
Używana Honda Civic Type-R FN2/FD2 - typowe awarie i problemy
Tydzień temu pisałem o Hondzie Civic VIII generacji, dziś pod młotek idzie jej usportowiona wersja Type-R. Co potrafi japońska „wiertara” i czy sprawia problemy w użytkowaniu?
Ford Mondeo 3 generacji [FL] Kombi 5-dw. 3.0 ST220 MT (225 KM) | Ford Mondeo 3 generacji [FL] Sedan 2.2 TDCi MT (154 KM) | ||
---|---|---|---|
Marka | Ford | Ford | |
Model | Ford Mondeo | Ford Mondeo | |
Generacja | Ford Mondeo 3 generacji [FL] | Ford Mondeo 3 generacji [FL] | |
Silnik | 3.0 ST220 MT (225 KM) | 2.2 TDCi MT (154 KM) | |
Nadwozie | |||
Rodzaj nadwozia | Kombi | Sedan | |
Liczba miejsc | 5 | 5 | |
Długość | 4804 mm | 4731 mm | |
Szerokość | 1812 mm | 1812 mm | |
Wysokość | 1481 mm | 1429 mm | |
Rozstaw osi | 2754 mm | 2754 mm | |
Rozstaw kół przednich | 1522 mm | 1522 mm | |
Rozstaw kół tylnych | 1537 mm | 1537 mm | |
Masa własna | 1539 kg | 1467 kg | |
Prześwit | 120 mm | 170 mm | |
Masa całkowita | 2165 kg | 2005 kg | Ford Mondeo 3 generacji [FL] Sedan 2.2 TDCi MT (154 KM) jest lżejszy. |
Bagażnik i przestrzeń ładunkowa | |||
Minimalna pojemność bagażnika | 540 l | 500 l | Ford Mondeo 3 generacji [FL] Kombi 5-dw. 3.0 ST220 MT (225 KM) ma pojemniejszy bagażnik. |
Maksymalna pojemność bagażnika | 1700 l | 500 l | Ford Mondeo 3 generacji [FL] Kombi 5-dw. 3.0 ST220 MT (225 KM) ma pojemniejszy bagażnik. |
Dopuszczalna masa z przyczepą | 3805 kg | ||
Silnik | |||
Typ silnika | benzyna | Diesel | |
Pojemność silnika | 2967 cm3 | 2198 cm3 | Silnik w Ford Mondeo 3 generacji [FL] Kombi 5-dw. 3.0 ST220 MT (225 KM) ma większą pojemność. |
Moc silnika | 225 KM | 154 KM | Silnik w Ford Mondeo 3 generacji [FL] Kombi 5-dw. 3.0 ST220 MT (225 KM) ma większą moc. |
Obroty maksymalnej mocy | od 6 000 obr/min | od 3 500 obr/min | |
Maksymalny moment obrotowy | 280 Nm | 360 Nm | Silnik Ford Mondeo 3 generacji [FL] Sedan 2.2 TDCi MT (154 KM) ma większy moment obrotowy. |
Typ zasilania/Rodzaj zasilania | wtrysk wielopunktowy | Common Rail | |
Układ cylindrów | V | rzędowy | |
Liczba cylindrów | 6 | 4 | Silnik w Ford Mondeo 3 generacji [FL] Kombi 5-dw. 3.0 ST220 MT (225 KM) ma więcej cylindrów. |
Liczba zaworów na cylinder | 4 | 4 | |
Rodzaj doładowania | turbosprężarka | ||
Średnica cylindra | 89 mm | 86 mm | |
Skok tłoka | 79.5 mm | 94.6 mm | |
Obroty maksymalnego momentu obrotowego | 4900 obr/min | 1800 do 1800 obr/min | |
Obecność chł. | istnieje | ||
Rodzaj paliwa | PB98 | Olej napędowy | |
Norma Euro | EURO IV | EURO III | |
Skrzynia biegów | |||
Typ skrzyni biegów | mechaniczna | mechaniczna | |
Liczba biegów | 6 | 6 | |
Napęd | Przedni | Przedni | |
Osiągi | |||
Prędkość maksymalna | 241 km/h | 223 km/h | Ford Mondeo 3 generacji [FL] Kombi 5-dw. 3.0 ST220 MT (225 KM) ma większą prędkość maksymalną. |
Przyspieszenie (0-100 km/h) | 7.8 s | 8.7 s | Ford Mondeo 3 generacji [FL] Kombi 5-dw. 3.0 ST220 MT (225 KM) ma lepsze przyspieszenie. |
Pojemność zbiornika paliwa | 59 l | 59 l | |
Zużycie paliwa w mieście na 100 km | 14.6 l | 8.2 l | Ford Mondeo 3 generacji [FL] Sedan 2.2 TDCi MT (154 KM) zużywa mniej paliwa w mieście. |
Zużycie paliwa poza miastem na 100 km | 8.2 l | 4.9 l | Ford Mondeo 3 generacji [FL] Sedan 2.2 TDCi MT (154 KM) zużywa mniej paliwa poza miastem. |
Zużycie paliwa w cyklu mieszanym na 100 km | 10.6 l | 6.1 l | Ford Mondeo 3 generacji [FL] Sedan 2.2 TDCi MT (154 KM) zużywa mniej paliwa w cyklu mieszanym. |
Zasięg | od 400 do 720 km | od 720 do 1 200 km | |
Średnica zawracania | 11.1 m | 11.1 m | |
Hamulce i zawieszenie | |||
Hamulce przednie | Tarczowe wentylowane | Tarczowe wentylowane | |
Hamulce tylne | Hamulce | Hamulce | |
Przednie zawieszenie | Niezależna, Kolumny Macphersona, Stabilizator przechyłów | Niezależna, Kolumny Macphersona, Stabilizator przechyłów | |
Tylne zawieszenie | niezależne, wielowahaczowe, stabilizator | niezależne, wielowahaczowe, stabilizator |
Tydzień temu pisałem o Hondzie Civic VIII generacji, dziś pod młotek idzie jej usportowiona wersja Type-R. Co potrafi japońska „wiertara” i czy sprawia problemy w użytkowaniu?
Mazda znana jest z tego, że w swoich projektach wykorzystuje technologie rozwijane przez lata. Nie imponuje to może osobom rządnym coraz to nowszych rozwiązań, jednak zapewnia pewien poziom stabilności. Po autach Mazdy spodziewamy się zawsze tego ...
Jak to jest móc przejechać się wszystkimi generacjami Porsche 911 po kolei? Co czuje się za kierownicą kolejnych ewolucji tego, najbardziej kultowego, samochodu sportowego na świecie? Miałem okazję to sprawdzić.