
Nowe BMW X3 - nowe zdjęcia & video!
Chwilę temu pisałem o zaprezentowanej właśnie nowej X3-ce. Nie minęło nawet pół dnia i mamy również więcej zdjęć oraz co ważniejsze... video!
BMW X3 E83 [FL] Crossover xDrive18d MT (143 KM) | BMW X3 E83 [FL] Crossover 2.5si MT (218 KM) | ||
---|---|---|---|
Marka | BMW | BMW | |
Model | BMW X3 | BMW X3 | |
Generacja | BMW X3 E83 [FL] | BMW X3 E83 [FL] | |
Silnik | xDrive18d MT (143 KM) | 2.5si MT (218 KM) | |
Nadwozie | |||
Rodzaj nadwozia | Crossover | Crossover | |
Liczba miejsc | 5 | 5 | |
Długość | 4569 mm | 4569 mm | |
Szerokość | 1853 mm | 1853 mm | |
Wysokość | 1674 mm | 1674 mm | |
Rozstaw osi | 2795 mm | 2795 mm | |
Rozstaw kół przednich | 1538 mm | 1524 mm | |
Rozstaw kół tylnych | 1556 mm | 1542 mm | |
Masa własna | 1815 kg | 1805 kg | |
Prześwit | 201 mm | 201 mm | |
Masa całkowita | 2265 kg | 2260 kg | BMW X3 E83 [FL] Crossover 2.5si MT (218 KM) jest lżejszy. |
Bagażnik i przestrzeń ładunkowa | |||
Minimalna pojemność bagażnika | 480 l | 480 l | |
Maksymalna pojemność bagażnika | 1560 l | 1560 l | |
Ładowność | 525 kg | 530 kg | BMW X3 E83 [FL] Crossover 2.5si MT (218 KM) ma większą ładowność. |
Dopuszczalna masa z przyczepą | 4065 kg | 4060 kg | |
Obciążenie przedniej/tylnej osi | 1080/1260 kg | 1100/1260 kg | |
Silnik | |||
Typ silnika | Diesel | benzyna | |
Pojemność silnika | 1995 cm3 | 2497 cm3 | Silnik w BMW X3 E83 [FL] Crossover 2.5si MT (218 KM) ma większą pojemność. |
Moc silnika | 143 KM | 218 KM | Silnik w BMW X3 E83 [FL] Crossover 2.5si MT (218 KM) ma większą moc. |
Obroty maksymalnej mocy | do 4 000 obr/min | do 6 500 obr/min | |
Maksymalny moment obrotowy | 350 Nm | 250 Nm | Silnik BMW X3 E83 [FL] Crossover xDrive18d MT (143 KM) ma większy moment obrotowy. |
Typ zasilania/Rodzaj zasilania | Common Rail | wtrysk wielopunktowy | |
Układ cylindrów | rzędowy | rzędowy | |
Liczba cylindrów | 4 | 6 | Silnik w BMW X3 E83 [FL] Crossover 2.5si MT (218 KM) ma więcej cylindrów. |
Liczba zaworów na cylinder | 4 | 4 | |
Rodzaj doładowania | turbosprężarka | ||
Średnica cylindra | 84 mm | 82 mm | |
Skok tłoka | 90 mm | 78.8 mm | |
Obroty maksymalnego momentu obrotowego | 1750 do 2750 obr/min | 2750 do 4250 obr/min | |
Obecność chł. | istnieje | ||
Rodzaj paliwa | Olej napędowy | PB98, PB95, PB92 | |
Norma Euro | EURO V | EURO IV | |
Skrzynia biegów | |||
Typ skrzyni biegów | mechaniczna | mechaniczna | |
Liczba biegów | 6 | 6 | |
Napęd | na cztery koła | na cztery koła | |
Osiągi | |||
Prędkość maksymalna | 195 km/h | 210 km/h | BMW X3 E83 [FL] Crossover 2.5si MT (218 KM) ma większą prędkość maksymalną. |
Przyspieszenie (0-100 km/h) | 10.3 s | 8.5 s | BMW X3 E83 [FL] Crossover 2.5si MT (218 KM) ma lepsze przyspieszenie. |
Pojemność zbiornika paliwa | 67 l | 67 l | |
Zużycie paliwa w mieście na 100 km | 7.9 l | 13.7 l | BMW X3 E83 [FL] Crossover xDrive18d MT (143 KM) zużywa mniej paliwa w mieście. |
Zużycie paliwa poza miastem na 100 km | 5.2 l | 7.7 l | BMW X3 E83 [FL] Crossover xDrive18d MT (143 KM) zużywa mniej paliwa poza miastem. |
Zużycie paliwa w cyklu mieszanym na 100 km | 6.2 l | 9.9 l | BMW X3 E83 [FL] Crossover xDrive18d MT (143 KM) zużywa mniej paliwa w cyklu mieszanym. |
Zasięg | od 850 do 1 290 km | od 490 do 870 km | |
Średnica zawracania | 11.7 m | 11.7 m | |
Hamulce i zawieszenie | |||
Hamulce przednie | Tarczowe wentylowane | Tarczowe wentylowane | |
Hamulce tylne | Tarczowe wentylowane | Tarczowe wentylowane | |
Przednie zawieszenie | Niezależna, dźwignię, Amortyzatory, Sprężynowa, Stabilizator przechyłów | Niezależna, dźwignię, Amortyzatory, Sprężynowa, Stabilizator przechyłów | |
Tylne zawieszenie | Niezależna, wiele poprzeczny, Sprężynowa, Stabilizator przechyłów | Niezależna, wiele poprzeczny, Sprężynowa, Stabilizator przechyłów |
Chwilę temu pisałem o zaprezentowanej właśnie nowej X3-ce. Nie minęło nawet pół dnia i mamy również więcej zdjęć oraz co ważniejsze... video!
200 KM i niecałe 7 sekund do setki? W dzisiejszych czasach nie brzmi to zbyt imponująco, ale na początku lat 90. E30 M3 było przepustką bawarskiej marki do świata wyścigów aut turystycznych. Sport Evolution jest ostatnią z kilku odmian M3, które ...
Mercedes EQC i Audi e-tron mają nowego rywala spod znaku BMW. Elektryczny SUV iX3 po 2 latach od premiery konceptu doczekał się wersji produkcyjnej. Nadwozie, które niewiele różni się od spalinowego X3, skrywa nowoczesny, elektryczny napęd.