
Używana Honda Civic Type-R FN2/FD2 - typowe awarie i problemy
Tydzień temu pisałem o Hondzie Civic VIII generacji, dziś pod młotek idzie jej usportowiona wersja Type-R. Co potrafi japońska „wiertara” i czy sprawia problemy w użytkowaniu?
Renault Laguna 2 generacji [FL] Grandtour kombi 1.9 DCi MT (130 KM) | Renault Laguna 2 generacji [FL] Hatchback 1.6 MT (115 KM) | ||
---|---|---|---|
Marka | Renault | Renault | |
Model | Renault Laguna | Renault Laguna | |
Generacja | Renault Laguna 2 generacji [FL] | Renault Laguna 2 generacji [FL] | |
Silnik | 1.9 DCi MT (130 KM) | 1.6 MT (115 KM) | |
Nadwozie | |||
Rodzaj nadwozia | Kombi | Hatchback | |
Liczba miejsc | 5 | 5 | |
Długość | 4699 mm | 4580 mm | |
Szerokość | 1770 mm | 1770 mm | |
Wysokość | 1440 mm | 1430 mm | |
Rozstaw osi | 2751 mm | 2751 mm | |
Rozstaw kół przednich | 1519 mm | 1519 mm | |
Rozstaw kół tylnych | 1481 mm | 1481 mm | |
Masa własna | 1360 kg | 1245 kg | |
Prześwit | 120 mm | 119 mm | |
Masa całkowita | 2015 kg | 1835 kg | Renault Laguna 2 generacji [FL] Hatchback 1.6 MT (115 KM) jest lżejszy. |
Bagażnik i przestrzeń ładunkowa | |||
Minimalna pojemność bagażnika | 476 l | 430 l | Renault Laguna 2 generacji [FL] Grandtour kombi 1.9 DCi MT (130 KM) ma pojemniejszy bagażnik. |
Maksymalna pojemność bagażnika | 1515 l | 1340 l | Renault Laguna 2 generacji [FL] Grandtour kombi 1.9 DCi MT (130 KM) ma pojemniejszy bagażnik. |
Silnik | |||
Typ silnika | Diesel | benzyna | |
Pojemność silnika | 1870 cm3 | 1598 cm3 | Silnik w Renault Laguna 2 generacji [FL] Grandtour kombi 1.9 DCi MT (130 KM) ma większą pojemność. |
Moc silnika | 130 KM | 115 KM | Silnik w Renault Laguna 2 generacji [FL] Grandtour kombi 1.9 DCi MT (130 KM) ma większą moc. |
Obroty maksymalnej mocy | do 4 000 obr/min | do 6 000 obr/min | |
Maksymalny moment obrotowy | 300 Nm | 151 Nm | Silnik Renault Laguna 2 generacji [FL] Grandtour kombi 1.9 DCi MT (130 KM) ma większy moment obrotowy. |
Typ zasilania/Rodzaj zasilania | Common Rail | wtrysk wielopunktowy | |
Układ cylindrów | rzędowy | rzędowy | |
Liczba cylindrów | 4 | 4 | |
Liczba zaworów na cylinder | 4 | 4 | |
Rodzaj doładowania | turbosprężarka | ||
Średnica cylindra | 80 mm | 79.5 mm | |
Skok tłoka | 93 mm | 80.5 mm | |
Obroty maksymalnego momentu obrotowego | 2000 obr/min | 4250 obr/min | |
Rodzaj paliwa | Olej napędowy | PB95 | |
Skrzynia biegów | |||
Typ skrzyni biegów | mechaniczna | mechaniczna | |
Liczba biegów | 6 | 5 | Skrzynia biegów Renault Laguna 2 generacji [FL] Grandtour kombi 1.9 DCi MT (130 KM) ma więcej przełożeń. |
Napęd | Przedni | Przedni | |
Osiągi | |||
Prędkość maksymalna | 201 km/h | 195 km/h | Renault Laguna 2 generacji [FL] Grandtour kombi 1.9 DCi MT (130 KM) ma większą prędkość maksymalną. |
Przyspieszenie (0-100 km/h) | 10.5 s | 11.5 s | Renault Laguna 2 generacji [FL] Grandtour kombi 1.9 DCi MT (130 KM) ma lepsze przyspieszenie. |
Pojemność zbiornika paliwa | 68 l | 68 l | |
Zużycie paliwa w mieście na 100 km | 7.8 l | 10.1 l | Renault Laguna 2 generacji [FL] Grandtour kombi 1.9 DCi MT (130 KM) zużywa mniej paliwa w mieście. |
Zużycie paliwa poza miastem na 100 km | 5.1 l | 6 l | Renault Laguna 2 generacji [FL] Grandtour kombi 1.9 DCi MT (130 KM) zużywa mniej paliwa poza miastem. |
Zużycie paliwa w cyklu mieszanym na 100 km | 6 l | 7.5 l | Renault Laguna 2 generacji [FL] Grandtour kombi 1.9 DCi MT (130 KM) zużywa mniej paliwa w cyklu mieszanym. |
Zasięg | od 870 do 1 330 km | od 670 do 1 130 km | |
Średnica zawracania | 10.9 m | 10.9 m | |
Hamulce i zawieszenie | |||
Hamulce przednie | Tarczowe wentylowane | Tarczowe wentylowane | |
Hamulce tylne | Hamulce | Hamulce | |
Przednie zawieszenie | Amortyzacja turystyczne | Amortyzacja turystyczne | |
Tylne zawieszenie | Niezależna, wiele poprzeczny, Amortyzatory, Sprężynowa | Niezależna, wiele poprzeczny, Amortyzatory, Sprężynowa |
Tydzień temu pisałem o Hondzie Civic VIII generacji, dziś pod młotek idzie jej usportowiona wersja Type-R. Co potrafi japońska „wiertara” i czy sprawia problemy w użytkowaniu?
Jak to jest móc przejechać się wszystkimi generacjami Porsche 911 po kolei? Co czuje się za kierownicą kolejnych ewolucji tego, najbardziej kultowego, samochodu sportowego na świecie? Miałem okazję to sprawdzić.
W 2017 roku papież Franciszek dostał jedynego w swoim rodzaju lamborghini huracana RWD. Samochód od początku miał być przekazany na aukcję. Chętni na zakup papieskiego wozu powinni stawić się 12 maja w Monako ze sporym zapasem gotówki.