
Porsche 911 Turbo Project Gold - 993 oficjalnie wskrzeszone
Jeśli już chwytaliście za telefon, żeby zapisać się w kolejkę po jedno z nowych-starych 911, to muszę was rozczarować. Powstał tylko jeden egzemplarz. Ale za to jaki...
Porsche 911 997 Turbo Coupe 2-dw. 3.6 T MT (480 KM) | Porsche 911 997 Turbo cabriolet 2-dw. 3.6 T MT (480 KM) | ||
---|---|---|---|
Marka | Porsche | Porsche | |
Model | Porsche 911 | Porsche 911 | |
Generacja | Porsche 911 997 | Porsche 911 997 | |
Silnik | 3.6 T MT (480 KM) | 3.6 T MT (480 KM) | |
Nadwozie | |||
Rodzaj nadwozia | Coupe | Cabrio | |
Liczba miejsc | 2 | 2 | |
Długość | 4450 mm | 4450 mm | |
Szerokość | 1852 mm | 1852 mm | |
Wysokość | 1300 mm | 1300 mm | |
Rozstaw osi | 2350 mm | 2350 mm | |
Rozstaw kół przednich | 1491 mm | 1491 mm | |
Rozstaw kół tylnych | 1547 mm | 1547 mm | |
Masa własna | 1585 kg | 1470 kg | |
Masa całkowita | 1950 kg | 1865 kg | Porsche 911 997 Turbo cabriolet 2-dw. 3.6 T MT (480 KM) jest lżejszy. |
Bagażnik i przestrzeń ładunkowa | |||
Minimalna pojemność bagażnika | 105 l | 105 l | |
Maksymalna pojemność bagażnika | 105 l | 105 l | |
Silnik | |||
Typ silnika | benzyna | benzyna | |
Pojemność silnika | 3600 cm3 | 3600 cm3 | |
Moc silnika | 480 KM | 480 KM | |
Obroty maksymalnej mocy | do 6 000 obr/min | do 6 000 obr/min | |
Maksymalny moment obrotowy | 620 Nm | 620 Nm | |
Typ zasilania/Rodzaj zasilania | wtrysk wielopunktowy | wtrysk wielopunktowy | |
Układ cylindrów | przeciwsobny | przeciwsobny | |
Liczba cylindrów | 6 | 6 | |
Liczba zaworów na cylinder | 4 | 4 | |
Rodzaj doładowania | turbosprężarka | turbosprężarka | |
Obroty maksymalnego momentu obrotowego | 1950 obr/min | 1950 obr/min | |
Rodzaj paliwa | PB98 | PB98 | |
Skrzynia biegów | |||
Typ skrzyni biegów | mechaniczna | mechaniczna | |
Liczba biegów | 6 | 6 | |
Napęd | na cztery koła | na cztery koła | |
Osiągi | |||
Prędkość maksymalna | 311 km/h | 311 km/h | |
Przyspieszenie (0-100 km/h) | 3.9 s | 4 s | Porsche 911 997 Turbo Coupe 2-dw. 3.6 T MT (480 KM) ma lepsze przyspieszenie. |
Zużycie paliwa w mieście na 100 km | 18.8 l | ||
Zużycie paliwa poza miastem na 100 km | 9.5 l | ||
Zużycie paliwa w cyklu mieszanym na 100 km | 12.8 l | ||
Hamulce i zawieszenie | |||
Hamulce przednie | Tarczowe wentylowane | Tarczowe wentylowane | |
Hamulce tylne | Tarczowe wentylowane | Tarczowe wentylowane | |
Przednie zawieszenie | Niezależna, Kolumny Macphersona | Niezależna, Kolumny Macphersona | |
Tylne zawieszenie | Niezależna, wiele poprzeczny | Niezależna, wiele poprzeczny |
Jeśli już chwytaliście za telefon, żeby zapisać się w kolejkę po jedno z nowych-starych 911, to muszę was rozczarować. Powstał tylko jeden egzemplarz. Ale za to jaki...
Jak to jest móc przejechać się wszystkimi generacjami Porsche 911 po kolei? Co czuje się za kierownicą kolejnych ewolucji tego, najbardziej kultowego, samochodu sportowego na świecie? Miałem okazję to sprawdzić.
W 2017 roku papież Franciszek dostał jedynego w swoim rodzaju lamborghini huracana RWD. Samochód od początku miał być przekazany na aukcję. Chętni na zakup papieskiego wozu powinni stawić się 12 maja w Monako ze sporym zapasem gotówki.