
Używana Honda Civic Type-R FN2/FD2 - typowe awarie i problemy
Tydzień temu pisałem o Hondzie Civic VIII generacji, dziś pod młotek idzie jej usportowiona wersja Type-R. Co potrafi japońska „wiertara” i czy sprawia problemy w użytkowaniu?
Mitsubishi Montero 3 generacji [FL] Suv 3-dw. 2.8 TD MT (125 KM) | Mitsubishi Montero 3 generacji [FL] Suv 3-dw. 3.5 GDI MT (220 KM) | ||
---|---|---|---|
Marka | Mitsubishi | Mitsubishi | |
Model | Mitsubishi Montero | Mitsubishi Montero | |
Generacja | Mitsubishi Montero 3 generacji [FL] | Mitsubishi Montero 3 generacji [FL] | |
Silnik | 2.8 TD MT (125 KM) | 3.5 GDI MT (220 KM) | |
Nadwozie | |||
Rodzaj nadwozia | SUV | SUV | |
Liczba miejsc | 5 | 5 | |
Długość | 4260 mm | 4280 mm | |
Szerokość | 1875 mm | 1875 mm | |
Wysokość | 1844 mm | 1844 mm | |
Rozstaw osi | 2545 mm | 2545 mm | |
Rozstaw kół przednich | 1560 mm | 1560 mm | |
Rozstaw kół tylnych | 1560 mm | 1560 mm | |
Masa własna | 1830 kg | 1850 kg | |
Prześwit | 220 mm | 220 mm | |
Masa całkowita | 2510 kg | 2510 kg | |
Bagażnik i przestrzeń ładunkowa | |||
Minimalna pojemność bagażnika | 415 l | 415 l | |
Maksymalna pojemność bagażnika | 1253 l | 1253 l | |
Silnik | |||
Typ silnika | Diesel | benzyna | |
Pojemność silnika | 2835 cm3 | 3497 cm3 | Silnik w Mitsubishi Montero 3 generacji [FL] Suv 3-dw. 3.5 GDI MT (220 KM) ma większą pojemność. |
Moc silnika | 125 KM | 220 KM | Silnik w Mitsubishi Montero 3 generacji [FL] Suv 3-dw. 3.5 GDI MT (220 KM) ma większą moc. |
Obroty maksymalnej mocy | do 4 000 obr/min | do 5 500 obr/min | |
Maksymalny moment obrotowy | 294 Nm | 348 Nm | Silnik Mitsubishi Montero 3 generacji [FL] Suv 3-dw. 3.5 GDI MT (220 KM) ma większy moment obrotowy. |
Typ zasilania/Rodzaj zasilania | bezpośredni wtrysk | bezpośredni wtrysk | |
Układ cylindrów | rzędowy | V | |
Liczba cylindrów | 4 | 6 | Silnik w Mitsubishi Montero 3 generacji [FL] Suv 3-dw. 3.5 GDI MT (220 KM) ma więcej cylindrów. |
Liczba zaworów na cylinder | 2 | 4 | Silnik w Mitsubishi Montero 3 generacji [FL] Suv 3-dw. 3.5 GDI MT (220 KM) ma więcej zaworów na cylinder. |
Rodzaj doładowania | turbosprężarka | ||
Średnica cylindra | 95 mm | 93 mm | |
Skok tłoka | 100 mm | 85.8 mm | |
Obroty maksymalnego momentu obrotowego | 2000 obr/min | 3750 obr/min | |
Obecność chł. | istnieje | ||
Rodzaj paliwa | Olej napędowy | PB95 | |
Norma Euro | EURO II | EURO III | |
Skrzynia biegów | |||
Typ skrzyni biegów | mechaniczna | mechaniczna | |
Liczba biegów | 5 | 5 | |
Napęd | na cztery koła | na cztery koła | |
Osiągi | |||
Prędkość maksymalna | 155 km/h | 190 km/h | Mitsubishi Montero 3 generacji [FL] Suv 3-dw. 3.5 GDI MT (220 KM) ma większą prędkość maksymalną. |
Przyspieszenie (0-100 km/h) | 15 s | 10 s | Mitsubishi Montero 3 generacji [FL] Suv 3-dw. 3.5 GDI MT (220 KM) ma lepsze przyspieszenie. |
Pojemność zbiornika paliwa | 71 l | 71 l | |
Zużycie paliwa w mieście na 100 km | 13.9 l | 16.9 l | Mitsubishi Montero 3 generacji [FL] Suv 3-dw. 2.8 TD MT (125 KM) zużywa mniej paliwa w mieście. |
Zużycie paliwa poza miastem na 100 km | 9.6 l | 10.5 l | Mitsubishi Montero 3 generacji [FL] Suv 3-dw. 2.8 TD MT (125 KM) zużywa mniej paliwa poza miastem. |
Zużycie paliwa w cyklu mieszanym na 100 km | 11.2 l | 12.9 l | Mitsubishi Montero 3 generacji [FL] Suv 3-dw. 2.8 TD MT (125 KM) zużywa mniej paliwa w cyklu mieszanym. |
Zasięg | od 510 do 740 km | od 420 do 680 km | |
Średnica zawracania | 10.6 m | 10.6 m | |
Hamulce i zawieszenie | |||
Hamulce przednie | Tarczowe wentylowane | Tarczowe wentylowane | |
Hamulce tylne | Tarczowe wentylowane | Tarczowe wentylowane | |
Przednie zawieszenie | Niezależna, do Podwójne wahacze, Sprężynowa, Stabilizator przechyłów | Niezależna, do Podwójne wahacze, Sprężynowa, Stabilizator przechyłów | |
Tylne zawieszenie | Niezależna, wiele poprzeczny, Sprężynowa, Stabilizator przechyłów | Niezależna, wiele poprzeczny, Sprężynowa, Stabilizator przechyłów |
Tydzień temu pisałem o Hondzie Civic VIII generacji, dziś pod młotek idzie jej usportowiona wersja Type-R. Co potrafi japońska „wiertara” i czy sprawia problemy w użytkowaniu?
Mazda znana jest z tego, że w swoich projektach wykorzystuje technologie rozwijane przez lata. Nie imponuje to może osobom rządnym coraz to nowszych rozwiązań, jednak zapewnia pewien poziom stabilności. Po autach Mazdy spodziewamy się zawsze tego ...
John Cooper Works. Te słowa działają na fanów Mini jak wyprzedaż na zakupoholików. Oznaczają najszybsze, najbardziej szalone wersje brytyjskich samochodów, a ich historia sięga lat 40. ubiegłego wieku.