
Używana Honda Civic Type-R FN2/FD2 - typowe awarie i problemy
Tydzień temu pisałem o Hondzie Civic VIII generacji, dziś pod młotek idzie jej usportowiona wersja Type-R. Co potrafi japońska „wiertara” i czy sprawia problemy w użytkowaniu?
Renault 11 1 generacji Hatchback 3-dw. 1.1 MT (48 KM) | Renault 11 1 generacji Hatchback 3-dw. 1.4 MT (60 KM) | ||
---|---|---|---|
Marka | Renault | Renault | |
Model | Renault 11 | Renault 11 | |
Generacja | Renault 11 1 generacji | Renault 11 1 generacji | |
Silnik | 1.1 MT (48 KM) | 1.4 MT (60 KM) | |
Nadwozie | |||
Rodzaj nadwozia | Hatchback | Hatchback | |
Liczba miejsc | 5 | 5 | |
Długość | 3980 mm | 3980 mm | |
Szerokość | 1661 mm | 1661 mm | |
Wysokość | 1410 mm | 1410 mm | |
Rozstaw osi | 2479 mm | 2479 mm | |
Rozstaw kół przednich | 1400 mm | 1400 mm | |
Rozstaw kół tylnych | 1359 mm | 1359 mm | |
Masa własna | 800 kg | 830 kg | |
Masa całkowita | 1240 kg | 1270 kg | Renault 11 1 generacji Hatchback 3-dw. 1.1 MT (48 KM) jest lżejszy. |
Bagażnik i przestrzeń ładunkowa | |||
Minimalna pojemność bagażnika | 337 l | 337 l | |
Maksymalna pojemność bagażnika | 337 l | 337 l | |
Ładowność | 440 kg | 440 kg | |
Silnik | |||
Typ silnika | benzyna | benzyna | |
Pojemność silnika | 1108 cm3 | 1397 cm3 | Silnik w Renault 11 1 generacji Hatchback 3-dw. 1.4 MT (60 KM) ma większą pojemność. |
Moc silnika | 48 KM | 60 KM | Silnik w Renault 11 1 generacji Hatchback 3-dw. 1.4 MT (60 KM) ma większą moc. |
Obroty maksymalnej mocy | od 5 250 obr/min | od 5 250 obr/min | |
Maksymalny moment obrotowy | 80 Nm | 102 Nm | Silnik Renault 11 1 generacji Hatchback 3-dw. 1.4 MT (60 KM) ma większy moment obrotowy. |
Typ zasilania/Rodzaj zasilania | gaźnik | gaźnik | |
Układ cylindrów | rzędowy | rzędowy | |
Liczba cylindrów | 4 | 4 | |
Liczba zaworów na cylinder | 2 | 2 | |
Średnica cylindra | 70 mm | 76 mm | |
Skok tłoka | 72 mm | 77 mm | |
Obroty maksymalnego momentu obrotowego | 2500 obr/min | 3000 obr/min | |
Rodzaj paliwa | PB92 | PB92 | |
Skrzynia biegów | |||
Typ skrzyni biegów | mechaniczna | mechaniczna | |
Liczba biegów | 4 | 4 | |
Napęd | Przedni | Przedni | |
Osiągi | |||
Prędkość maksymalna | 138 km/h | 151 km/h | Renault 11 1 generacji Hatchback 3-dw. 1.4 MT (60 KM) ma większą prędkość maksymalną. |
Przyspieszenie (0-100 km/h) | 21.4 s | 15 s | Renault 11 1 generacji Hatchback 3-dw. 1.4 MT (60 KM) ma lepsze przyspieszenie. |
Pojemność zbiornika paliwa | 47 l | 47 l | |
Zużycie paliwa w cyklu mieszanym na 100 km | 6.6 l | 6.6 l | |
Średnica zawracania | 9.8 m | 9.8 m | |
Hamulce i zawieszenie | |||
Hamulce przednie | Hamulce | Hamulce | |
Hamulce tylne | Bębnowe | Bębnowe | |
Przednie zawieszenie | Niezależna, Kolumny Macphersona, Stabilizator przechyłów | Niezależna, Kolumny Macphersona, Stabilizator przechyłów | |
Tylne zawieszenie | Niezależna, do Podwójne wahacze, Stabilizator przechyłów | Niezależna, do Podwójne wahacze, Stabilizator przechyłów |
Tydzień temu pisałem o Hondzie Civic VIII generacji, dziś pod młotek idzie jej usportowiona wersja Type-R. Co potrafi japońska „wiertara” i czy sprawia problemy w użytkowaniu?
John Cooper Works. Te słowa działają na fanów Mini jak wyprzedaż na zakupoholików. Oznaczają najszybsze, najbardziej szalone wersje brytyjskich samochodów, a ich historia sięga lat 40. ubiegłego wieku.
Mazda znana jest z tego, że w swoich projektach wykorzystuje technologie rozwijane przez lata. Nie imponuje to może osobom rządnym coraz to nowszych rozwiązań, jednak zapewnia pewien poziom stabilności. Po autach Mazdy spodziewamy się zawsze tego ...