
Używana Honda Civic Type-R FN2/FD2 - typowe awarie i problemy
Tydzień temu pisałem o Hondzie Civic VIII generacji, dziś pod młotek idzie jej usportowiona wersja Type-R. Co potrafi japońska „wiertara” i czy sprawia problemy w użytkowaniu?
Ford Mondeo 3 generacji [FL] Sedan 2.5 Durashift (170 KM) | Ford Mondeo 3 generacji [FL] Kombi 5-dw. 3.0 ST220 MT (225 KM) | ||
---|---|---|---|
Marka | Ford | Ford | |
Model | Ford Mondeo | Ford Mondeo | |
Generacja | Ford Mondeo 3 generacji [FL] | Ford Mondeo 3 generacji [FL] | |
Silnik | 2.5 Durashift (170 KM) | 3.0 ST220 MT (225 KM) | |
Nadwozie | |||
Rodzaj nadwozia | Sedan | Kombi | |
Liczba miejsc | 5 | 5 | |
Długość | 4731 mm | 4804 mm | |
Szerokość | 1812 mm | 1812 mm | |
Wysokość | 1429 mm | 1481 mm | |
Rozstaw osi | 2754 mm | 2754 mm | |
Rozstaw kół przednich | 1522 mm | 1522 mm | |
Rozstaw kół tylnych | 1537 mm | 1537 mm | |
Masa własna | 1483 kg | 1539 kg | |
Prześwit | 170 mm | 120 mm | |
Masa całkowita | 2010 kg | 2165 kg | Ford Mondeo 3 generacji [FL] Sedan 2.5 Durashift (170 KM) jest lżejszy. |
Bagażnik i przestrzeń ładunkowa | |||
Minimalna pojemność bagażnika | 500 l | 540 l | Ford Mondeo 3 generacji [FL] Kombi 5-dw. 3.0 ST220 MT (225 KM) ma pojemniejszy bagażnik. |
Maksymalna pojemność bagażnika | 500 l | 1700 l | Ford Mondeo 3 generacji [FL] Kombi 5-dw. 3.0 ST220 MT (225 KM) ma pojemniejszy bagażnik. |
Dopuszczalna masa z przyczepą | 3810 kg | ||
Silnik | |||
Typ silnika | benzyna | benzyna | |
Pojemność silnika | 2495 cm3 | 2967 cm3 | Silnik w Ford Mondeo 3 generacji [FL] Kombi 5-dw. 3.0 ST220 MT (225 KM) ma większą pojemność. |
Moc silnika | 170 KM | 225 KM | Silnik w Ford Mondeo 3 generacji [FL] Kombi 5-dw. 3.0 ST220 MT (225 KM) ma większą moc. |
Obroty maksymalnej mocy | od 6 000 obr/min | od 6 000 obr/min | |
Maksymalny moment obrotowy | 220 Nm | 280 Nm | Silnik Ford Mondeo 3 generacji [FL] Kombi 5-dw. 3.0 ST220 MT (225 KM) ma większy moment obrotowy. |
Typ zasilania/Rodzaj zasilania | wtrysk wielopunktowy | wtrysk wielopunktowy | |
Układ cylindrów | V | V | |
Liczba cylindrów | 6 | 6 | |
Liczba zaworów na cylinder | 4 | 4 | |
Średnica cylindra | 81.6 mm | 89 mm | |
Skok tłoka | 79.5 mm | 79.5 mm | |
Obroty maksymalnego momentu obrotowego | 4250 obr/min | 4900 obr/min | |
Rodzaj paliwa | PB98 | PB98 | |
Norma Euro | EURO IV | EURO IV | |
Skrzynia biegów | |||
Typ skrzyni biegów | zautomatyzowana | mechaniczna | |
Liczba biegów | 5 | 6 | Skrzynia biegów Ford Mondeo 3 generacji [FL] Kombi 5-dw. 3.0 ST220 MT (225 KM) ma więcej przełożeń. |
Napęd | Przedni | Przedni | |
Osiągi | |||
Prędkość maksymalna | 216 km/h | 241 km/h | Ford Mondeo 3 generacji [FL] Kombi 5-dw. 3.0 ST220 MT (225 KM) ma większą prędkość maksymalną. |
Przyspieszenie (0-100 km/h) | 10.3 s | 7.8 s | Ford Mondeo 3 generacji [FL] Kombi 5-dw. 3.0 ST220 MT (225 KM) ma lepsze przyspieszenie. |
Pojemność zbiornika paliwa | 59 l | 59 l | |
Zużycie paliwa w mieście na 100 km | 15.1 l | 14.6 l | Ford Mondeo 3 generacji [FL] Kombi 5-dw. 3.0 ST220 MT (225 KM) zużywa mniej paliwa w mieście. |
Zużycie paliwa poza miastem na 100 km | 7.4 l | 8.2 l | Ford Mondeo 3 generacji [FL] Sedan 2.5 Durashift (170 KM) zużywa mniej paliwa poza miastem. |
Zużycie paliwa w cyklu mieszanym na 100 km | 10.2 l | 10.6 l | Ford Mondeo 3 generacji [FL] Sedan 2.5 Durashift (170 KM) zużywa mniej paliwa w cyklu mieszanym. |
Zasięg | od 390 do 800 km | od 400 do 720 km | |
Średnica zawracania | 11.1 m | 11.1 m | |
Hamulce i zawieszenie | |||
Hamulce przednie | Tarczowe wentylowane | Tarczowe wentylowane | |
Hamulce tylne | Hamulce | Hamulce | |
Przednie zawieszenie | Niezależna, Kolumny Macphersona, Stabilizator przechyłów | Niezależna, Kolumny Macphersona, Stabilizator przechyłów | |
Tylne zawieszenie | niezależne, wielowahaczowe, stabilizator | niezależne, wielowahaczowe, stabilizator |
Tydzień temu pisałem o Hondzie Civic VIII generacji, dziś pod młotek idzie jej usportowiona wersja Type-R. Co potrafi japońska „wiertara” i czy sprawia problemy w użytkowaniu?
Mazda znana jest z tego, że w swoich projektach wykorzystuje technologie rozwijane przez lata. Nie imponuje to może osobom rządnym coraz to nowszych rozwiązań, jednak zapewnia pewien poziom stabilności. Po autach Mazdy spodziewamy się zawsze tego ...
Jak to jest móc przejechać się wszystkimi generacjami Porsche 911 po kolei? Co czuje się za kierownicą kolejnych ewolucji tego, najbardziej kultowego, samochodu sportowego na świecie? Miałem okazję to sprawdzić.