
Używana Honda Civic Type-R FN2/FD2 - typowe awarie i problemy
Tydzień temu pisałem o Hondzie Civic VIII generacji, dziś pod młotek idzie jej usportowiona wersja Type-R. Co potrafi japońska „wiertara” i czy sprawia problemy w użytkowaniu?
Volkswagen Passat B2 Hatchback 3-dw. 1.3 MT (55 KM) | Volkswagen Passat B2 Hatchback 5-dw. 2.2 MT (136 KM) | ||
---|---|---|---|
Marka | Volkswagen | Volkswagen | |
Model | Volkswagen Passat | Volkswagen Passat | |
Generacja | Volkswagen Passat B2 | Volkswagen Passat B2 | |
Silnik | 1.3 MT (55 KM) | 2.2 MT (136 KM) | |
Nadwozie | |||
Rodzaj nadwozia | Hatchback | Hatchback | |
Liczba miejsc | 5 | 5 | |
Długość | 4240 mm | 4435 mm | |
Szerokość | 1685 mm | 1685 mm | |
Wysokość | 1385 mm | 1385 mm | |
Rozstaw osi | 2550 mm | 2550 mm | |
Rozstaw kół przednich | 1414 mm | 1414 mm | |
Rozstaw kół tylnych | 1422 mm | 1422 mm | |
Masa własna | 945 kg | 1096 kg | |
Bagażnik i przestrzeń ładunkowa | |||
Minimalna pojemność bagażnika | 390 l | ||
Maksymalna pojemność bagażnika | 390 l | ||
Silnik | |||
Typ silnika | benzyna | benzyna | |
Pojemność silnika | 1297 cm3 | 2226 cm3 | Silnik w Volkswagen Passat B2 Hatchback 5-dw. 2.2 MT (136 KM) ma większą pojemność. |
Moc silnika | 55 KM | 136 KM | Silnik w Volkswagen Passat B2 Hatchback 5-dw. 2.2 MT (136 KM) ma większą moc. |
Obroty maksymalnej mocy | do 4 800 obr/min | do 5 700 obr/min | |
Maksymalny moment obrotowy | 88 Nm | 184 Nm | Silnik Volkswagen Passat B2 Hatchback 5-dw. 2.2 MT (136 KM) ma większy moment obrotowy. |
Typ zasilania/Rodzaj zasilania | gaźnik | Mono wtrysk | |
Układ cylindrów | rzędowy | rzędowy | |
Liczba cylindrów | 4 | 5 | Silnik w Volkswagen Passat B2 Hatchback 5-dw. 2.2 MT (136 KM) ma więcej cylindrów. |
Liczba zaworów na cylinder | 2 | 2 | |
Średnica cylindra | 75 mm | 81 mm | |
Skok tłoka | 72 mm | 86.4 mm | |
Obroty maksymalnego momentu obrotowego | 3400 obr/min | 3550 obr/min | |
Rodzaj paliwa | PB92 | PB92 | |
Skrzynia biegów | |||
Typ skrzyni biegów | mechaniczna | mechaniczna | |
Liczba biegów | 4 | 5 | Skrzynia biegów Volkswagen Passat B2 Hatchback 5-dw. 2.2 MT (136 KM) ma więcej przełożeń. |
Napęd | Przedni | Przedni | |
Osiągi | |||
Prędkość maksymalna | 148 km/h | 197 km/h | Volkswagen Passat B2 Hatchback 5-dw. 2.2 MT (136 KM) ma większą prędkość maksymalną. |
Przyspieszenie (0-100 km/h) | 18 s | 9.5 s | Volkswagen Passat B2 Hatchback 5-dw. 2.2 MT (136 KM) ma lepsze przyspieszenie. |
Pojemność zbiornika paliwa | 60 l | 60 l | |
Zużycie paliwa w cyklu mieszanym na 100 km | 8.6 l | 9 l | Volkswagen Passat B2 Hatchback 3-dw. 1.3 MT (55 KM) zużywa mniej paliwa w cyklu mieszanym. |
Średnica zawracania | 10.7 m | 10.7 m | |
Hamulce i zawieszenie | |||
Hamulce przednie | Hamulce | Hamulce | |
Hamulce tylne | Bębnowe | Bębnowe | |
Przednie zawieszenie | Niezależna, Kolumny Macphersona, Stabilizator przechyłów | Niezależna, Kolumny Macphersona, Stabilizator przechyłów | |
Tylne zawieszenie | Belka skrętna, Sprężynowa | Belka skrętna, Sprężynowa |
Tydzień temu pisałem o Hondzie Civic VIII generacji, dziś pod młotek idzie jej usportowiona wersja Type-R. Co potrafi japońska „wiertara” i czy sprawia problemy w użytkowaniu?
Jak to jest móc przejechać się wszystkimi generacjami Porsche 911 po kolei? Co czuje się za kierownicą kolejnych ewolucji tego, najbardziej kultowego, samochodu sportowego na świecie? Miałem okazję to sprawdzić.
Zakup niektórych samochodów można porównać do małżeństwa z wymarzoną kobietą. Jesteście skłonni do wielu wyrzeczeń, bo wiecie, że będąc z nią, lepiej być nie może. W świecie motoryzacji 911 GT3 dla wielu motomaniaków jest właśnie taką kobietą. ...