
Używana Honda Civic Type-R FN2/FD2 - typowe awarie i problemy
Tydzień temu pisałem o Hondzie Civic VIII generacji, dziś pod młotek idzie jej usportowiona wersja Type-R. Co potrafi japońska „wiertara” i czy sprawia problemy w użytkowaniu?
Ford Mondeo 3 generacji [FL] Kombi 5-dw. 2.0 MT (145 KM) | Ford Mondeo 3 generacji [FL] Sedan 2.2 TDCi MT (154 KM) | ||
---|---|---|---|
Marka | Ford | Ford | |
Model | Ford Mondeo | Ford Mondeo | |
Generacja | Ford Mondeo 3 generacji [FL] | Ford Mondeo 3 generacji [FL] | |
Silnik | 2.0 MT (145 KM) | 2.2 TDCi MT (154 KM) | |
Nadwozie | |||
Rodzaj nadwozia | Kombi | Sedan | |
Liczba miejsc | 5 | 5 | |
Długość | 4804 mm | 4731 mm | |
Szerokość | 1812 mm | 1812 mm | |
Wysokość | 1481 mm | 1429 mm | |
Rozstaw osi | 2754 mm | 2754 mm | |
Rozstaw kół przednich | 1522 mm | 1522 mm | |
Rozstaw kół tylnych | 1537 mm | 1537 mm | |
Masa własna | 1435 kg | 1467 kg | |
Prześwit | 175 mm | 170 mm | |
Masa całkowita | 2030 kg | 2005 kg | Ford Mondeo 3 generacji [FL] Sedan 2.2 TDCi MT (154 KM) jest lżejszy. |
Bagażnik i przestrzeń ładunkowa | |||
Minimalna pojemność bagażnika | 540 l | 500 l | Ford Mondeo 3 generacji [FL] Kombi 5-dw. 2.0 MT (145 KM) ma pojemniejszy bagażnik. |
Maksymalna pojemność bagażnika | 1700 l | 500 l | Ford Mondeo 3 generacji [FL] Kombi 5-dw. 2.0 MT (145 KM) ma pojemniejszy bagażnik. |
Dopuszczalna masa z przyczepą | 3830 kg | 3805 kg | |
Silnik | |||
Typ silnika | benzyna | Diesel | |
Pojemność silnika | 1999 cm3 | 2198 cm3 | Silnik w Ford Mondeo 3 generacji [FL] Sedan 2.2 TDCi MT (154 KM) ma większą pojemność. |
Moc silnika | 145 KM | 154 KM | Silnik w Ford Mondeo 3 generacji [FL] Sedan 2.2 TDCi MT (154 KM) ma większą moc. |
Obroty maksymalnej mocy | od 6 000 obr/min | od 3 500 obr/min | |
Maksymalny moment obrotowy | 190 Nm | 360 Nm | Silnik Ford Mondeo 3 generacji [FL] Sedan 2.2 TDCi MT (154 KM) ma większy moment obrotowy. |
Typ zasilania/Rodzaj zasilania | wtrysk wielopunktowy | Common Rail | |
Układ cylindrów | rzędowy | rzędowy | |
Liczba cylindrów | 4 | 4 | |
Liczba zaworów na cylinder | 4 | 4 | |
Rodzaj doładowania | turbosprężarka | ||
Średnica cylindra | 87.5 mm | 86 mm | |
Skok tłoka | 83.1 mm | 94.6 mm | |
Obroty maksymalnego momentu obrotowego | 4500 obr/min | 1800 do 1800 obr/min | |
Obecność chł. | istnieje | ||
Rodzaj paliwa | PB98 | Olej napędowy | |
Norma Euro | EURO IV | EURO III | |
Skrzynia biegów | |||
Typ skrzyni biegów | mechaniczna | mechaniczna | |
Liczba biegów | 5 | 6 | Skrzynia biegów Ford Mondeo 3 generacji [FL] Sedan 2.2 TDCi MT (154 KM) ma więcej przełożeń. |
Napęd | Przedni | Przedni | |
Osiągi | |||
Prędkość maksymalna | 210 km/h | 223 km/h | Ford Mondeo 3 generacji [FL] Sedan 2.2 TDCi MT (154 KM) ma większą prędkość maksymalną. |
Przyspieszenie (0-100 km/h) | 10.2 s | 8.7 s | Ford Mondeo 3 generacji [FL] Sedan 2.2 TDCi MT (154 KM) ma lepsze przyspieszenie. |
Pojemność zbiornika paliwa | 59 l | 59 l | |
Zużycie paliwa w mieście na 100 km | 11.9 l | 8.2 l | Ford Mondeo 3 generacji [FL] Sedan 2.2 TDCi MT (154 KM) zużywa mniej paliwa w mieście. |
Zużycie paliwa poza miastem na 100 km | 6.2 l | 4.9 l | Ford Mondeo 3 generacji [FL] Sedan 2.2 TDCi MT (154 KM) zużywa mniej paliwa poza miastem. |
Zużycie paliwa w cyklu mieszanym na 100 km | 8.2 l | 6.1 l | Ford Mondeo 3 generacji [FL] Sedan 2.2 TDCi MT (154 KM) zużywa mniej paliwa w cyklu mieszanym. |
Zasięg | od 500 do 950 km | od 720 do 1 200 km | |
Średnica zawracania | 11.1 m | 11.1 m | |
Hamulce i zawieszenie | |||
Hamulce przednie | Tarczowe wentylowane | Tarczowe wentylowane | |
Hamulce tylne | Hamulce | Hamulce | |
Przednie zawieszenie | Niezależna, Kolumny Macphersona, Stabilizator przechyłów | Niezależna, Kolumny Macphersona, Stabilizator przechyłów | |
Tylne zawieszenie | niezależne, wielowahaczowe, stabilizator | niezależne, wielowahaczowe, stabilizator |
Tydzień temu pisałem o Hondzie Civic VIII generacji, dziś pod młotek idzie jej usportowiona wersja Type-R. Co potrafi japońska „wiertara” i czy sprawia problemy w użytkowaniu?
Mazda znana jest z tego, że w swoich projektach wykorzystuje technologie rozwijane przez lata. Nie imponuje to może osobom rządnym coraz to nowszych rozwiązań, jednak zapewnia pewien poziom stabilności. Po autach Mazdy spodziewamy się zawsze tego ...
John Cooper Works. Te słowa działają na fanów Mini jak wyprzedaż na zakupoholików. Oznaczają najszybsze, najbardziej szalone wersje brytyjskich samochodów, a ich historia sięga lat 40. ubiegłego wieku.