
Używana Honda Civic Type-R FN2/FD2 - typowe awarie i problemy
Tydzień temu pisałem o Hondzie Civic VIII generacji, dziś pod młotek idzie jej usportowiona wersja Type-R. Co potrafi japońska „wiertara” i czy sprawia problemy w użytkowaniu?
Mitsubishi Montero 3 generacji [FL] Suv 5-dw. 2.8 TD AT (125 KM) | Mitsubishi Montero 3 generacji [FL] Suv 5-dw. 3.0 MT (177 KM) | ||
---|---|---|---|
Marka | Mitsubishi | Mitsubishi | |
Model | Mitsubishi Montero | Mitsubishi Montero | |
Generacja | Mitsubishi Montero 3 generacji [FL] | Mitsubishi Montero 3 generacji [FL] | |
Silnik | 2.8 TD AT (125 KM) | 3.0 MT (177 KM) | |
Nadwozie | |||
Rodzaj nadwozia | SUV | SUV | |
Liczba miejsc | 7 | 7 | |
Długość | 4725 mm | 4775 mm | |
Szerokość | 1785 mm | 1845 mm | |
Wysokość | 1900 mm | 1855 mm | |
Rozstaw osi | 2725 mm | 2780 mm | |
Rozstaw kół przednich | 1560 mm | 1560 mm | |
Rozstaw kół tylnych | 1560 mm | 1560 mm | |
Masa własna | 2130 kg | 2085 kg | |
Prześwit | 235 mm | 235 mm | |
Masa całkowita | 2720 kg | 2810 kg | Mitsubishi Montero 3 generacji [FL] Suv 5-dw. 2.8 TD AT (125 KM) jest lżejszy. |
Bagażnik i przestrzeń ładunkowa | |||
Minimalna pojemność bagażnika | 215 l | 215 l | |
Maksymalna pojemność bagażnika | 1700 l | 1700 l | |
Silnik | |||
Typ silnika | Diesel | benzyna | |
Pojemność silnika | 2835 cm3 | 2972 cm3 | Silnik w Mitsubishi Montero 3 generacji [FL] Suv 5-dw. 3.0 MT (177 KM) ma większą pojemność. |
Moc silnika | 125 KM | 177 KM | Silnik w Mitsubishi Montero 3 generacji [FL] Suv 5-dw. 3.0 MT (177 KM) ma większą moc. |
Obroty maksymalnej mocy | do 4 000 obr/min | do 5 500 obr/min | |
Maksymalny moment obrotowy | 294 Nm | 188 Nm | Silnik Mitsubishi Montero 3 generacji [FL] Suv 5-dw. 2.8 TD AT (125 KM) ma większy moment obrotowy. |
Typ zasilania/Rodzaj zasilania | bezpośredni wtrysk | wtrysk wielopunktowy | |
Układ cylindrów | rzędowy | V | |
Liczba cylindrów | 4 | 6 | Silnik w Mitsubishi Montero 3 generacji [FL] Suv 5-dw. 3.0 MT (177 KM) ma więcej cylindrów. |
Liczba zaworów na cylinder | 2 | 4 | Silnik w Mitsubishi Montero 3 generacji [FL] Suv 5-dw. 3.0 MT (177 KM) ma więcej zaworów na cylinder. |
Rodzaj doładowania | turbosprężarka | ||
Średnica cylindra | 95 mm | 91.1 mm | |
Skok tłoka | 100 mm | 76 mm | |
Obroty maksymalnego momentu obrotowego | 2000 obr/min | 4500 obr/min | |
Obecność chł. | istnieje | ||
Rodzaj paliwa | Olej napędowy | PB92 | |
Norma Euro | EURO III | ||
Skrzynia biegów | |||
Typ skrzyni biegów | automatyczna | mechaniczna | |
Liczba biegów | 4 | 5 | Skrzynia biegów Mitsubishi Montero 3 generacji [FL] Suv 5-dw. 3.0 MT (177 KM) ma więcej przełożeń. |
Napęd | na cztery koła | na cztery koła | |
Osiągi | |||
Prędkość maksymalna | 150 km/h | 175 km/h | Mitsubishi Montero 3 generacji [FL] Suv 5-dw. 3.0 MT (177 KM) ma większą prędkość maksymalną. |
Przyspieszenie (0-100 km/h) | 20.2 s | 10.9 s | Mitsubishi Montero 3 generacji [FL] Suv 5-dw. 3.0 MT (177 KM) ma lepsze przyspieszenie. |
Pojemność zbiornika paliwa | 90 l | 90 l | |
Zużycie paliwa w mieście na 100 km | 15.3 l | 17.6 l | Mitsubishi Montero 3 generacji [FL] Suv 5-dw. 2.8 TD AT (125 KM) zużywa mniej paliwa w mieście. |
Zużycie paliwa poza miastem na 100 km | 11.3 l | 10.9 l | Mitsubishi Montero 3 generacji [FL] Suv 5-dw. 3.0 MT (177 KM) zużywa mniej paliwa poza miastem. |
Zużycie paliwa w cyklu mieszanym na 100 km | 12.8 l | 13.5 l | Mitsubishi Montero 3 generacji [FL] Suv 5-dw. 2.8 TD AT (125 KM) zużywa mniej paliwa w cyklu mieszanym. |
Zasięg | od 590 do 800 km | od 510 do 830 km | |
Średnica zawracania | 11.4 m | 11.4 m | |
Hamulce i zawieszenie | |||
Hamulce przednie | Tarczowe wentylowane | Tarczowe wentylowane | |
Hamulce tylne | Tarczowe wentylowane | Tarczowe wentylowane | |
Przednie zawieszenie | Niezależna, do Podwójne wahacze, Sprężynowa, Stabilizator przechyłów | Niezależna, do Podwójne wahacze, Sprężynowa, Stabilizator przechyłów | |
Tylne zawieszenie | Niezależna, wiele poprzeczny, Sprężynowa, Stabilizator przechyłów | Niezależna, wiele poprzeczny, Sprężynowa, Stabilizator przechyłów |
Tydzień temu pisałem o Hondzie Civic VIII generacji, dziś pod młotek idzie jej usportowiona wersja Type-R. Co potrafi japońska „wiertara” i czy sprawia problemy w użytkowaniu?
Jak to jest móc przejechać się wszystkimi generacjami Porsche 911 po kolei? Co czuje się za kierownicą kolejnych ewolucji tego, najbardziej kultowego, samochodu sportowego na świecie? Miałem okazję to sprawdzić.
Komfort jazdy, nienaganna prezencja, ekskluzywny charakter, mocny i ekologiczny napęd hybrydowy oraz przestronne i wygodne wnętrza – Lexus RX to model o wielu talentach, szczególnie w wersji specjalnej F SPORT EDITION.