
Odmłodzone Suzuki Grand Vitara wjeżdża do polskich salonów
Odświeżone Suzuki Grand Vitara o zmienionym wyglądzie jest już dostępne na polskim rynku. Ceny auta startują od 83 900 zł.
Suzuki Grand Vitara 1 generacji Crossover 2.0 HDI MT (109 KM) | Suzuki Grand Vitara 1 generacji Crossover 2-dw. 2.0 MT (128 KM) | ||
---|---|---|---|
Marka | Suzuki | Suzuki | |
Model | Suzuki Grand Vitara | Suzuki Grand Vitara | |
Generacja | Suzuki Grand Vitara 1 generacji | Suzuki Grand Vitara 1 generacji | |
Silnik | 2.0 HDI MT (109 KM) | 2.0 MT (128 KM) | |
Nadwozie | |||
Rodzaj nadwozia | Crossover | Crossover | |
Liczba miejsc | 5 | 5 | |
Długość | 4200 mm | 3865 mm | |
Szerokość | 1780 mm | 1710 mm | |
Wysokość | 1685 mm | 1690 mm | |
Rozstaw osi | 2480 mm | 2200 mm | |
Rozstaw kół przednich | 1500 mm | 1460 mm | |
Rozstaw kół tylnych | 1500 mm | 1460 mm | |
Masa własna | 1400 kg | 1290 kg | |
Prześwit | 200 mm | 200 mm | |
Masa całkowita | 2005 kg | 1800 kg | Suzuki Grand Vitara 1 generacji Crossover 2-dw. 2.0 MT (128 KM) jest lżejszy. |
Bagażnik i przestrzeń ładunkowa | |||
Minimalna pojemność bagażnika | 258 l | 210 l | Suzuki Grand Vitara 1 generacji Crossover 2.0 HDI MT (109 KM) ma pojemniejszy bagażnik. |
Maksymalna pojemność bagażnika | 1080 l | 828 l | Suzuki Grand Vitara 1 generacji Crossover 2.0 HDI MT (109 KM) ma pojemniejszy bagażnik. |
Silnik | |||
Typ silnika | Diesel | benzyna | |
Pojemność silnika | 1998 cm3 | 1995 cm3 | Silnik w Suzuki Grand Vitara 1 generacji Crossover 2.0 HDI MT (109 KM) ma większą pojemność. |
Moc silnika | 109 KM | 128 KM | Silnik w Suzuki Grand Vitara 1 generacji Crossover 2-dw. 2.0 MT (128 KM) ma większą moc. |
Obroty maksymalnej mocy | do 4 000 obr/min | do 6 000 obr/min | |
Maksymalny moment obrotowy | 250 Nm | 174 Nm | Silnik Suzuki Grand Vitara 1 generacji Crossover 2.0 HDI MT (109 KM) ma większy moment obrotowy. |
Typ zasilania/Rodzaj zasilania | Common Rail | wtrysk wielopunktowy | |
Układ cylindrów | rzędowy | rzędowy | |
Liczba cylindrów | 4 | 4 | |
Liczba zaworów na cylinder | 2 | 4 | Silnik w Suzuki Grand Vitara 1 generacji Crossover 2-dw. 2.0 MT (128 KM) ma więcej zaworów na cylinder. |
Rodzaj doładowania | turbosprężarka | ||
Średnica cylindra | 85 mm | ||
Skok tłoka | 88 mm | ||
Obroty maksymalnego momentu obrotowego | 1750 obr/min | 2900 obr/min | |
Rodzaj paliwa | Olej napędowy | PB95 | |
Skrzynia biegów | |||
Typ skrzyni biegów | mechaniczna | mechaniczna | |
Liczba biegów | 5 | 5 | |
Napęd | na cztery koła | na cztery koła | |
Osiągi | |||
Prędkość maksymalna | 150 km/h | 160 km/h | Suzuki Grand Vitara 1 generacji Crossover 2-dw. 2.0 MT (128 KM) ma większą prędkość maksymalną. |
Przyspieszenie (0-100 km/h) | 11.4 s | ||
Pojemność zbiornika paliwa | 56 l | 56 l | |
Zużycie paliwa w mieście na 100 km | 9.9 l | 12 l | Suzuki Grand Vitara 1 generacji Crossover 2.0 HDI MT (109 KM) zużywa mniej paliwa w mieście. |
Zużycie paliwa poza miastem na 100 km | 6.4 l | 7.6 l | Suzuki Grand Vitara 1 generacji Crossover 2.0 HDI MT (109 KM) zużywa mniej paliwa poza miastem. |
Zużycie paliwa w cyklu mieszanym na 100 km | 7.9 l | 9 l | Suzuki Grand Vitara 1 generacji Crossover 2.0 HDI MT (109 KM) zużywa mniej paliwa w cyklu mieszanym. |
Zasięg | od 570 do 880 km | od 470 do 740 km | |
Średnica zawracania | 10 m | ||
Hamulce i zawieszenie | |||
Hamulce przednie | Tarczowe wentylowane | Tarczowe wentylowane | |
Hamulce tylne | Bębnowe | Bębnowe | |
Przednie zawieszenie | Amortyzacja turystyczne | Amortyzacja turystyczne | |
Tylne zawieszenie | Sprężyny śrubowe | Sprężyny śrubowe |
Odświeżone Suzuki Grand Vitara o zmienionym wyglądzie jest już dostępne na polskim rynku. Ceny auta startują od 83 900 zł.
Czeska marka jest jednym z głównych graczy na polskim tynku motoryzacyjnym. Modelowi Yeti nigdy nie udało się u nas dostać do czołówki niezwykle popularnego segmentu aut, jakim są SUV-y. Dziś Yeti znika z oferty Skody, dlatego to ostatnia szansa, by ...
To tylko kosmetyka. Po kilku latach na rynku modernizacji doczekał się najpopularniejszy model japońskiej marki - Suzuki Vitara. To oznacza, że pożegnaliśmy się z jednostką wolnossącą. Vitara weszła całkowicie w erę turbodoładowania.