
Używana Honda Civic Type-R FN2/FD2 - typowe awarie i problemy
Tydzień temu pisałem o Hondzie Civic VIII generacji, dziś pod młotek idzie jej usportowiona wersja Type-R. Co potrafi japońska „wiertara” i czy sprawia problemy w użytkowaniu?
Audi A3 8P/8PA [2FL] Cabriolet 2.0 TFSI MT (200 KM) | Audi A3 8P/8PA [2FL] Hatchback 3-dw. 1.9 TDI MT (105 KM) | ||
---|---|---|---|
Marka | Audi | Audi | |
Model | Audi A3 | Audi A3 | |
Generacja | Audi A3 8P/8PA [2FL] | Audi A3 8P/8PA [2FL] | |
Silnik | 2.0 TFSI MT (200 KM) | 1.9 TDI MT (105 KM) | |
Nadwozie | |||
Rodzaj nadwozia | Cabrio | Hatchback | |
Liczba miejsc | 4 | 5 | Audi A3 8P/8PA [2FL] Hatchback 3-dw. 1.9 TDI MT (105 KM) ma więcej miejsc. |
Długość | 4238 mm | 4238 mm | |
Szerokość | 1765 mm | 1765 mm | |
Wysokość | 1424 mm | 1421 mm | |
Rozstaw osi | 2578 mm | 2578 mm | |
Rozstaw kół przednich | 1534 mm | 1534 mm | |
Rozstaw kół tylnych | 1507 mm | 1507 mm | |
Masa własna | 1435 kg | 1355 kg | |
Prześwit | 120 mm | 120 mm | |
Masa całkowita | 1935 kg | 1840 kg | Audi A3 8P/8PA [2FL] Hatchback 3-dw. 1.9 TDI MT (105 KM) jest lżejszy. |
Bagażnik i przestrzeń ładunkowa | |||
Minimalna pojemność bagażnika | 260 l | 350 l | Audi A3 8P/8PA [2FL] Hatchback 3-dw. 1.9 TDI MT (105 KM) ma pojemniejszy bagażnik. |
Maksymalna pojemność bagażnika | 260 l | 1080 l | Audi A3 8P/8PA [2FL] Hatchback 3-dw. 1.9 TDI MT (105 KM) ma pojemniejszy bagażnik. |
Ładowność | 485 kg | ||
Dopuszczalna masa z przyczepą | 3240 kg | ||
Silnik | |||
Typ silnika | benzyna | Diesel | |
Pojemność silnika | 1984 cm3 | 1896 cm3 | Silnik w Audi A3 8P/8PA [2FL] Cabriolet 2.0 TFSI MT (200 KM) ma większą pojemność. |
Moc silnika | 200 KM | 105 KM | Silnik w Audi A3 8P/8PA [2FL] Cabriolet 2.0 TFSI MT (200 KM) ma większą moc. |
Obroty maksymalnej mocy | od 5 100 do 6 000 obr/min | do 4 000 obr/min | |
Maksymalny moment obrotowy | 280 Nm | 250 Nm | Silnik Audi A3 8P/8PA [2FL] Cabriolet 2.0 TFSI MT (200 KM) ma większy moment obrotowy. |
Typ zasilania/Rodzaj zasilania | bezpośredni wtrysk | bezpośredni wtrysk | |
Układ cylindrów | rzędowy | rzędowy | |
Liczba cylindrów | 4 | 4 | |
Liczba zaworów na cylinder | 4 | 2 | Silnik w Audi A3 8P/8PA [2FL] Cabriolet 2.0 TFSI MT (200 KM) ma więcej zaworów na cylinder. |
Rodzaj doładowania | turbosprężarka | ||
Średnica cylindra | 82 mm | 79.5 mm | |
Skok tłoka | 92 mm | 95.5 mm | |
Obroty maksymalnego momentu obrotowego | 1700 do 5000 obr/min | 1900 obr/min | |
Obecność chł. | istnieje | ||
Rodzaj paliwa | PB95 | Olej napędowy | |
Norma Euro | EURO IV | ||
Skrzynia biegów | |||
Typ skrzyni biegów | mechaniczna | mechaniczna | |
Liczba biegów | 6 | 5 | Skrzynia biegów Audi A3 8P/8PA [2FL] Cabriolet 2.0 TFSI MT (200 KM) ma więcej przełożeń. |
Napęd | Przedni | Przedni | |
Osiągi | |||
Prędkość maksymalna | 236 km/h | 187 km/h | Audi A3 8P/8PA [2FL] Cabriolet 2.0 TFSI MT (200 KM) ma większą prędkość maksymalną. |
Przyspieszenie (0-100 km/h) | 7.4 s | 11.4 s | Audi A3 8P/8PA [2FL] Cabriolet 2.0 TFSI MT (200 KM) ma lepsze przyspieszenie. |
Pojemność zbiornika paliwa | 55 l | 55 l | |
Zużycie paliwa w mieście na 100 km | 10 l | 6 l | Audi A3 8P/8PA [2FL] Hatchback 3-dw. 1.9 TDI MT (105 KM) zużywa mniej paliwa w mieście. |
Zużycie paliwa poza miastem na 100 km | 5.6 l | 3.9 l | Audi A3 8P/8PA [2FL] Hatchback 3-dw. 1.9 TDI MT (105 KM) zużywa mniej paliwa poza miastem. |
Zużycie paliwa w cyklu mieszanym na 100 km | 7.2 l | 4.7 l | Audi A3 8P/8PA [2FL] Hatchback 3-dw. 1.9 TDI MT (105 KM) zużywa mniej paliwa w cyklu mieszanym. |
Zasięg | od 550 do 980 km | od 920 do 1 410 km | |
Średnica zawracania | 10.7 m | 10.7 m | |
Hamulce i zawieszenie | |||
Hamulce przednie | Tarczowe wentylowane | Tarczowe wentylowane | |
Hamulce tylne | Hamulce | Hamulce | |
Przednie zawieszenie | Niezależna, Kolumny Macphersona | Niezależna, Kolumny Macphersona | |
Tylne zawieszenie | Niezależna, wiele poprzeczny | Niezależna, wiele poprzeczny |
Tydzień temu pisałem o Hondzie Civic VIII generacji, dziś pod młotek idzie jej usportowiona wersja Type-R. Co potrafi japońska „wiertara” i czy sprawia problemy w użytkowaniu?
Audi A3 drugiej generacji oraz Golf V i VI to ostatnie kompakty niemieckich marek Grupy VW, zbudowane według starej szkoły, ale już z nową techniką. Na co trzeba uważać decydując się na zakup?
Czeska marka jest jednym z głównych graczy na polskim tynku motoryzacyjnym. Modelowi Yeti nigdy nie udało się u nas dostać do czołówki niezwykle popularnego segmentu aut, jakim są SUV-y. Dziś Yeti znika z oferty Skody, dlatego to ostatnia szansa, by ...