Stare sportowe Toyoty to świetne inwestycje. Celica Supra jest jedną z nich
Zanim Toyota była liderem rynku w kategorii samochodów hybrydowych, miała w ofercie kilka modeli, które przyspieszały bicie serca.
Toyota Celica 6 generacji Liftback 2.0 MT (180 KM) | Toyota Celica 6 generacji Liftback 2.2 MT (130 KM) | ||
---|---|---|---|
Marka | Toyota | Toyota | |
Model | Toyota Celica | Toyota Celica | |
Generacja | Toyota Celica 6 generacji | Toyota Celica 6 generacji | |
Silnik | 2.0 MT (180 KM) | 2.2 MT (130 KM) | |
Nadwozie | |||
Rodzaj nadwozia | Liftback | Liftback | |
Liczba miejsc | 4 | 4 | |
Długość | 4425 mm | 4425 mm | |
Szerokość | 1750 mm | 1750 mm | |
Wysokość | 1305 mm | 1305 mm | |
Rozstaw osi | 2450 mm | 2450 mm | |
Rozstaw kół przednich | 1510 mm | 1510 mm | |
Rozstaw kół tylnych | 1490 mm | 1490 mm | |
Masa własna | 1255 kg | 1255 kg | |
Masa całkowita | 1610 kg | 1610 kg | |
Bagażnik i przestrzeń ładunkowa | |||
Minimalna pojemność bagażnika | 283 l | 283 l | |
Maksymalna pojemność bagażnika | 283 l | 283 l | |
Silnik | |||
Typ silnika | benzyna | benzyna | |
Pojemność silnika | 1998 cm3 | 2164 cm3 | Silnik w Toyota Celica 6 generacji Liftback 2.2 MT (130 KM) ma większą pojemność. |
Moc silnika | 180 KM | 130 KM | Silnik w Toyota Celica 6 generacji Liftback 2.0 MT (180 KM) ma większą moc. |
Obroty maksymalnej mocy | do 7 000 obr/min | do 5 400 obr/min | |
Maksymalny moment obrotowy | 142 Nm | 140 Nm | Silnik Toyota Celica 6 generacji Liftback 2.0 MT (180 KM) ma większy moment obrotowy. |
Typ zasilania/Rodzaj zasilania | wtrysk wielopunktowy | wtrysk wielopunktowy | |
Układ cylindrów | rzędowy | rzędowy | |
Liczba cylindrów | 4 | 4 | |
Liczba zaworów na cylinder | 4 | 4 | |
Średnica cylindra | 86 mm | 87 mm | |
Skok tłoka | 86 mm | 91 mm | |
Obroty maksymalnego momentu obrotowego | 4800 obr/min | 4400 obr/min | |
Rodzaj paliwa | PB95 | PB95 | |
Skrzynia biegów | |||
Typ skrzyni biegów | mechaniczna | mechaniczna | |
Liczba biegów | 5 | 5 | |
Napęd | Przedni | Przedni | |
Osiągi | |||
Prędkość maksymalna | 225 km/h | 225 km/h | |
Przyspieszenie (0-100 km/h) | 8 s | 8 s | |
Pojemność zbiornika paliwa | 60 l | 60 l | |
Zużycie paliwa w mieście na 100 km | 11 l | 10 l | Toyota Celica 6 generacji Liftback 2.2 MT (130 KM) zużywa mniej paliwa w mieście. |
Zużycie paliwa poza miastem na 100 km | 7 l | 6.9 l | Toyota Celica 6 generacji Liftback 2.2 MT (130 KM) zużywa mniej paliwa poza miastem. |
Zużycie paliwa w cyklu mieszanym na 100 km | 8.3 l | 8 l | Toyota Celica 6 generacji Liftback 2.2 MT (130 KM) zużywa mniej paliwa w cyklu mieszanym. |
Zasięg | od 550 do 860 km | od 600 do 870 km | |
Hamulce i zawieszenie | |||
Hamulce przednie | Tarczowe wentylowane | Tarczowe wentylowane | |
Hamulce tylne | Hamulce | Hamulce | |
Przednie zawieszenie | Amortyzacja turystyczne | Amortyzacja turystyczne | |
Tylne zawieszenie | Sprężyny śrubowe | Sprężyny śrubowe |
Zanim Toyota była liderem rynku w kategorii samochodów hybrydowych, miała w ofercie kilka modeli, które przyspieszały bicie serca.
Rasowe samochody sprzed lat zyskują na wartości. Cena takich pojazdów wzrasta, gdy chodzi o modele sportowe i potrafi wręcz eksplodować, kiedy za konkretnym egzemplarzem stoi kawał historii. Tak jest w tym przypadku.
Powroty kultowych modeli na rynek po kilku latach nieobecności zawsze wiążą się z ogromnymi oczekiwaniami. Toyota jest o krok od wprowadzenia do sprzedaży modelu Supra, która powstała we współpracy z BMW. Ale to nie wszystko, co Japończycy mają do ...