
Używana Honda Civic Type-R FN2/FD2 - typowe awarie i problemy
Tydzień temu pisałem o Hondzie Civic VIII generacji, dziś pod młotek idzie jej usportowiona wersja Type-R. Co potrafi japońska „wiertara” i czy sprawia problemy w użytkowaniu?
Volkswagen Passat B2 Hatchback 5-dw. 2.0 MT (115 KM) | Volkswagen Passat B2 Kombi 1.6 D MT (54 KM) | ||
---|---|---|---|
Marka | Volkswagen | Volkswagen | |
Model | Volkswagen Passat | Volkswagen Passat | |
Generacja | Volkswagen Passat B2 | Volkswagen Passat B2 | |
Silnik | 2.0 MT (115 KM) | 1.6 D MT (54 KM) | |
Nadwozie | |||
Rodzaj nadwozia | Hatchback | Kombi | |
Liczba miejsc | 5 | 5 | |
Długość | 4435 mm | 4540 mm | |
Szerokość | 1685 mm | 1685 mm | |
Wysokość | 1385 mm | 1385 mm | |
Rozstaw osi | 2550 mm | 2550 mm | |
Rozstaw kół przednich | 1414 mm | 1414 mm | |
Rozstaw kół tylnych | 1422 mm | 1422 mm | |
Masa własna | 1078 kg | 992 kg | |
Bagażnik i przestrzeń ładunkowa | |||
Minimalna pojemność bagażnika | 745 l | ||
Maksymalna pojemność bagażnika | 745 l | ||
Silnik | |||
Typ silnika | benzyna | Diesel | |
Pojemność silnika | 1994 cm3 | 1588 cm3 | Silnik w Volkswagen Passat B2 Hatchback 5-dw. 2.0 MT (115 KM) ma większą pojemność. |
Moc silnika | 115 KM | 54 KM | Silnik w Volkswagen Passat B2 Hatchback 5-dw. 2.0 MT (115 KM) ma większą moc. |
Obroty maksymalnej mocy | do 5 400 obr/min | do 4 800 obr/min | |
Maksymalny moment obrotowy | 165 Nm | 100 Nm | Silnik Volkswagen Passat B2 Hatchback 5-dw. 2.0 MT (115 KM) ma większy moment obrotowy. |
Typ zasilania/Rodzaj zasilania | Mono wtrysk | wtrysk wielopunktowy | |
Układ cylindrów | rzędowy | rzędowy | |
Liczba cylindrów | 5 | 4 | Silnik w Volkswagen Passat B2 Hatchback 5-dw. 2.0 MT (115 KM) ma więcej cylindrów. |
Liczba zaworów na cylinder | 2 | 2 | |
Średnica cylindra | 81 mm | 76.5 mm | |
Skok tłoka | 77.4 mm | 86.4 mm | |
Obroty maksymalnego momentu obrotowego | 3200 obr/min | 2300 obr/min | |
Rodzaj paliwa | PB92 | Olej napędowy | |
Skrzynia biegów | |||
Typ skrzyni biegów | mechaniczna | mechaniczna | |
Liczba biegów | 5 | 4 | Skrzynia biegów Volkswagen Passat B2 Hatchback 5-dw. 2.0 MT (115 KM) ma więcej przełożeń. |
Napęd | Przedni | Przedni | |
Osiągi | |||
Prędkość maksymalna | 188 km/h | 140 km/h | Volkswagen Passat B2 Hatchback 5-dw. 2.0 MT (115 KM) ma większą prędkość maksymalną. |
Przyspieszenie (0-100 km/h) | 10.5 s | 21.1 s | Volkswagen Passat B2 Hatchback 5-dw. 2.0 MT (115 KM) ma lepsze przyspieszenie. |
Pojemność zbiornika paliwa | 60 l | 60 l | |
Zużycie paliwa w cyklu mieszanym na 100 km | 8 l | 6.6 l | Volkswagen Passat B2 Kombi 1.6 D MT (54 KM) zużywa mniej paliwa w cyklu mieszanym. |
Średnica zawracania | 10.7 m | 10.7 m | |
Hamulce i zawieszenie | |||
Hamulce przednie | Hamulce | Hamulce | |
Hamulce tylne | Bębnowe | Bębnowe | |
Przednie zawieszenie | Niezależna, Kolumny Macphersona, Stabilizator przechyłów | Niezależna, Kolumny Macphersona, Stabilizator przechyłów | |
Tylne zawieszenie | Belka skrętna, Sprężynowa | Belka skrętna, Sprężynowa |
Tydzień temu pisałem o Hondzie Civic VIII generacji, dziś pod młotek idzie jej usportowiona wersja Type-R. Co potrafi japońska „wiertara” i czy sprawia problemy w użytkowaniu?
Mazda znana jest z tego, że w swoich projektach wykorzystuje technologie rozwijane przez lata. Nie imponuje to może osobom rządnym coraz to nowszych rozwiązań, jednak zapewnia pewien poziom stabilności. Po autach Mazdy spodziewamy się zawsze tego ...
To zapewne jedna z tych premier na którą czekają tysiące klientów. Co ciekawe, nie jest to ani Ferrari, ani Bentley, ani inny Rolls. Bowiem auta dla mas, są tym co przyciąga największą uwagę. Nie ma co - będzie kolejny rynkowy hit!