
Używana Honda Civic Type-R FN2/FD2 - typowe awarie i problemy
Tydzień temu pisałem o Hondzie Civic VIII generacji, dziś pod młotek idzie jej usportowiona wersja Type-R. Co potrafi japońska „wiertara” i czy sprawia problemy w użytkowaniu?
Ford Mondeo 3 generacji [FL] Sedan 2.5 MT (170 KM) | Ford Mondeo 3 generacji [FL] Liftback 5-dw. 2.0 TDCi MT (130 KM) | ||
---|---|---|---|
Marka | Ford | Ford | |
Model | Ford Mondeo | Ford Mondeo | |
Generacja | Ford Mondeo 3 generacji [FL] | Ford Mondeo 3 generacji [FL] | |
Silnik | 2.5 MT (170 KM) | 2.0 TDCi MT (130 KM) | |
Nadwozie | |||
Rodzaj nadwozia | Sedan | Liftback | |
Liczba miejsc | 5 | 5 | |
Długość | 4731 mm | 4731 mm | |
Szerokość | 1812 mm | 1812 mm | |
Wysokość | 1429 mm | 1429 mm | |
Rozstaw osi | 2754 mm | 2754 mm | |
Rozstaw kół przednich | 1522 mm | 1522 mm | |
Rozstaw kół tylnych | 1537 mm | 1537 mm | |
Masa własna | 1450 kg | 1506 kg | |
Prześwit | 170 mm | 170 mm | |
Masa całkowita | 1975 kg | 2035 kg | Ford Mondeo 3 generacji [FL] Sedan 2.5 MT (170 KM) jest lżejszy. |
Bagażnik i przestrzeń ładunkowa | |||
Minimalna pojemność bagażnika | 500 l | 500 l | |
Maksymalna pojemność bagażnika | 500 l | 1370 l | Ford Mondeo 3 generacji [FL] Liftback 5-dw. 2.0 TDCi MT (130 KM) ma pojemniejszy bagażnik. |
Dopuszczalna masa z przyczepą | 3775 kg | 3835 kg | |
Silnik | |||
Typ silnika | benzyna | Diesel | |
Pojemność silnika | 2495 cm3 | 1998 cm3 | Silnik w Ford Mondeo 3 generacji [FL] Sedan 2.5 MT (170 KM) ma większą pojemność. |
Moc silnika | 170 KM | 130 KM | Silnik w Ford Mondeo 3 generacji [FL] Sedan 2.5 MT (170 KM) ma większą moc. |
Obroty maksymalnej mocy | od 6 000 obr/min | od 3 800 obr/min | |
Maksymalny moment obrotowy | 220 Nm | 330 Nm | Silnik Ford Mondeo 3 generacji [FL] Liftback 5-dw. 2.0 TDCi MT (130 KM) ma większy moment obrotowy. |
Typ zasilania/Rodzaj zasilania | wtrysk wielopunktowy | Common Rail | |
Układ cylindrów | V | rzędowy | |
Liczba cylindrów | 6 | 4 | Silnik w Ford Mondeo 3 generacji [FL] Sedan 2.5 MT (170 KM) ma więcej cylindrów. |
Liczba zaworów na cylinder | 4 | 4 | |
Rodzaj doładowania | turbosprężarka | ||
Średnica cylindra | 81.6 mm | 86 mm | |
Skok tłoka | 79.5 mm | 86 mm | |
Obroty maksymalnego momentu obrotowego | 4250 obr/min | 1800 do 1800 obr/min | |
Obecność chł. | istnieje | ||
Rodzaj paliwa | PB98 | Olej napędowy | |
Norma Euro | EURO IV | EURO III | |
Skrzynia biegów | |||
Typ skrzyni biegów | mechaniczna | mechaniczna | |
Liczba biegów | 6 | 6 | |
Napęd | Przedni | Przedni | |
Osiągi | |||
Prędkość maksymalna | 225 km/h | 208 km/h | Ford Mondeo 3 generacji [FL] Sedan 2.5 MT (170 KM) ma większą prędkość maksymalną. |
Przyspieszenie (0-100 km/h) | 8.5 s | 9.8 s | Ford Mondeo 3 generacji [FL] Sedan 2.5 MT (170 KM) ma lepsze przyspieszenie. |
Pojemność zbiornika paliwa | 59 l | 59 l | |
Zużycie paliwa w mieście na 100 km | 15 l | 8.1 l | Ford Mondeo 3 generacji [FL] Liftback 5-dw. 2.0 TDCi MT (130 KM) zużywa mniej paliwa w mieście. |
Zużycie paliwa poza miastem na 100 km | 7.5 l | 4.8 l | Ford Mondeo 3 generacji [FL] Liftback 5-dw. 2.0 TDCi MT (130 KM) zużywa mniej paliwa poza miastem. |
Zużycie paliwa w cyklu mieszanym na 100 km | 10.2 l | 6 l | Ford Mondeo 3 generacji [FL] Liftback 5-dw. 2.0 TDCi MT (130 KM) zużywa mniej paliwa w cyklu mieszanym. |
Zasięg | od 390 do 790 km | od 730 do 1 230 km | |
Średnica zawracania | 11.1 m | 11.1 m | |
Hamulce i zawieszenie | |||
Hamulce przednie | Tarczowe wentylowane | Tarczowe wentylowane | |
Hamulce tylne | Hamulce | Hamulce | |
Przednie zawieszenie | Niezależna, Kolumny Macphersona, Stabilizator przechyłów | Niezależna, Kolumny Macphersona, Stabilizator przechyłów | |
Tylne zawieszenie | niezależne, wielowahaczowe, stabilizator | niezależne, wielowahaczowe, stabilizator |
Tydzień temu pisałem o Hondzie Civic VIII generacji, dziś pod młotek idzie jej usportowiona wersja Type-R. Co potrafi japońska „wiertara” i czy sprawia problemy w użytkowaniu?
Mazda znana jest z tego, że w swoich projektach wykorzystuje technologie rozwijane przez lata. Nie imponuje to może osobom rządnym coraz to nowszych rozwiązań, jednak zapewnia pewien poziom stabilności. Po autach Mazdy spodziewamy się zawsze tego ...
John Cooper Works. Te słowa działają na fanów Mini jak wyprzedaż na zakupoholików. Oznaczają najszybsze, najbardziej szalone wersje brytyjskich samochodów, a ich historia sięga lat 40. ubiegłego wieku.