
Używana Honda Civic Type-R FN2/FD2 - typowe awarie i problemy
Tydzień temu pisałem o Hondzie Civic VIII generacji, dziś pod młotek idzie jej usportowiona wersja Type-R. Co potrafi japońska „wiertara” i czy sprawia problemy w użytkowaniu?
Skoda Fabia 6Y Hatchback 5-dw. 1.4 MT (75 KM) | Skoda Fabia 6Y Hatchback 5-dw. 1.4 MT (60 KM) | ||
---|---|---|---|
Marka | Skoda | Skoda | |
Model | Skoda Fabia | Skoda Fabia | |
Generacja | Skoda Fabia 6Y | Skoda Fabia 6Y | |
Silnik | 1.4 MT (75 KM) | 1.4 MT (60 KM) | |
Nadwozie | |||
Rodzaj nadwozia | Hatchback | Hatchback | |
Liczba miejsc | 5 | 5 | |
Długość | 3970 mm | 3970 mm | |
Szerokość | 1646 mm | 1646 mm | |
Wysokość | 1451 mm | 1451 mm | |
Rozstaw osi | 2462 mm | 2462 mm | |
Rozstaw kół przednich | 1435 mm | 1435 mm | |
Rozstaw kół tylnych | 1424 mm | 1424 mm | |
Masa własna | 1060 kg | 1040 kg | |
Prześwit | 120 mm | 120 mm | |
Masa całkowita | 1575 kg | 1525 kg | Skoda Fabia 6Y Hatchback 5-dw. 1.4 MT (60 KM) jest lżejszy. |
Bagażnik i przestrzeń ładunkowa | |||
Minimalna pojemność bagażnika | 260 l | 260 l | |
Maksymalna pojemność bagażnika | 1016 l | 1016 l | |
Ładowność | 515 kg | 485 kg | Skoda Fabia 6Y Hatchback 5-dw. 1.4 MT (75 KM) ma większą ładowność. |
Dopuszczalna masa z przyczepą | 2375 kg | 2325 kg | |
Obciążenie przedniej/tylnej osi | 900/800 kg | ||
Silnik | |||
Typ silnika | benzyna | benzyna | |
Pojemność silnika | 1390 cm3 | 1397 cm3 | Silnik w Skoda Fabia 6Y Hatchback 5-dw. 1.4 MT (60 KM) ma większą pojemność. |
Moc silnika | 75 KM | 60 KM | Silnik w Skoda Fabia 6Y Hatchback 5-dw. 1.4 MT (75 KM) ma większą moc. |
Obroty maksymalnej mocy | do 5 000 obr/min | do 5 000 obr/min | |
Maksymalny moment obrotowy | 126 Nm | 118 Nm | Silnik Skoda Fabia 6Y Hatchback 5-dw. 1.4 MT (75 KM) ma większy moment obrotowy. |
Typ zasilania/Rodzaj zasilania | wtrysk wielopunktowy | wtrysk wielopunktowy | |
Układ cylindrów | rzędowy | rzędowy | |
Liczba cylindrów | 4 | 4 | |
Liczba zaworów na cylinder | 4 | 2 | Silnik w Skoda Fabia 6Y Hatchback 5-dw. 1.4 MT (75 KM) ma więcej zaworów na cylinder. |
Średnica cylindra | 76.5 mm | 75.5 mm | |
Skok tłoka | 75.6 mm | 78 mm | |
Obroty maksymalnego momentu obrotowego | 3800 obr/min | 2600 obr/min | |
Rodzaj paliwa | PB95 | PB95 | |
Norma Euro | EURO IV | EURO IV | |
Skrzynia biegów | |||
Typ skrzyni biegów | mechaniczna | mechaniczna | |
Liczba biegów | 5 | 5 | |
Napęd | Przedni | Przedni | |
Osiągi | |||
Prędkość maksymalna | 167 km/h | 157 km/h | Skoda Fabia 6Y Hatchback 5-dw. 1.4 MT (75 KM) ma większą prędkość maksymalną. |
Przyspieszenie (0-100 km/h) | 13.8 s | 16.5 s | Skoda Fabia 6Y Hatchback 5-dw. 1.4 MT (75 KM) ma lepsze przyspieszenie. |
Pojemność zbiornika paliwa | 45 l | 45 l | |
Zużycie paliwa w mieście na 100 km | 8.6 l | 9.4 l | Skoda Fabia 6Y Hatchback 5-dw. 1.4 MT (75 KM) zużywa mniej paliwa w mieście. |
Zużycie paliwa poza miastem na 100 km | 5.3 l | 5.5 l | Skoda Fabia 6Y Hatchback 5-dw. 1.4 MT (75 KM) zużywa mniej paliwa poza miastem. |
Zużycie paliwa w cyklu mieszanym na 100 km | 6.5 l | 6.9 l | Skoda Fabia 6Y Hatchback 5-dw. 1.4 MT (75 KM) zużywa mniej paliwa w cyklu mieszanym. |
Zasięg | od 520 do 850 km | od 480 do 820 km | |
Średnica zawracania | 10.4 m | 10.4 m | |
Hamulce i zawieszenie | |||
Hamulce przednie | Tarczowe wentylowane | Tarczowe wentylowane | |
Hamulce tylne | Bębnowe | Bębnowe | |
Przednie zawieszenie | niezależne, kolumny MacPhersona, wahacze trójkątne | niezależne, kolumny MacPhersona, wahacze trójkątne | |
Tylne zawieszenie | półzależne, wahacze wzdłużne, poprzeczne drążki skrętne | półzależne, wahacze wzdłużne, poprzeczne drążki skrętne |
Tydzień temu pisałem o Hondzie Civic VIII generacji, dziś pod młotek idzie jej usportowiona wersja Type-R. Co potrafi japońska „wiertara” i czy sprawia problemy w użytkowaniu?
Są takie samochody, których istnienie trudno jest uzasadnić jakimiś mocno rozsądnymi argumentami. W taki sposób rozrasta się gama MINI – marki, która przybiera kolejne bardzo ciekawe formy. Tym razem pora na crossovera aspirującego do bycia hot ...
Jak to jest móc przejechać się wszystkimi generacjami Porsche 911 po kolei? Co czuje się za kierownicą kolejnych ewolucji tego, najbardziej kultowego, samochodu sportowego na świecie? Miałem okazję to sprawdzić.