    To teraz dla odmiany napiszcie coś o koledze i30, też z Korei ;)

  • Marcin

    Mam ten samochód od 3lat . Zero awarii . Jestem z niego bardzo zadowolony.

    • jacek

      Od 3 lat go masz i nikt nawet sie ani razu za tobą nie obejrzał widząc normalne wozidło.Auto ma być ładne i kłuć w oczy a to koreańskie wozidło porownac można do poloneza.

  • Asfaf

    nie żeby mi się ta marka i to auto podobało, ale ja słyszałem inne bardziej pozytywne opinie o nim…

    czyli kolejny bardzo tendencyjny “artykół” w których to pieją o wszystkim co niemieckie, a jak nie niemieckie to masakra… tych wywodów nie da się czytać(co mamy pokazane na załączonym obrazku)

    • Jarek

      No ja właśnie przeglądając prasę motoryzacyjną i opinie w internecie natknąłem się na dużą ilość niepochlebnych komentarzy o tym aucie, pokrywających się w dużej mierze z artykułem. A szkoda bo miałem większe nadzieje co do tej marki

    • Artur Kuśmierzak

      Zajrzyj do zakładki ,,Awarie i problemy” tam znajdziesz też auta niemieckie, nie oszczędzamy nikogo dla nas nie ma świętości każde auto zostanie prześwietlone na wylot;)

      • Asfaf

        zwracam honor w 99,99999% większość aut obrywa dosyć mocno nieliczne wyjątki jednak dostają odrobinę mniej po d… i jak dla mnie trochę brak porównania z innymi samochodami tylko samo narzekanie

        • Asfaf

          co robią tutaj komentarze z innego artykułu?

      • kowal

        latam ceedem crdi 115 nie wiem może 116 Km. nie straszne mi żadne passki itd. etc. mam 130tkm i robiłem tylko łączniki i radio -błacha sprawa. teraz padla klima. normalne rzeczy eksploatacyjne. jezdzilem vw golf 2-4, bemkami 316, 318is, 320, 530d, audikami a3 same koszty. no dobra a3 się nie psuło ale było 98r. stare porządne tdi. Suma sumarum ceed fajnie się prowadzi 200kmh leci,a przy 150 pali 6.2. good value for money

  • Dls

    Wahacze, przeguby po 100 tys km? hmm kiedyś miałem Golfa IV i wahacze wymieniałem po 250 tys km, a przegubów wcale (do 280 tys)

  • Adamrut

    U mnie po 17 000 km nadal niezbyt płynnie działa sprzęgło ze skrzynią biegów. Na forach donoszą inni o podobnych objawach. Nie pojmuję co jest, albo się nadmiernie zestarzałem i motoryka nóg nie taka…. A mam za kółkiem 600 000 km różnymi autami więc natychmiast czuję, że coś nie tak z autem. O co chodzi? Często przy przejściu z 2 na 3 bieg (czasem z 1-nki na 2-kę) i puszczeniu pedału sprzęgła + wciśnięciu pedału gazu (typowa czynność) słychać nagły, nadmierny głos silnika , typowy dla sytuacji, gdy sprzęgło “nie zesprzęgla”. Chwilę po tym “dźwiękowym sygnale” silnika jest już ok – sprzęgło łapie. Oprócz tego jest tak, że sprzęgło “załapuje” na różnych głębokościach “puszczanego” pedału sprzęgła, zależnie od tego który bieg wrzucam (1 na 2 lub 2 na 3 – przy wrzuceniu 4 i 5 ten objaw sprzęgła nie pojawia się nigdy). To wkurza. W aucie testowym którym jeździłem przed zakupem takich objawów nie było. Nadto jechanie na “pół sprzęgle” , typowe dla precyzyjnych manewrów w mieście, w tym modelu jest bardzo trudne. Może się jeszcze to cholerstwo wyrobi i dotrze. Elektronika i zawieszenie jest ok. Motor 1,4. Uważam , jak dla mnie jest dynamiczny. Na pokładzie przeważnie 1 lub 2 osoby. W mieście pali 8,5 litra w lato. Zima 10.

  • Mussliking

    “Zwolennikom jednostek wysokoprężnych polecam zarówno 2,0-litrowe jak
    i 1,6-litrowe CRDi. Warto jednak pamiętać, że ten pierwszy wariant
    w cyklu miejskim zużyje nawet do 10 l/100 km”
    TOTALNA BZDURA!!!!
    Mój cee’d sw 2,0 CRDi w mieście w pełni załadowany i  z przyczepą spala 9 l/ 100km. Wynik potwierdzony przez 3 lata użytkowania

  • Luxmosel

    Posiadam KIA Ceed sw 1,6 CRDi,rocznik 2008, przebieg 175000km. Dotychczasowe problemy – dwa razy zawiesilo sie radio – po odlaczeniu bezpiecznika i ponownym podlaczeniu wszystko z radiemy bylo OK. Wymiana stabilizatora kola przedniego przy 145000. Zawieszajace sie elektryczne przednie szyby – nie zamykaly sie automatycznie lecz tylko stopniowo. Najwazniejsza awardia – silnik stracil moc i przy 3000 tys.obrotow nie reagowal – przyczyna : zatkany filtr DPA ! Nowy filtr DPA cholernie drogi – ok.2tys.EUR ! Wyczyszczenie filtra w Niemczech 600 EUR. Autko jezdzi, ze hej i jest bardzo oszczedne w eksploatacji ! :)))Pozdrawiam urzytkownikow :)

    • waldek

      Zapchany filtr DFP.Jak nie dopalałeś sadzy to czemu się dziwisz chłopie.Migała kontrolka więc trzeba było dopalić i po kłopocie.

  • Klaudia

    Hmm, u mnie zaciął się czytnik płyt CD. Gdy po raz pierwszy włożyłam płytę, to normalnie ją przyjęło. Nie chciało czytać, i oddać jej też nie chce. 

    Kolor czerwony po 4 latach nadal jest ładny i nie ma śladów korozji. Czasami przy dłuższym przytrzymaniu auta na zapłonie nie działają czujniki parkowania (albo działają z opóźnieniem). Szału nie ma, tragedii też nie. 

  • Marcin

    Cedd SW 2010 1.6 CRDI z skrzynia 6 wersja prawie najbogatsza – fajnie sie jezdzi i ekonomicznie – poza eksplatacja na dzien dzisiejszy łaczniki stabilizatora przod i przy 160 tys km prawe lozysko przod teraz blisko 200tys km i szykuje sie pasek klinowy…ktos tam pisal o filtrze DPA w roczniku 2008 ja w 2010 nie mam a mam wersje VGT do tego z tego co mi program pokazuje nie mam dwumasa a kompletne sprzeglo 550zł – nie mialem zadnych wiekszych problemow z elektronika – raz sie zaswiecila kontrolka ESP – wymieniono czujnik polozenia sprzegla (bardziej szarpalo jak sie zmienialo biegi) w ramach gwarancji….ja jestem zadowolony i polecam :)