
Używana Honda Civic Type-R FN2/FD2 - typowe awarie i problemy
Tydzień temu pisałem o Hondzie Civic VIII generacji, dziś pod młotek idzie jej usportowiona wersja Type-R. Co potrafi japońska „wiertara” i czy sprawia problemy w użytkowaniu?
Honda Civic 4 generacji Hatchback 1.3 MT (75 KM) | Honda Civic 4 generacji Sedan 1.5 MT (90 KM) | ||
---|---|---|---|
Marka | Honda | Honda | |
Model | Honda Civic | Honda Civic | |
Generacja | Honda Civic 4 generacji | Honda Civic 4 generacji | |
Silnik | 1.3 MT (75 KM) | 1.5 MT (90 KM) | |
Nadwozie | |||
Rodzaj nadwozia | Hatchback | Sedan | |
Liczba miejsc | 5 | 5 | |
Długość | 3965 mm | 4230 mm | |
Szerokość | 1670 mm | 1690 mm | |
Wysokość | 1330 mm | 1360 mm | |
Rozstaw osi | 2500 mm | 2500 mm | |
Rozstaw kół przednich | 1450 mm | 1450 mm | |
Rozstaw kół tylnych | 1455 mm | 1455 mm | |
Masa własna | 832 kg | 932 kg | |
Prześwit | 160 mm | 160 mm | |
Masa całkowita | 1310 kg | 1370 kg | Honda Civic 4 generacji Hatchback 1.3 MT (75 KM) jest lżejszy. |
Bagażnik i przestrzeń ładunkowa | |||
Minimalna pojemność bagażnika | 196 l | 383 l | Honda Civic 4 generacji Sedan 1.5 MT (90 KM) ma pojemniejszy bagażnik. |
Maksymalna pojemność bagażnika | 337 l | 383 l | Honda Civic 4 generacji Sedan 1.5 MT (90 KM) ma pojemniejszy bagażnik. |
Ładowność | 487 kg | 438 kg | Honda Civic 4 generacji Hatchback 1.3 MT (75 KM) ma większą ładowność. |
Dopuszczalna masa z przyczepą | 2010 kg | 2070 kg | |
Silnik | |||
Typ silnika | benzyna | benzyna | |
Pojemność silnika | 1343 cm3 | 1493 cm3 | Silnik w Honda Civic 4 generacji Sedan 1.5 MT (90 KM) ma większą pojemność. |
Moc silnika | 75 KM | 90 KM | Silnik w Honda Civic 4 generacji Sedan 1.5 MT (90 KM) ma większą moc. |
Obroty maksymalnej mocy | do 6 300 obr/min | do 6 000 obr/min | |
Maksymalny moment obrotowy | 102 Nm | 120 Nm | Silnik Honda Civic 4 generacji Sedan 1.5 MT (90 KM) ma większy moment obrotowy. |
Typ zasilania/Rodzaj zasilania | gaźnik | wtrysk wielopunktowy | |
Układ cylindrów | rzędowy | rzędowy | |
Liczba cylindrów | 4 | 4 | |
Liczba zaworów na cylinder | 4 | 4 | |
Średnica cylindra | 75 mm | 75 mm | |
Skok tłoka | 76 mm | 84.5 mm | |
Obroty maksymalnego momentu obrotowego | 3100 obr/min | 4500 obr/min | |
Rodzaj paliwa | PB92 | PB92 | |
Skrzynia biegów | |||
Typ skrzyni biegów | mechaniczna | mechaniczna | |
Liczba biegów | 5 | 5 | |
Napęd | Przedni | Przedni | |
Osiągi | |||
Prędkość maksymalna | 168 km/h | 172 km/h | Honda Civic 4 generacji Sedan 1.5 MT (90 KM) ma większą prędkość maksymalną. |
Pojemność zbiornika paliwa | 45 l | 45 l | |
Zużycie paliwa w mieście na 100 km | 7.9 l | 8.3 l | Honda Civic 4 generacji Hatchback 1.3 MT (75 KM) zużywa mniej paliwa w mieście. |
Zasięg | od 570 km | od 540 km | |
Średnica zawracania | 9.6 m | 9.6 m | |
Hamulce i zawieszenie | |||
Hamulce przednie | Tarczowe wentylowane | Tarczowe wentylowane | |
Hamulce tylne | Bębnowe | Bębnowe | |
Przednie zawieszenie | podwójne wahacze | podwójne wahacze | |
Tylne zawieszenie | podwójne wahacze | podwójne wahacze |
Tydzień temu pisałem o Hondzie Civic VIII generacji, dziś pod młotek idzie jej usportowiona wersja Type-R. Co potrafi japońska „wiertara” i czy sprawia problemy w użytkowaniu?
Mazda znana jest z tego, że w swoich projektach wykorzystuje technologie rozwijane przez lata. Nie imponuje to może osobom rządnym coraz to nowszych rozwiązań, jednak zapewnia pewien poziom stabilności. Po autach Mazdy spodziewamy się zawsze tego ...
Honda pokazała koncepcyjną wersję nowej generacji Civica Type R. Auto bazuje na globalnej odmianie japońskiego hatchbacka.