
Używana Honda Civic Type-R FN2/FD2 - typowe awarie i problemy
Tydzień temu pisałem o Hondzie Civic VIII generacji, dziś pod młotek idzie jej usportowiona wersja Type-R. Co potrafi japońska „wiertara” i czy sprawia problemy w użytkowaniu?
Honda Civic 4 generacji Sedan 1.6 MT (120 KM) | Honda Civic 4 generacji Sedan 1.6 AT (120 KM) | ||
---|---|---|---|
Marka | Honda | Honda | |
Model | Honda Civic | Honda Civic | |
Generacja | Honda Civic 4 generacji | Honda Civic 4 generacji | |
Silnik | 1.6 MT (120 KM) | 1.6 AT (120 KM) | |
Nadwozie | |||
Rodzaj nadwozia | Sedan | Sedan | |
Liczba miejsc | 5 | 5 | |
Długość | 4230 mm | 4230 mm | |
Szerokość | 1690 mm | 1690 mm | |
Wysokość | 1360 mm | 1360 mm | |
Rozstaw osi | 2500 mm | 2500 mm | |
Rozstaw kół przednich | 1450 mm | 1450 mm | |
Rozstaw kół tylnych | 1455 mm | 1455 mm | |
Masa własna | 970 kg | 990 kg | |
Prześwit | 150 mm | 150 mm | |
Bagażnik i przestrzeń ładunkowa | |||
Minimalna pojemność bagażnika | 383 l | ||
Maksymalna pojemność bagażnika | 383 l | ||
Silnik | |||
Typ silnika | benzyna | benzyna | |
Pojemność silnika | 1590 cm3 | 1590 cm3 | |
Moc silnika | 120 KM | 120 KM | |
Obroty maksymalnej mocy | do 6 300 obr/min | do 6 300 obr/min | |
Maksymalny moment obrotowy | 142 Nm | 142 Nm | |
Typ zasilania/Rodzaj zasilania | wtrysk wielopunktowy | wtrysk wielopunktowy | |
Układ cylindrów | rzędowy | rzędowy | |
Liczba cylindrów | 4 | 4 | |
Liczba zaworów na cylinder | 4 | 4 | |
Średnica cylindra | 75 mm | 75 mm | |
Skok tłoka | 90 mm | 90 mm | |
Obroty maksymalnego momentu obrotowego | 5500 obr/min | 5500 obr/min | |
Rodzaj paliwa | PB92 | PB92 | |
Skrzynia biegów | |||
Typ skrzyni biegów | mechaniczna | automatyczna | |
Liczba biegów | 5 | 4 | Skrzynia biegów Honda Civic 4 generacji Sedan 1.6 MT (120 KM) ma więcej przełożeń. |
Napęd | Przedni | Przedni | |
Osiągi | |||
Pojemność zbiornika paliwa | 45 l | 45 l | |
Średnica zawracania | 9.6 m | 9.6 m | |
Hamulce i zawieszenie | |||
Hamulce przednie | Tarczowe wentylowane | Tarczowe wentylowane | |
Hamulce tylne | Hamulce | Hamulce | |
Przednie zawieszenie | podwójne wahacze | podwójne wahacze | |
Tylne zawieszenie | podwójne wahacze | podwójne wahacze |
Tydzień temu pisałem o Hondzie Civic VIII generacji, dziś pod młotek idzie jej usportowiona wersja Type-R. Co potrafi japońska „wiertara” i czy sprawia problemy w użytkowaniu?
Mazda znana jest z tego, że w swoich projektach wykorzystuje technologie rozwijane przez lata. Nie imponuje to może osobom rządnym coraz to nowszych rozwiązań, jednak zapewnia pewien poziom stabilności. Po autach Mazdy spodziewamy się zawsze tego ...
Honda pokazała koncepcyjną wersję nowej generacji Civica Type R. Auto bazuje na globalnej odmianie japońskiego hatchbacka.