Awarie i problemy: Volvo XC90

Volvo XC90

Volvo XC90

Jako pierwszy na pomysł stworzenia luksusowego SUVa wpadł Mercedes z modelem klasy M, następnie przyszła kolei na BMW X5, a zaraz po niemieckich bulwarówkach klasy premium na rynek wkroczyło szwedzkie Volvo z modelem XC90.

Awarie i problemy: Nissan Murano I

Ten surowy i zarazem elegancki szwedzki SUV zadebiutował w 2002 roku i już 3 lata później do skromnej oferty silnikowej dołączyła benzynowa V8-ka o pojemności 4,4 litra skonstruowana przez japońską firmę Yamaha. Ta nietypowa jednostka napędowa oprócz tego, że charakteryzowała się kątem rozwarcia cylindrów o wartości 60 stopni to na dodatek montowano ją poprzecznie.

Dlaczego zdecydowano się na takie rozwiązanie? Oczywiście po to, żeby zostawić wystarczająco dużo przestrzeni na strefy zgniotu i 3. rząd siedzeń. Oprócz V8-ki w tym samym roku do ofert dołączył nieco mocniejszy diesel D5 o mocy 185 koni mechanicznych. W 2006 roku auto przeszło subtelny facelifting. Pod maską tego sztampowego szwedzkiego samochodu klasy SUV pracowały następujące motory:

2,5 T R6 (210 KM)
T6 2,9 (272 KM)
3,2 R6 (238 KM)
4,4 V8 (315 KM)

D5 2,4 (163 KM)
D5 2,4 (185 KM)

Napęd przekazywany jest na koła przednie, ale w razie potrzeby załączana jest też oś tylna przy pomocy wielopłytkowego sprzęgła Haldex. Na rynku występują również egzemplarze z przednim napędem. W modelu XC90 montowano aż 5 różnych skrzyń biegów. W tym przypadku mamy do wyboru albo 5- lub 6-biegowy manual bądź 4-, 5- i 6-stopniowy automat w zależności od rocznika.

Zobacz również: Najczęstsze błędy popełniane przez kierowców

Na jakie choroby cierpi podwyższone Volvo? W wolnossących motorach o pojemnościach 3,2 i 4,4 litra wyrabiają się łańcuchy rozrządu o czym poinformuje nas kontrolka Check Engine. Normą jest też spalanie oleju w przypadku aut z dużymi przebiegami w ilości około 1 litra na 5 000 km. Oprócz tego w XC90 zdarzają się awarie drobnych elementów, takich jak: tylne piasty, tuleje przednich wahaczy czy końcówki drążków kierowniczych.

Volvo S40/V40: awarie i problemy

Wrażliwa jest również przekładnia kątowa, której elementy ulegają szybkiemu zużyciu. Najsłabszym punktem szwedzkiego SUVa są jednak automatyczna skrzynie biegów, gdzie pojawiają się błędy w sterowaniu i wypalają się tarcze. Najtańsze egzemplarze XC90 znajdziemy na rynku aut używanych już za około 40 000 złotych. Aby uniknąć niespodziewanych wydatków warto przed zakupem zbadać upatrzone auto w ASO, gdzie wycenią nam koszty przewidywanych napraw.

Zobacz więcej artykułów z serii: Samochód używany - poradnik kupującego

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Samochody używane:

Używany Jeep Wrangler YJ (1987-1995) – poradnik kupującego Używany Volkswagen Passat B5 (1996-2005) - poradnik kupującego Czy warto kupić tanią terenówkę? – poradnik kupującego Używana Mazda 6 II 2,0 MRZ-CD (2008-2012) – poradnik kupującego Rodzynki z rynku wtórnego – japońskie youngtimery Sensowne auto za 5000 zł – Mazda [część 9] - poradnik kupującego Używany Ford Fiesta Mk7 1,25 Duratec (2008-2012) - poradnik kupującego Używane Renault Mégane II 1,5 dCi [2002-2008] – poradnik kupującego Rodzynki z rynku wtórnego – perełki spod znaku GTI Używany Peugeot 407 1,6 HDI [2004-2010] – czy warto kupić francuza? Sensowne auto za 5000 zł na L [część 8] Używany Fiat Bravo II 1,4 T-Jet [2007-2009] – włoski Golf za 2/3 ceny Rodzynki z rynku wtórnego – bawarskie perełki Używany UAZ 469B (31512) – terenówka dla konesera Sensowne auto za 5000 zł – Kia [część 7] Używany Ford Mondeo Mk4 2,0 TDCi (2007-2009) – czy już poprawiony? Sensowne auto za 5000 zł na H [część 6] Używany Ford Mondeo Mk3 2,0 TDDi/TDCi (2000-2007) – ryzykowny zakup? Używana Honda Accord VIII 2,0 VTEC (2008-2011) Używana Honda Accord 2,2 i-CTDi (2003-2008) Sensowne auto za 5000 zł – Ford [część 5] Używana Honda Accord Type-R (1998-2002) Dowiedz się, co kupujesz – układy napędowe i zawieszenie [część 2] Używany Opel Zafira I OPC (2000-2005)

Popularne w tym tygodniu:

VW T5 szybszy od Porsche. Szalony pomysł berlińskiej firmy Ryzykowne wersje popularnych aut. Tanie w zakupie, drogie w utrzymaniu Używana Honda FR-V [2004-2009]: dziwna, ale bardzo praktyczna Używany Volkswagen Lupo: godny uwagi maluch za dwie pensje