
Używana Honda Civic Type-R FN2/FD2 - typowe awarie i problemy
Tydzień temu pisałem o Hondzie Civic VIII generacji, dziś pod młotek idzie jej usportowiona wersja Type-R. Co potrafi japońska „wiertara” i czy sprawia problemy w użytkowaniu?
Ford Escort 5 generacji Hatchback 3-dw. 2.0 MT (150 KM) | Ford Escort 5 generacji Hatchback 5-dw. 1.8 D MT (60 KM) | ||
---|---|---|---|
Marka | Ford | Ford | |
Model | Ford Escort | Ford Escort | |
Generacja | Ford Escort 5 generacji | Ford Escort 5 generacji | |
Silnik | 2.0 MT (150 KM) | 1.8 D MT (60 KM) | |
Nadwozie | |||
Rodzaj nadwozia | Hatchback | Hatchback | |
Liczba miejsc | 5 | 5 | |
Długość | 4041 mm | 4041 mm | |
Szerokość | 1679 mm | 1679 mm | |
Wysokość | 1349 mm | 1349 mm | |
Rozstaw osi | 2520 mm | 2520 mm | |
Rozstaw kół przednich | 1440 mm | 1440 mm | |
Rozstaw kół tylnych | 1461 mm | 1461 mm | |
Masa własna | 1096 kg | 1011 kg | |
Prześwit | 130 mm | 130 mm | |
Masa całkowita | 1500 kg | 1500 kg | |
Bagażnik i przestrzeń ładunkowa | |||
Minimalna pojemność bagażnika | 379 l | 379 l | |
Maksymalna pojemność bagażnika | 379 l | 379 l | |
Silnik | |||
Typ silnika | benzyna | Diesel | |
Pojemność silnika | 1998 cm3 | 1753 cm3 | Silnik w Ford Escort 5 generacji Hatchback 3-dw. 2.0 MT (150 KM) ma większą pojemność. |
Moc silnika | 150 KM | 60 KM | Silnik w Ford Escort 5 generacji Hatchback 3-dw. 2.0 MT (150 KM) ma większą moc. |
Obroty maksymalnej mocy | do 6 000 obr/min | do 4 800 obr/min | |
Maksymalny moment obrotowy | 190 Nm | 110 Nm | Silnik Ford Escort 5 generacji Hatchback 3-dw. 2.0 MT (150 KM) ma większy moment obrotowy. |
Typ zasilania/Rodzaj zasilania | wtrysk wielopunktowy | bezpośredni wtrysk | |
Układ cylindrów | rzędowy | rzędowy | |
Liczba cylindrów | 4 | 4 | |
Liczba zaworów na cylinder | 4 | 2 | Silnik w Ford Escort 5 generacji Hatchback 3-dw. 2.0 MT (150 KM) ma więcej zaworów na cylinder. |
Obroty maksymalnego momentu obrotowego | 4500 obr/min | 2500 obr/min | |
Rodzaj paliwa | PB92 | Olej napędowy | |
Skrzynia biegów | |||
Typ skrzyni biegów | mechaniczna | mechaniczna | |
Liczba biegów | 5 | 5 | |
Napęd | Przedni | Przedni | |
Osiągi | |||
Prędkość maksymalna | 208 km/h | 152 km/h | Ford Escort 5 generacji Hatchback 3-dw. 2.0 MT (150 KM) ma większą prędkość maksymalną. |
Przyspieszenie (0-100 km/h) | 8.4 s | 17.9 s | Ford Escort 5 generacji Hatchback 3-dw. 2.0 MT (150 KM) ma lepsze przyspieszenie. |
Zużycie paliwa w cyklu mieszanym na 100 km | 8.5 l | 5.3 l | Ford Escort 5 generacji Hatchback 5-dw. 1.8 D MT (60 KM) zużywa mniej paliwa w cyklu mieszanym. |
Hamulce i zawieszenie | |||
Hamulce przednie | Tarczowe wentylowane | Hamulce | |
Hamulce tylne | Hamulce | Bębnowe | |
Przednie zawieszenie | Niezależna, Kolumny Macphersona | Niezależna, Kolumny Macphersona | |
Tylne zawieszenie | Belka skrętna | Belka skrętna |
Tydzień temu pisałem o Hondzie Civic VIII generacji, dziś pod młotek idzie jej usportowiona wersja Type-R. Co potrafi japońska „wiertara” i czy sprawia problemy w użytkowaniu?
Komfort jazdy, nienaganna prezencja, ekskluzywny charakter, mocny i ekologiczny napęd hybrydowy oraz przestronne i wygodne wnętrza – Lexus RX to model o wielu talentach, szczególnie w wersji specjalnej F SPORT EDITION.
John Cooper Works. Te słowa działają na fanów Mini jak wyprzedaż na zakupoholików. Oznaczają najszybsze, najbardziej szalone wersje brytyjskich samochodów, a ich historia sięga lat 40. ubiegłego wieku.