
Używana Honda Civic Type-R FN2/FD2 - typowe awarie i problemy
Tydzień temu pisałem o Hondzie Civic VIII generacji, dziś pod młotek idzie jej usportowiona wersja Type-R. Co potrafi japońska „wiertara” i czy sprawia problemy w użytkowaniu?
Ford Mondeo 3 generacji [FL] Sedan 2.5 MT (170 KM) | Ford Mondeo 3 generacji [FL] Liftback 5-dw. 2.5 MT (170 KM) | ||
---|---|---|---|
Marka | Ford | Ford | |
Model | Ford Mondeo | Ford Mondeo | |
Generacja | Ford Mondeo 3 generacji [FL] | Ford Mondeo 3 generacji [FL] | |
Silnik | 2.5 MT (170 KM) | 2.5 MT (170 KM) | |
Nadwozie | |||
Rodzaj nadwozia | Sedan | Liftback | |
Liczba miejsc | 5 | 5 | |
Długość | 4731 mm | 4731 mm | |
Szerokość | 1812 mm | 1812 mm | |
Wysokość | 1429 mm | 1429 mm | |
Rozstaw osi | 2754 mm | 2754 mm | |
Rozstaw kół przednich | 1522 mm | 1522 mm | |
Rozstaw kół tylnych | 1537 mm | 1537 mm | |
Masa własna | 1450 kg | 1458 kg | |
Prześwit | 170 mm | 170 mm | |
Masa całkowita | 1975 kg | 1990 kg | Ford Mondeo 3 generacji [FL] Sedan 2.5 MT (170 KM) jest lżejszy. |
Bagażnik i przestrzeń ładunkowa | |||
Minimalna pojemność bagażnika | 500 l | 500 l | |
Maksymalna pojemność bagażnika | 500 l | 1370 l | Ford Mondeo 3 generacji [FL] Liftback 5-dw. 2.5 MT (170 KM) ma pojemniejszy bagażnik. |
Dopuszczalna masa z przyczepą | 3775 kg | 3790 kg | |
Silnik | |||
Typ silnika | benzyna | benzyna | |
Pojemność silnika | 2495 cm3 | 2495 cm3 | |
Moc silnika | 170 KM | 170 KM | |
Obroty maksymalnej mocy | od 6 000 obr/min | od 6 000 obr/min | |
Maksymalny moment obrotowy | 220 Nm | 220 Nm | |
Typ zasilania/Rodzaj zasilania | wtrysk wielopunktowy | wtrysk wielopunktowy | |
Układ cylindrów | V | V | |
Liczba cylindrów | 6 | 6 | |
Liczba zaworów na cylinder | 4 | 4 | |
Średnica cylindra | 81.6 mm | 81.6 mm | |
Skok tłoka | 79.5 mm | 79.5 mm | |
Obroty maksymalnego momentu obrotowego | 4250 obr/min | 4250 obr/min | |
Rodzaj paliwa | PB98 | PB98 | |
Norma Euro | EURO IV | EURO IV | |
Skrzynia biegów | |||
Typ skrzyni biegów | mechaniczna | mechaniczna | |
Liczba biegów | 6 | 6 | |
Napęd | Przedni | Przedni | |
Osiągi | |||
Prędkość maksymalna | 225 km/h | 225 km/h | |
Przyspieszenie (0-100 km/h) | 8.5 s | 8.6 s | Ford Mondeo 3 generacji [FL] Sedan 2.5 MT (170 KM) ma lepsze przyspieszenie. |
Pojemność zbiornika paliwa | 59 l | 59 l | |
Zużycie paliwa w mieście na 100 km | 15 l | 15 l | |
Zużycie paliwa poza miastem na 100 km | 7.5 l | 7.5 l | |
Zużycie paliwa w cyklu mieszanym na 100 km | 10.2 l | 10.2 l | |
Zasięg | od 390 do 790 km | od 390 do 790 km | |
Średnica zawracania | 11.1 m | 11.1 m | |
Hamulce i zawieszenie | |||
Hamulce przednie | Tarczowe wentylowane | Tarczowe wentylowane | |
Hamulce tylne | Hamulce | Hamulce | |
Przednie zawieszenie | Niezależna, Kolumny Macphersona, Stabilizator przechyłów | Niezależna, Kolumny Macphersona, Stabilizator przechyłów | |
Tylne zawieszenie | niezależne, wielowahaczowe, stabilizator | niezależne, wielowahaczowe, stabilizator |
Tydzień temu pisałem o Hondzie Civic VIII generacji, dziś pod młotek idzie jej usportowiona wersja Type-R. Co potrafi japońska „wiertara” i czy sprawia problemy w użytkowaniu?
200 KM i niecałe 7 sekund do setki? W dzisiejszych czasach nie brzmi to zbyt imponująco, ale na początku lat 90. E30 M3 było przepustką bawarskiej marki do świata wyścigów aut turystycznych. Sport Evolution jest ostatnią z kilku odmian M3, które ...
Mazda znana jest z tego, że w swoich projektach wykorzystuje technologie rozwijane przez lata. Nie imponuje to może osobom rządnym coraz to nowszych rozwiązań, jednak zapewnia pewien poziom stabilności. Po autach Mazdy spodziewamy się zawsze tego ...