
Używana Honda Civic Type-R FN2/FD2 - typowe awarie i problemy
Tydzień temu pisałem o Hondzie Civic VIII generacji, dziś pod młotek idzie jej usportowiona wersja Type-R. Co potrafi japońska „wiertara” i czy sprawia problemy w użytkowaniu?
Ford Mondeo 3 generacji [FL] Liftback 5-dw. 2.0 TDCi 6MT (115 KM) | Ford Mondeo 3 generacji [FL] Kombi 5-dw. 2.0 MT (145 KM) | ||
---|---|---|---|
Marka | Ford | Ford | |
Model | Ford Mondeo | Ford Mondeo | |
Generacja | Ford Mondeo 3 generacji [FL] | Ford Mondeo 3 generacji [FL] | |
Silnik | 2.0 TDCi 6MT (115 KM) | 2.0 MT (145 KM) | |
Nadwozie | |||
Rodzaj nadwozia | Liftback | Kombi | |
Liczba miejsc | 5 | 5 | |
Długość | 4731 mm | 4804 mm | |
Szerokość | 1812 mm | 1812 mm | |
Wysokość | 1429 mm | 1481 mm | |
Rozstaw osi | 2754 mm | 2754 mm | |
Rozstaw kół przednich | 1522 mm | 1522 mm | |
Rozstaw kół tylnych | 1537 mm | 1537 mm | |
Masa własna | 1496 kg | 1435 kg | |
Prześwit | 170 mm | 175 mm | |
Masa całkowita | 2025 kg | 2030 kg | Ford Mondeo 3 generacji [FL] Liftback 5-dw. 2.0 TDCi 6MT (115 KM) jest lżejszy. |
Bagażnik i przestrzeń ładunkowa | |||
Minimalna pojemność bagażnika | 500 l | 540 l | Ford Mondeo 3 generacji [FL] Kombi 5-dw. 2.0 MT (145 KM) ma pojemniejszy bagażnik. |
Maksymalna pojemność bagażnika | 1370 l | 1700 l | Ford Mondeo 3 generacji [FL] Kombi 5-dw. 2.0 MT (145 KM) ma pojemniejszy bagażnik. |
Dopuszczalna masa z przyczepą | 3825 kg | 3830 kg | |
Silnik | |||
Typ silnika | Diesel | benzyna | |
Pojemność silnika | 1998 cm3 | 1999 cm3 | Silnik w Ford Mondeo 3 generacji [FL] Kombi 5-dw. 2.0 MT (145 KM) ma większą pojemność. |
Moc silnika | 115 KM | 145 KM | Silnik w Ford Mondeo 3 generacji [FL] Kombi 5-dw. 2.0 MT (145 KM) ma większą moc. |
Obroty maksymalnej mocy | od 4 000 obr/min | od 6 000 obr/min | |
Maksymalny moment obrotowy | 280 Nm | 190 Nm | Silnik Ford Mondeo 3 generacji [FL] Liftback 5-dw. 2.0 TDCi 6MT (115 KM) ma większy moment obrotowy. |
Typ zasilania/Rodzaj zasilania | Common Rail | wtrysk wielopunktowy | |
Układ cylindrów | rzędowy | rzędowy | |
Liczba cylindrów | 4 | 4 | |
Liczba zaworów na cylinder | 4 | 4 | |
Rodzaj doładowania | turbosprężarka | ||
Średnica cylindra | 86 mm | 87.5 mm | |
Skok tłoka | 86 mm | 83.1 mm | |
Obroty maksymalnego momentu obrotowego | 1800 do 1800 obr/min | 4500 obr/min | |
Obecność chł. | istnieje | ||
Rodzaj paliwa | Olej napędowy | PB98 | |
Norma Euro | EURO IV | EURO IV | |
Skrzynia biegów | |||
Typ skrzyni biegów | mechaniczna | mechaniczna | |
Liczba biegów | 6 | 5 | Skrzynia biegów Ford Mondeo 3 generacji [FL] Liftback 5-dw. 2.0 TDCi 6MT (115 KM) ma więcej przełożeń. |
Napęd | Przedni | Przedni | |
Osiągi | |||
Prędkość maksymalna | 200 km/h | 210 km/h | Ford Mondeo 3 generacji [FL] Kombi 5-dw. 2.0 MT (145 KM) ma większą prędkość maksymalną. |
Przyspieszenie (0-100 km/h) | 10.8 s | 10.2 s | Ford Mondeo 3 generacji [FL] Kombi 5-dw. 2.0 MT (145 KM) ma lepsze przyspieszenie. |
Pojemność zbiornika paliwa | 59 l | 59 l | |
Zużycie paliwa w mieście na 100 km | 8.1 l | 11.9 l | Ford Mondeo 3 generacji [FL] Liftback 5-dw. 2.0 TDCi 6MT (115 KM) zużywa mniej paliwa w mieście. |
Zużycie paliwa poza miastem na 100 km | 4.8 l | 6.2 l | Ford Mondeo 3 generacji [FL] Liftback 5-dw. 2.0 TDCi 6MT (115 KM) zużywa mniej paliwa poza miastem. |
Zużycie paliwa w cyklu mieszanym na 100 km | 6 l | 8.2 l | Ford Mondeo 3 generacji [FL] Liftback 5-dw. 2.0 TDCi 6MT (115 KM) zużywa mniej paliwa w cyklu mieszanym. |
Zasięg | od 730 do 1 230 km | od 500 do 950 km | |
Średnica zawracania | 11.1 m | 11.1 m | |
Hamulce i zawieszenie | |||
Hamulce przednie | Tarczowe wentylowane | Tarczowe wentylowane | |
Hamulce tylne | Hamulce | Hamulce | |
Przednie zawieszenie | Niezależna, Kolumny Macphersona, Stabilizator przechyłów | Niezależna, Kolumny Macphersona, Stabilizator przechyłów | |
Tylne zawieszenie | niezależne, wielowahaczowe, stabilizator | niezależne, wielowahaczowe, stabilizator |
Tydzień temu pisałem o Hondzie Civic VIII generacji, dziś pod młotek idzie jej usportowiona wersja Type-R. Co potrafi japońska „wiertara” i czy sprawia problemy w użytkowaniu?
Mazda znana jest z tego, że w swoich projektach wykorzystuje technologie rozwijane przez lata. Nie imponuje to może osobom rządnym coraz to nowszych rozwiązań, jednak zapewnia pewien poziom stabilności. Po autach Mazdy spodziewamy się zawsze tego ...
John Cooper Works. Te słowa działają na fanów Mini jak wyprzedaż na zakupoholików. Oznaczają najszybsze, najbardziej szalone wersje brytyjskich samochodów, a ich historia sięga lat 40. ubiegłego wieku.