Poradniki i mechanikaPo oznacza przycisk PWR HEAT w samochodach Toyoty?

Po oznacza przycisk PWR HEAT w samochodach Toyoty?

Przycisk PWR Heat najczęściej występuje w autach Toyoty
Przycisk PWR Heat najczęściej występuje w autach Toyoty
Źródło zdjęć: © Autokult | Marcin Łobodziński
Marcin Łobodziński
06.02.2023 16:30, aktualizacja: 13.03.2023 08:51

W niektórych samochodach można znaleźć przycisk z napisem PWR Heat. Najczęściej dotyczy to aut Toyoty. Dobrze wiedzieć, do czego służy, ponieważ szczególnie przydaje się zimą.

Taki przycisk najłatwiej spotkać w samochodach marki Toyota. Pełni funkcję podwyższania obrotów biegu jałowego, co ma za zadanie przyspieszyć proces nagrzewania silnika. Z tej funkcji korzysta się przy niskich temperaturach otoczenia. Dzięki szybszemu rozgrzaniu jednostki napędowej możliwe jest też wcześniejsze uzyskanie ciepłego powietrza płynącego z kratek układu wentylacji.

W niektórych modelach poza zwiększeniem prędkości obrotowej silnika funkcja PWR Heat uruchamia dodatkową nagrzewnicę wspomagającą. Pod warunkiem, że stanowi ona element wyposażenia. Włączy się ona po kilkudziesięciu sekundach od naciśnięcia przycisku.

Kiedy funkcja PWR Heat nie działa?

Generalnie funkcja ta działa do osiągnięcia przez silnik właściwej temperatury. Nie działa jednak w czasie jazdy. Podróżując po mieście nie trzeba jednak ciągle jej włączać, jeśli chcemy szybko rozgrzać silnik. Kiedy tylko auto wejdzie na obroty biegu jałowego, np. podczas postoju (zatrzymanie na skrzyżowaniu), funkcja ponownie je podniesie. Normalne obroty biegu jałowego uzyskamy więc dopiero po rozgrzaniu silnika.

Funkcja PWR Heat sama się wyłączy, kiedy silnik osiągnie już właściwą temperaturę oraz wtedy, kiedy temperatura otoczenia wzrośnie. Nie da się też włączyć PWR Heat, kiedy temperatura otoczenia będzie odpowiednio wysoka. To nie usterka, lecz normalne działanie.

Po co funkcja PWR Heat?

Jest ona szczególnie przydatna w samochodach z silnikiem Diesla, zwłaszcza o dużej pojemności. Te potrzebują znacznie więcej czasu na osiągnięcie temperatury roboczej niż benzyniaki – nawet kilkanaście minut jazdy.

Przycisk ten powinien być używany szczególnie w pojazdach użytkowych, które po uruchomieniu muszą być jak najszybciej przygotowane do ciężkiej pracy. Nie należy go jednak włączać od razu po uruchomieniu silnika, lecz poczekać kilka sekund. To dla dobra turbosprężarki, której należy zapewnić właściwe smarowanie.

Czy warto używać PWR Heat?

Zdecydowanie tak. Im wcześniej silnik osiągnie właściwą temperaturę, tym bardziej będzie przygotowany do większych obciążeń, np. podczas przyspieszania. Użycie funkcji PWR Heat zmniejszy także zjawisko gromadzenia się wody w układzie wylotowym czy w oleju, lepiej przygotuje ona systemy oczyszczania spalin do pracy. Co więcej, szybciej odparują nam szyby i zwiększy się komfort jazdy.

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (45)