
Używana Honda Civic Type-R FN2/FD2 - typowe awarie i problemy
Tydzień temu pisałem o Hondzie Civic VIII generacji, dziś pod młotek idzie jej usportowiona wersja Type-R. Co potrafi japońska „wiertara” i czy sprawia problemy w użytkowaniu?
Mitsubishi Montero 3 generacji [FL] Suv 3-dw. 3.0 AT (175 KM) | Mitsubishi Montero 3 generacji [FL] Suv 3-dw. 3.5 GDI MT (220 KM) | ||
---|---|---|---|
Marka | Mitsubishi | Mitsubishi | |
Model | Mitsubishi Montero | Mitsubishi Montero | |
Generacja | Mitsubishi Montero 3 generacji [FL] | Mitsubishi Montero 3 generacji [FL] | |
Silnik | 3.0 AT (175 KM) | 3.5 GDI MT (220 KM) | |
Nadwozie | |||
Rodzaj nadwozia | SUV | SUV | |
Liczba miejsc | 5 | 5 | |
Długość | 4260 mm | 4280 mm | |
Szerokość | 1875 mm | 1875 mm | |
Wysokość | 1844 mm | 1844 mm | |
Rozstaw osi | 2545 mm | 2545 mm | |
Rozstaw kół przednich | 1560 mm | 1560 mm | |
Rozstaw kół tylnych | 1560 mm | 1560 mm | |
Masa własna | 1810 kg | 1850 kg | |
Prześwit | 220 mm | 220 mm | |
Masa całkowita | 2510 kg | 2510 kg | |
Bagażnik i przestrzeń ładunkowa | |||
Minimalna pojemność bagażnika | 415 l | 415 l | |
Maksymalna pojemność bagażnika | 1253 l | 1253 l | |
Silnik | |||
Typ silnika | benzyna | benzyna | |
Pojemność silnika | 2972 cm3 | 3497 cm3 | Silnik w Mitsubishi Montero 3 generacji [FL] Suv 3-dw. 3.5 GDI MT (220 KM) ma większą pojemność. |
Moc silnika | 175 KM | 220 KM | Silnik w Mitsubishi Montero 3 generacji [FL] Suv 3-dw. 3.5 GDI MT (220 KM) ma większą moc. |
Obroty maksymalnej mocy | do 5 500 obr/min | do 5 500 obr/min | |
Maksymalny moment obrotowy | 188 Nm | 348 Nm | Silnik Mitsubishi Montero 3 generacji [FL] Suv 3-dw. 3.5 GDI MT (220 KM) ma większy moment obrotowy. |
Typ zasilania/Rodzaj zasilania | wtrysk wielopunktowy | bezpośredni wtrysk | |
Układ cylindrów | V | V | |
Liczba cylindrów | 6 | 6 | |
Liczba zaworów na cylinder | 4 | 4 | |
Średnica cylindra | 91.1 mm | 93 mm | |
Skok tłoka | 76 mm | 85.8 mm | |
Obroty maksymalnego momentu obrotowego | 4500 obr/min | 3750 obr/min | |
Rodzaj paliwa | PB92 | PB95 | |
Norma Euro | EURO III | ||
Skrzynia biegów | |||
Typ skrzyni biegów | automatyczna | mechaniczna | |
Liczba biegów | 4 | 5 | Skrzynia biegów Mitsubishi Montero 3 generacji [FL] Suv 3-dw. 3.5 GDI MT (220 KM) ma więcej przełożeń. |
Napęd | na cztery koła | na cztery koła | |
Osiągi | |||
Prędkość maksymalna | 170 km/h | 190 km/h | Mitsubishi Montero 3 generacji [FL] Suv 3-dw. 3.5 GDI MT (220 KM) ma większą prędkość maksymalną. |
Przyspieszenie (0-100 km/h) | 12.6 s | 10 s | Mitsubishi Montero 3 generacji [FL] Suv 3-dw. 3.5 GDI MT (220 KM) ma lepsze przyspieszenie. |
Pojemność zbiornika paliwa | 71 l | 71 l | |
Zużycie paliwa w mieście na 100 km | 17.7 l | 16.9 l | Mitsubishi Montero 3 generacji [FL] Suv 3-dw. 3.5 GDI MT (220 KM) zużywa mniej paliwa w mieście. |
Zużycie paliwa poza miastem na 100 km | 11.1 l | 10.5 l | Mitsubishi Montero 3 generacji [FL] Suv 3-dw. 3.5 GDI MT (220 KM) zużywa mniej paliwa poza miastem. |
Zużycie paliwa w cyklu mieszanym na 100 km | 13.6 l | 12.9 l | Mitsubishi Montero 3 generacji [FL] Suv 3-dw. 3.5 GDI MT (220 KM) zużywa mniej paliwa w cyklu mieszanym. |
Zasięg | od 400 do 640 km | od 420 do 680 km | |
Średnica zawracania | 10.6 m | 10.6 m | |
Hamulce i zawieszenie | |||
Hamulce przednie | Tarczowe wentylowane | Tarczowe wentylowane | |
Hamulce tylne | Tarczowe wentylowane | Tarczowe wentylowane | |
Przednie zawieszenie | Niezależna, do Podwójne wahacze, Sprężynowa, Stabilizator przechyłów | Niezależna, do Podwójne wahacze, Sprężynowa, Stabilizator przechyłów | |
Tylne zawieszenie | Niezależna, wiele poprzeczny, Sprężynowa, Stabilizator przechyłów | Niezależna, wiele poprzeczny, Sprężynowa, Stabilizator przechyłów |
Tydzień temu pisałem o Hondzie Civic VIII generacji, dziś pod młotek idzie jej usportowiona wersja Type-R. Co potrafi japońska „wiertara” i czy sprawia problemy w użytkowaniu?
John Cooper Works. Te słowa działają na fanów Mini jak wyprzedaż na zakupoholików. Oznaczają najszybsze, najbardziej szalone wersje brytyjskich samochodów, a ich historia sięga lat 40. ubiegłego wieku.
Mazda znana jest z tego, że w swoich projektach wykorzystuje technologie rozwijane przez lata. Nie imponuje to może osobom rządnym coraz to nowszych rozwiązań, jednak zapewnia pewien poziom stabilności. Po autach Mazdy spodziewamy się zawsze tego ...