
Używana Honda Civic Type-R FN2/FD2 - typowe awarie i problemy
Tydzień temu pisałem o Hondzie Civic VIII generacji, dziś pod młotek idzie jej usportowiona wersja Type-R. Co potrafi japońska „wiertara” i czy sprawia problemy w użytkowaniu?
Audi A6 4F/C6 [FL] Avant kombi 5-dw. 2.8 FSI MT quattro (190 KM) | Audi A6 4F/C6 [FL] Avant kombi 5-dw. 2.0 TDI MT (136 KM) | ||
---|---|---|---|
Marka | Audi | Audi | |
Model | Audi A6 | Audi A6 | |
Generacja | Audi A6 4F/C6 [FL] | Audi A6 4F/C6 [FL] | |
Silnik | 2.8 FSI MT quattro (190 KM) | 2.0 TDI MT (136 KM) | |
Nadwozie | |||
Rodzaj nadwozia | Kombi | Kombi | |
Liczba miejsc | 5 | 5 | |
Długość | 4927 mm | 4927 mm | |
Szerokość | 1855 mm | 1855 mm | |
Wysokość | 1463 mm | 1463 mm | |
Rozstaw osi | 2843 mm | 2843 mm | |
Rozstaw kół przednich | 1612 mm | 1612 mm | |
Rozstaw kół tylnych | 1618 mm | 1618 mm | |
Masa własna | 1715 kg | 1635 kg | |
Masa całkowita | 2345 kg | 2265 kg | Audi A6 4F/C6 [FL] Avant kombi 5-dw. 2.0 TDI MT (136 KM) jest lżejszy. |
Bagażnik i przestrzeń ładunkowa | |||
Minimalna pojemność bagażnika | 565 l | 565 l | |
Maksymalna pojemność bagażnika | 1660 l | 1660 l | |
Ładowność | 630 kg | 630 kg | |
Dopuszczalna masa z przyczepą | 4345 kg | 2730 kg | |
Obciążenie przedniej/tylnej osi | 1145/1225 kg | 1160/1230 kg | |
Silnik | |||
Typ silnika | benzyna | Diesel | |
Pojemność silnika | 2773 cm3 | 1968 cm3 | Silnik w Audi A6 4F/C6 [FL] Avant kombi 5-dw. 2.8 FSI MT quattro (190 KM) ma większą pojemność. |
Moc silnika | 190 KM | 136 KM | Silnik w Audi A6 4F/C6 [FL] Avant kombi 5-dw. 2.8 FSI MT quattro (190 KM) ma większą moc. |
Obroty maksymalnej mocy | od 5 000 do 6 800 obr/min | do 4 000 obr/min | |
Maksymalny moment obrotowy | 280 Nm | 320 Nm | Silnik Audi A6 4F/C6 [FL] Avant kombi 5-dw. 2.0 TDI MT (136 KM) ma większy moment obrotowy. |
Typ zasilania/Rodzaj zasilania | bezpośredni wtrysk | Common Rail | |
Układ cylindrów | V | rzędowy | |
Liczba cylindrów | 6 | 4 | Silnik w Audi A6 4F/C6 [FL] Avant kombi 5-dw. 2.8 FSI MT quattro (190 KM) ma więcej cylindrów. |
Liczba zaworów na cylinder | 4 | 4 | |
Rodzaj doładowania | turbosprężarka | ||
Średnica cylindra | 84.5 mm | 81 mm | |
Skok tłoka | 82.4 mm | 95.5 mm | |
Obroty maksymalnego momentu obrotowego | 3000 do 4500 obr/min | 1750 do 2500 obr/min | |
Obecność chł. | istnieje | ||
Rodzaj paliwa | PB95 | Olej napędowy | |
Norma Euro | EURO V | EURO V | |
Skrzynia biegów | |||
Typ skrzyni biegów | mechaniczna | mechaniczna | |
Liczba biegów | 6 | 6 | |
Napęd | na cztery koła | Przedni | |
Osiągi | |||
Prędkość maksymalna | 232 km/h | 204 km/h | Audi A6 4F/C6 [FL] Avant kombi 5-dw. 2.8 FSI MT quattro (190 KM) ma większą prędkość maksymalną. |
Przyspieszenie (0-100 km/h) | 8.7 s | 10.7 s | Audi A6 4F/C6 [FL] Avant kombi 5-dw. 2.8 FSI MT quattro (190 KM) ma lepsze przyspieszenie. |
Pojemność zbiornika paliwa | 80 l | 70 l | Audi A6 4F/C6 [FL] Avant kombi 5-dw. 2.8 FSI MT quattro (190 KM) ma bardziej pojemny zbiornik paliwa. |
Zużycie paliwa w mieście na 100 km | 12.4 l | 7 l | Audi A6 4F/C6 [FL] Avant kombi 5-dw. 2.0 TDI MT (136 KM) zużywa mniej paliwa w mieście. |
Zużycie paliwa poza miastem na 100 km | 6.5 l | 4.3 l | Audi A6 4F/C6 [FL] Avant kombi 5-dw. 2.0 TDI MT (136 KM) zużywa mniej paliwa poza miastem. |
Zużycie paliwa w cyklu mieszanym na 100 km | 8.7 l | 5.3 l | Audi A6 4F/C6 [FL] Avant kombi 5-dw. 2.0 TDI MT (136 KM) zużywa mniej paliwa w cyklu mieszanym. |
Zasięg | od 650 do 1 230 km | od 1 000 do 1 630 km | |
Średnica zawracania | 11.9 m | 11.9 m | |
Hamulce i zawieszenie | |||
Hamulce przednie | Tarczowe wentylowane | Tarczowe wentylowane | |
Hamulce tylne | Hamulce | Hamulce | |
Przednie zawieszenie | wiele poprzeczny, Sprężynowa, Stabilizator przechyłów | wiele poprzeczny, Sprężynowa, Stabilizator przechyłów | |
Tylne zawieszenie | Niezależna, Na trapezowych wahaczy | Niezależna, Na trapezowych wahaczy |
Tydzień temu pisałem o Hondzie Civic VIII generacji, dziś pod młotek idzie jej usportowiona wersja Type-R. Co potrafi japońska „wiertara” i czy sprawia problemy w użytkowaniu?
Jak to jest móc przejechać się wszystkimi generacjami Porsche 911 po kolei? Co czuje się za kierownicą kolejnych ewolucji tego, najbardziej kultowego, samochodu sportowego na świecie? Miałem okazję to sprawdzić.
Czeska marka jest jednym z głównych graczy na polskim tynku motoryzacyjnym. Modelowi Yeti nigdy nie udało się u nas dostać do czołówki niezwykle popularnego segmentu aut, jakim są SUV-y. Dziś Yeti znika z oferty Skody, dlatego to ostatnia szansa, by ...