Awarie i problemy: Renault Laguna II

Renault Laguna II

Ostatnio w naszym cyklu dominowały auta niemieckie i japońskie, ale już najwyższy czas na zmiany. Dlatego tym razem przyjrzymy się jednemu z najbardziej popularnych francuskich samochodów o niebanalnej stylistyce, czyli Renault Laguna II. Fanatycy niemieckich i japońskich pojazdów mawiają, że nie kupuje się aut na literę F. Czy mają rację? Zobaczcie sami.

Awarie i problemy: Mercedes Klasy C W203

Renault Laguna drugiej generacji zadebiutowała w 2000 roku i w niezmienionej formie oferowana była do roku 2005, kiedy to Francuzi przeprowadzili gruntowny facelifting. Produkcja auta zakończyła się trzy lata później, kiedy to na rynek trafiła nowa odmiana tego model. Decydując się na Lagunę mamy do wyboru szeroki wachlarz jednostek napędowych:

  • 1,6 i 16V (107KM)
  • 1,6 i 16V (115KM)
  • 1,8 16V (120KM)
  • 2,0 i 16V (135KM)
  • 2,0 IDE 16V (140KM)
  • 2,0 i 16V Turbo (170KM)
  • 2,0 i T 16V (165KM)
  • 2,0 i 16V GT (204KM)
  • 3,0 V6 24V (210KM)
  • 1,9 dCi (95KM)
  • 1,9 dCi (100KM)
  • 1,9 dCi (107KM)
  • 1,9 dCi (120KM)
  • 1,9 dCi (130KM)
  • 2,0 dCi (150KM)
  • 2,2 dCi (150KM)
  • 2,0 dCi FAP (175KM)

Renault Laguna 1.8 16V

Citroen C5: awarie i problemy

Decydując się na silnik benzynowy powinniśmy wziąć pod uwagę motor 1,6, a także 1,8 i 2,0 ( z wyjątkiem wersji IDE i Turbo). 3-litrowa V6-ka nie tylko więcej pali, ale jest również droga w serwisowaniu. Jeśli zechcemy kupić wysokoprężną jednostkę napędową, wówczas zaleca się 1,9 dCi, co prawda nie jest to wzór bezawaryjności, ale z pewnością będzie on mniej problemowy w eksploatacji niż 2,2 dCi.

Niestety Renault Laguna II to auto o podwyższonym ryzyku, więc ewentualnych awarii możemy spodziewać się niemal w każdej jednostce napędowej. Benzynowe silniki 1,6 i 1,8 borykają się z usterkami komputera sterującego wtryskiem ECU. W niektórych motorach benzynowych dochodzi do defektu przepustnicy.

Renault Laguna II Wtryskiwacze

Z kolei w silnikach diesla słabymi punktami są: turbosprężarki, układ wtryskowy, a także dwumasowe koła zamachowe. Ponadto dość nietrwałe okazuje się przednie zawieszenie, gdzie stosunkowo szybko zużywają się sworznie wahaczy. Z tyłu z kolei użytkownicy narzekają na niską jakość łożysk kół.

Wnętrze Renault Laguna II

Karta służąca do uruchamiania silnika i otwierania zamków też nie jest wolna od wad. Często zdarza się, że albo przestają działać jej przyciski, albo auto po prostu nie wykrywa obecności tej karty, co uniemożliwia dostanie się do samochodu. Co więcej, dość powszechnym problemem jest awaria z czujnikami ciśnienia w oponach. Wielu użytkowników narzeka również na kłopoty z elektroniką. Uciążliwe są również usterki układu elektrycznego wycieraczek, mechanizmu elektrycznego podnoszenia szyb, a także centralnego zamka.

Renault Laguna II

Mazda 6: awarie i problemy

W wielu egzemplarzach szwankuje wyświetlacz automatycznej klimatyzacji Climatronic. Ponadto właściciele Laguny II narzekają na trzeszczące plastiki deski rozdzielczej. Podsumowując, Renault Laguna drugiej generacji to ciekawe stylistycznie auto z nowatorskimi rozwiązaniami, największą zaletą tego samochodu jest bardzo komfortowe zawieszenie, ciekawa oferta silnikowa oraz bardzo korzystne ceny. Niestety kupując to auto musimy liczyć się z podwyższonym ryzykiem wystąpienia awarii.

Regulamin komentowania

  • Konrad

    Kolega, który pracował w warsztacie mówił że nie było tygodnia bez Laguny II

  • Czarek1197

    Szczerze to ten artykuł jest oczywisty i mało odkrywczy :)
    U mnie w warsztacie czasami bywają laguny II. Wtryski można zregenerować. W sumie z tego co zauważyłem to najwięcej się sypie parownik od klimy i często są błędy związane z poduszkami. A po za tym o OK. Generalnie auto oceniam przeciętnie, a jego usterkowość jest przesadzona. Dużo bardziej się psują peugeoty i citroeny z silnikami HDI.
    pozdrawiam

  • anonim

    co tu gadać…. Renówka królową serwisu…

    • Milek

      heh, a kiedyś nawet chciałem kupić.

