
Używana Honda Civic Type-R FN2/FD2 - typowe awarie i problemy
Tydzień temu pisałem o Hondzie Civic VIII generacji, dziś pod młotek idzie jej usportowiona wersja Type-R. Co potrafi japońska „wiertara” i czy sprawia problemy w użytkowaniu?
Ford Mondeo 3 generacji [FL] Liftback 5-dw. 1.8 SCi MT (130 KM) | Ford Mondeo 3 generacji [FL] Kombi 5-dw. 2.0 TDCi 6MT (115 KM) | ||
---|---|---|---|
Marka | Ford | Ford | |
Model | Ford Mondeo | Ford Mondeo | |
Generacja | Ford Mondeo 3 generacji [FL] | Ford Mondeo 3 generacji [FL] | |
Silnik | 1.8 SCi MT (130 KM) | 2.0 TDCi 6MT (115 KM) | |
Nadwozie | |||
Rodzaj nadwozia | Liftback | Kombi | |
Liczba miejsc | 5 | 5 | |
Długość | 4731 mm | 4804 mm | |
Szerokość | 1812 mm | 1812 mm | |
Wysokość | 1429 mm | 1481 mm | |
Rozstaw osi | 2754 mm | 2754 mm | |
Rozstaw kół przednich | 1522 mm | 1522 mm | |
Rozstaw kół tylnych | 1537 mm | 1537 mm | |
Masa własna | 1395 kg | 1555 kg | |
Prześwit | 170 mm | 175 mm | |
Masa całkowita | 1945 kg | 2185 kg | Ford Mondeo 3 generacji [FL] Liftback 5-dw. 1.8 SCi MT (130 KM) jest lżejszy. |
Bagażnik i przestrzeń ładunkowa | |||
Minimalna pojemność bagażnika | 500 l | 540 l | Ford Mondeo 3 generacji [FL] Kombi 5-dw. 2.0 TDCi 6MT (115 KM) ma pojemniejszy bagażnik. |
Maksymalna pojemność bagażnika | 1370 l | 1700 l | Ford Mondeo 3 generacji [FL] Kombi 5-dw. 2.0 TDCi 6MT (115 KM) ma pojemniejszy bagażnik. |
Dopuszczalna masa z przyczepą | 3445 kg | 3985 kg | |
Silnik | |||
Typ silnika | benzyna | Diesel | |
Pojemność silnika | 1798 cm3 | 1998 cm3 | Silnik w Ford Mondeo 3 generacji [FL] Kombi 5-dw. 2.0 TDCi 6MT (115 KM) ma większą pojemność. |
Moc silnika | 130 KM | 115 KM | Silnik w Ford Mondeo 3 generacji [FL] Liftback 5-dw. 1.8 SCi MT (130 KM) ma większą moc. |
Obroty maksymalnej mocy | od 6 000 obr/min | od 4 000 obr/min | |
Maksymalny moment obrotowy | 175 Nm | 280 Nm | Silnik Ford Mondeo 3 generacji [FL] Kombi 5-dw. 2.0 TDCi 6MT (115 KM) ma większy moment obrotowy. |
Typ zasilania/Rodzaj zasilania | wtrysk wielopunktowy | Common Rail | |
Układ cylindrów | rzędowy | rzędowy | |
Liczba cylindrów | 4 | 4 | |
Liczba zaworów na cylinder | 4 | 4 | |
Rodzaj doładowania | turbosprężarka | ||
Średnica cylindra | 83 mm | 86 mm | |
Skok tłoka | 83.1 mm | 86 mm | |
Obroty maksymalnego momentu obrotowego | 4250 obr/min | 1800 do 1800 obr/min | |
Obecność chł. | istnieje | ||
Rodzaj paliwa | PB98 | Olej napędowy | |
Norma Euro | EURO IV | EURO IV | |
Skrzynia biegów | |||
Typ skrzyni biegów | mechaniczna | mechaniczna | |
Liczba biegów | 6 | 6 | |
Napęd | Przedni | Przedni | |
Osiągi | |||
Prędkość maksymalna | 207 km/h | 197 km/h | Ford Mondeo 3 generacji [FL] Liftback 5-dw. 1.8 SCi MT (130 KM) ma większą prędkość maksymalną. |
Przyspieszenie (0-100 km/h) | 10.6 s | 11.2 s | Ford Mondeo 3 generacji [FL] Liftback 5-dw. 1.8 SCi MT (130 KM) ma lepsze przyspieszenie. |
Pojemność zbiornika paliwa | 59 l | 59 l | |
Zużycie paliwa w mieście na 100 km | 9.9 l | 8.3 l | Ford Mondeo 3 generacji [FL] Kombi 5-dw. 2.0 TDCi 6MT (115 KM) zużywa mniej paliwa w mieście. |
Zużycie paliwa poza miastem na 100 km | 5.7 l | 5 l | Ford Mondeo 3 generacji [FL] Kombi 5-dw. 2.0 TDCi 6MT (115 KM) zużywa mniej paliwa poza miastem. |
Zużycie paliwa w cyklu mieszanym na 100 km | 7.2 l | 6.2 l | Ford Mondeo 3 generacji [FL] Kombi 5-dw. 2.0 TDCi 6MT (115 KM) zużywa mniej paliwa w cyklu mieszanym. |
Zasięg | od 600 do 1 040 km | od 710 do 1 180 km | |
Średnica zawracania | 11.1 m | 11.1 m | |
Hamulce i zawieszenie | |||
Hamulce przednie | Tarczowe wentylowane | Tarczowe wentylowane | |
Hamulce tylne | Hamulce | Hamulce | |
Przednie zawieszenie | Niezależna, Kolumny Macphersona, Stabilizator przechyłów | Niezależna, Kolumny Macphersona, Stabilizator przechyłów | |
Tylne zawieszenie | niezależne, wielowahaczowe, stabilizator | niezależne, wielowahaczowe, stabilizator |
Tydzień temu pisałem o Hondzie Civic VIII generacji, dziś pod młotek idzie jej usportowiona wersja Type-R. Co potrafi japońska „wiertara” i czy sprawia problemy w użytkowaniu?
Mazda znana jest z tego, że w swoich projektach wykorzystuje technologie rozwijane przez lata. Nie imponuje to może osobom rządnym coraz to nowszych rozwiązań, jednak zapewnia pewien poziom stabilności. Po autach Mazdy spodziewamy się zawsze tego ...
John Cooper Works. Te słowa działają na fanów Mini jak wyprzedaż na zakupoholików. Oznaczają najszybsze, najbardziej szalone wersje brytyjskich samochodów, a ich historia sięga lat 40. ubiegłego wieku.