
Używana Honda Civic Type-R FN2/FD2 - typowe awarie i problemy
Tydzień temu pisałem o Hondzie Civic VIII generacji, dziś pod młotek idzie jej usportowiona wersja Type-R. Co potrafi japońska „wiertara” i czy sprawia problemy w użytkowaniu?
SEAT Altea 1 generacji XL minivan 5-dw. 2.0 TDI MT (170 KM) | SEAT Altea 1 generacji XL minivan 5-dw. 2.0 TFSI MT (200 KM) | ||
---|---|---|---|
Marka | SEAT | SEAT | |
Model | SEAT Altea | SEAT Altea | |
Generacja | SEAT Altea 1 generacji | SEAT Altea 1 generacji | |
Silnik | 2.0 TDI MT (170 KM) | 2.0 TFSI MT (200 KM) | |
Nadwozie | |||
Rodzaj nadwozia | Minivan | Minivan | |
Liczba miejsc | 5 | 5 | |
Długość | 4467 mm | 4467 mm | |
Szerokość | 1768 mm | 1768 mm | |
Wysokość | 1581 mm | 1581 mm | |
Rozstaw osi | 2580 mm | 2580 mm | |
Rozstaw kół przednich | 1535 mm | 1535 mm | |
Rozstaw kół tylnych | 1525 mm | 1525 mm | |
Masa własna | 1497 kg | 1469 kg | |
Prześwit | 140 mm | 140 mm | |
Masa całkowita | 2110 kg | 2069 kg | SEAT Altea 1 generacji XL minivan 5-dw. 2.0 TFSI MT (200 KM) jest lżejszy. |
Bagażnik i przestrzeń ładunkowa | |||
Minimalna pojemność bagażnika | 532 l | 532 l | |
Maksymalna pojemność bagażnika | 532 l | 532 l | |
Ładowność | 613 kg | 620 kg | SEAT Altea 1 generacji XL minivan 5-dw. 2.0 TFSI MT (200 KM) ma większą ładowność. |
Silnik | |||
Typ silnika | Diesel | benzyna | |
Pojemność silnika | 1968 cm3 | 1984 cm3 | Silnik w SEAT Altea 1 generacji XL minivan 5-dw. 2.0 TFSI MT (200 KM) ma większą pojemność. |
Moc silnika | 170 KM | 200 KM | Silnik w SEAT Altea 1 generacji XL minivan 5-dw. 2.0 TFSI MT (200 KM) ma większą moc. |
Obroty maksymalnej mocy | do 4 000 obr/min | do 5 100 obr/min | |
Maksymalny moment obrotowy | 350 Nm | 280 Nm | Silnik SEAT Altea 1 generacji XL minivan 5-dw. 2.0 TDI MT (170 KM) ma większy moment obrotowy. |
Typ zasilania/Rodzaj zasilania | Common Rail | bezpośredni wtrysk | |
Układ cylindrów | rzędowy | rzędowy | |
Liczba cylindrów | 4 | 4 | |
Liczba zaworów na cylinder | 4 | 4 | |
Rodzaj doładowania | turbosprężarka | turbosprężarka + kompresor | |
Średnica cylindra | 81 mm | 82.5 mm | |
Skok tłoka | 95.5 mm | 92.8 mm | |
Obroty maksymalnego momentu obrotowego | 1750 obr/min | 1800 obr/min | |
Obecność chł. | istnieje | istnieje | |
Rodzaj paliwa | Olej napędowy | PB95 | |
Norma Euro | EURO IV | EURO IV | |
Skrzynia biegów | |||
Typ skrzyni biegów | mechaniczna | mechaniczna | |
Liczba biegów | 6 | 6 | |
Napęd | Przedni | Przedni | |
Osiągi | |||
Prędkość maksymalna | 208 km/h | 220 km/h | SEAT Altea 1 generacji XL minivan 5-dw. 2.0 TFSI MT (200 KM) ma większą prędkość maksymalną. |
Przyspieszenie (0-100 km/h) | 8.8 s | 8.1 s | SEAT Altea 1 generacji XL minivan 5-dw. 2.0 TFSI MT (200 KM) ma lepsze przyspieszenie. |
Pojemność zbiornika paliwa | 55 l | 55 l | |
Zużycie paliwa w mieście na 100 km | 8 l | 11.2 l | SEAT Altea 1 generacji XL minivan 5-dw. 2.0 TDI MT (170 KM) zużywa mniej paliwa w mieście. |
Zużycie paliwa poza miastem na 100 km | 5.2 l | 6.6 l | SEAT Altea 1 generacji XL minivan 5-dw. 2.0 TDI MT (170 KM) zużywa mniej paliwa poza miastem. |
Zużycie paliwa w cyklu mieszanym na 100 km | 6.1 l | 8.5 l | SEAT Altea 1 generacji XL minivan 5-dw. 2.0 TDI MT (170 KM) zużywa mniej paliwa w cyklu mieszanym. |
Zasięg | od 690 do 1 060 km | od 490 do 830 km | |
Średnica zawracania | 11 m | 11 m | |
Hamulce i zawieszenie | |||
Hamulce przednie | Tarczowe wentylowane | Tarczowe wentylowane | |
Hamulce tylne | Hamulce | Hamulce | |
Przednie zawieszenie | Niezależna, Kolumny Macphersona, Sprężynowa, Stabilizator przechyłów | Niezależna, Kolumny Macphersona, Sprężynowa, Stabilizator przechyłów | |
Tylne zawieszenie | Niezależna, wiele poprzeczny | Niezależna, wiele poprzeczny |
Tydzień temu pisałem o Hondzie Civic VIII generacji, dziś pod młotek idzie jej usportowiona wersja Type-R. Co potrafi japońska „wiertara” i czy sprawia problemy w użytkowaniu?
Mazda znana jest z tego, że w swoich projektach wykorzystuje technologie rozwijane przez lata. Nie imponuje to może osobom rządnym coraz to nowszych rozwiązań, jednak zapewnia pewien poziom stabilności. Po autach Mazdy spodziewamy się zawsze tego ...
Czeska marka jest jednym z głównych graczy na polskim tynku motoryzacyjnym. Modelowi Yeti nigdy nie udało się u nas dostać do czołówki niezwykle popularnego segmentu aut, jakim są SUV-y. Dziś Yeti znika z oferty Skody, dlatego to ostatnia szansa, by ...