    • Artur

      gówno się znasz – tyle cdi powiem

  • dareczek

    @Czarek1197 a jaki jest objaw uszkodzenia [parownika od klimy], mam ta Lagunę :-) odkupiona od 1-go właściciela który po 3 latach wymienił skrzynie biegów, ja na razie tylko co roku wymieniam elementy zawieszenia, ale cos słanbo działa klima, jak pojade do mechanika to na zlość działa świetnie potem kilka dni słabiej chłodzi, wymieniłem gas odgrybiałem etc ale to chyba problem elektroniki

  • Arczi

    Jak Laguna II to tylko po face lifcie, większość tych usterek jest tam wyeliminowanych.

  • http://null DLS

    Chociaż ceny używanych Lagun II są stosunkowo niskie to jedna poważniejsza awaria winduje cenę auta do poziomu konkurentów niemieckich. Osobiście wolałbym zaryzykować Passata B5 po lifcie nawet z dużym przebiegiem niż Lagunę II

  • Phone75

    jak zwykle najwięcej do powiedzenia mają Ci co,coś słyszeli od znajomego lub bo ktoś tam kiedyś mówił że…. mam ten samochód od 3lat, 2002r 1.9dci 130kM i oprócz corocznej wymiany oleju i niedawno wymiany klocków i tarcz nic w nim nie robiłem, poza tym w trasie autko pali mi nie więcej niż 4.8l ropki, a W mieście to 5.6l. jak na ten gabaryt to całkiem nieźle, tym bardziej że mam ciężką nogę. wspomnę jeszcze ze autkiem przejechałem już 130000tyś i nie powiem o niej nic złego o RENI!

    • Max

      Zdecydowanie mogę się zgodzić z właścicielem Reni:). Mam Renię 1.9 dci z końca 2001r.120KM podniesiona moc do 180KM. W samochodzie nie miałem żadnych problemów(na początku fiksowały mi czujniki ciśnienia w oponach ale wizyta u znajomego elektronika i 50zł załatwiło problem:). Renia ma najechane już 200.000km i śmiga jak złoto.niepoważni są ludzie,którzy gadają źle o aucie nie używając go na codzień

  • Artur

    Popieram zwolenników Laguny. Jeżdżę nią 2 lata. Nigdy nie zawiodła. Poza podstawowymi wymianami, tylko drobne usterki elektryczne: zimne luty w zegarach, czy czujniki w oponach. Naprawdę przesadzona opinia. Oczywiście nie porównywać z mercedesami ale co do Passata……. Siedmiu moich znajomych ma Passaty (to już minus), Roczniki od ’98 do 2008. Smieli się, że kupiłem Francuza, a pakują ogromną kasę w naprawy (od drobnych usterek po SILNIKI, Co w Renault uszkodzony silnik jest nie do pomyślenia). Jednemu nawet buchnęło spod maski żywym płomieniem. Gorąco polecam.

    • Mariusz Cieslewicz

      jestem mechanikiem i sam mam lagune II combi jest super .W firmie najwięcej naprawiam zrytych passatów golfów i audi.Na tych markach najwięcej zarabiam.polecam innym by mi nie brakowało roboty!

  • Maciej021

    Mam lagunę 2 w wersji 1.8 16V przyznam się że ma kilka mankamentów małych, ale autko rewelacyjne jeżeli chodzi o konfort i uzytkowanie. Laguna 2 ma czytnik karty i trochę elektroniki jak każdy pojazd po 2000roku oprucz tego wszystko jest tam proste w naprawie i obsłudze. Nie ma jak w A4 i VW aluminiowych wahaczy, w lagunie wymienia sie tylko końcówki i po problemie i łączniki stabilizatora na tym koniec. W silniku 1,6 benzynowym cewki sagem lepiej odrazu wymienić na denso japońskie – takie były montowane w 1,8. Czytnik nawala, fakt tylko że rozwalają się w nim mikrostyki jak użytkownik wrzuca kartę na zasadzie wpierdzielenia w otwór, a nie delikatnego wsunięcia. Lepiej kupić lagunę z niewielkim przebiegiem, zadbaną i z dobrym wyposażeniem w dobrej cenie lepiej niż zdechłego pasata, który ma przejechane ponad 200 tyś km. A nawet jak trafisz dobrego paska łudem szczęścia to i tak zajebi..  a ubezpieczenie Ac to wzwyżka oriętowałem się to taki 8 letni ok. 2 500zł

  • Dominik8920

    nie jest az tak zle miałem lagune i jedyne co to czyjniki powietrza w kołach i szyby były awaryjne tak to nie miałem probllemu z nia ale konfort jazdy jest lepszy niz w passacie

  • Niempaw

    LAGUNA II TO ŚWIETNE AUTO JEŻELI BEDZIESZ ONIA DBAŁ. WYPOSAŻENIE, KOMFORT JAZDY, SPALENIE I PRZEDE WZYSTKIM WYGLĄD (KOMBI). WYMIENIAJ OLEJ CO 10 TYSIĘCY (NIE JAK ZALECA PRODUCENT CO 30 TYS.), FILTR POWIETRZA (SPALANIE), TANKUJ TYLKO NA SPRAWDZONYCH STACJACH I CO NAJWAŻNIEJSZE PAMIĘTAJ O SCHŁODZENIU TURBINY NAWET PO KRÓTKIEJ JEŻDZIE (KILKA SEKUND).

  • kolega 2

    Laga to najlepsza decyzja jeśli chodzi o takie dobrze wyposażone auto. wkurza mnie jak smarują złe opinie  ludzie którzy nie mieli styczności z tym samochodem. Ja posiadam od 3 lat i nie mam absolutnie żadnych napraw, tylko wykonuję obsługę olej, filtr kabinowy i hamulce jeszcze nie ruszane już mam takie tarcze zjechane (cena zestawu 460zł przód TRV) -  taniocha
    zawieszenie mam nominalne 176 tyś przejechani nic nie puka nic nie stuka (oprusz lekkiego luzu na maglownicy ale to przez 17 felgi i nasze drogi) Polecammmmm !!!!

  • boob

    MOJA laguna jest inna  ona się nie nadaje do jazdy po naszym kraju  dlaczego bo debile wiedzą więcej nigdy takiego auta nie mieli ale znają się że cho cho  i to ma słabe zawieszenie to silnik to elektryka w tym aucie pada  to karta to szyba  wiecie co kupcie sobie VW   BO MOIA LAGUNA jeżdzi i ma się całkiem dobrze czego zczę innym POWODZENIA

  • Krzysiekk12344

    Ją też dołoże swoje pięć groszy po pierwsze jest to bardzo dobre auto posiadam go już prawie 5 lat jest z 2002r. mam silnik 1, 9 dci 100 km jak go kupiłem miał nieco ponad 100tys, a teraz ma już ponad 300tys więc przejechałem już ponad 200 tys i jedynom większą naprawa bylo turbo ale wymieniłem zaraz po kupnie na regenerowanom więc też ta 160 tys już na niej latam, a tak jakieś tam drobne usterki i normalna eksploatacja olej co 10-12tys płyny i paski co dwa lata coś tam drobnego w zawieszeniu i linka w podnosniku szyby i naprawde niiiiic więcej dwumas wiem to nie możliwe ale jeszcze sie trzyma doskonale i na koniec podsumowojac prosta zasada jak dbasz to masz

  • Piotr

    witam serdecznie co chodzi o lagune 2 autko bardzo komforowe,lecz mam z nią problem.auto jest z 2002 r.1.8 na16.filtry wymienione,olej,rorząd,sonda przy katalizatorze.były błedy srs,idziwne falowania obrotów,ale w serwisie skasowali i juz tego nie ma,problem jest taki ze auto na kazdym biegu między 3 a4 tys obrotów jakby przez chwile cos blokowało,po odjęciu gazu i dodaniu auto wkręca sie do konca,najgorsze jes ze autko jedzie do 140 i dalej juz nie,zapala sie czek ale nie zawsze.w serwisie nie wiedzą.prosze o pomoc. piotr.pekrol@poczta.onet.pl

  • disqus_oeqivJtwIN

    Jeżdżę Laguną II z 2001 1,9DCi 110km już ponad 2 lata i szczerze polecam. Bardzo komfortowe auto, dobre na dłuższe trasy. Naprawa (nie eksploatacja) to wymiana pompki paliwa(nowa około 110zł). Brak problemu z czujnikami opon, nawet dziś mi się przydały, poinformowały mnie że w kole jest małe ciśnienie. Z drobnych napraw to wymiana linki od podnoszenia szyby(koszt 2 złote i 60 groszy wymieniłem samemu). Dużym plusem jest wyposażenie, klima dwustrefowa, esp, el. szyby lustrka itp to wszystko to praktycznie podstawa w niskiej cenie na rynku wtórnym.

  • pol

    polecam lagune i radze nie sluchac opinii ludzi ktorzy o motoryzacji wiedza tylko od znajomego