
Używana Honda Civic Type-R FN2/FD2 - typowe awarie i problemy
Tydzień temu pisałem o Hondzie Civic VIII generacji, dziś pod młotek idzie jej usportowiona wersja Type-R. Co potrafi japońska „wiertara” i czy sprawia problemy w użytkowaniu?
Nissan Pulsar N14 Hatchback 3-dw. 1.8 GTI MT (140 KM) | Nissan Pulsar N14 Hatchback 3-dw. 1.5 MT 4WD (94 KM) | ||
---|---|---|---|
Marka | Nissan | Nissan | |
Model | Nissan Pulsar | Nissan Pulsar | |
Generacja | Nissan Pulsar N14 | Nissan Pulsar N14 | |
Silnik | 1.8 GTI MT (140 KM) | 1.5 MT 4WD (94 KM) | |
Nadwozie | |||
Rodzaj nadwozia | Hatchback | Hatchback | |
Liczba miejsc | 5 | 5 | |
Długość | 3975 mm | 3975 mm | |
Szerokość | 1670 mm | 1670 mm | |
Wysokość | 1385 mm | 1400 mm | |
Rozstaw osi | 2430 mm | 2430 mm | |
Rozstaw kół przednich | 1435 mm | 1440 mm | |
Rozstaw kół tylnych | 1425 mm | 1415 mm | |
Masa własna | 1050 kg | 1120 kg | |
Prześwit | 145 mm | 150 mm | |
Masa całkowita | 1415 kg | ||
Bagażnik i przestrzeń ładunkowa | |||
Ładowność | 295 kg | ||
Silnik | |||
Typ silnika | benzyna | benzyna | |
Pojemność silnika | 1838 cm3 | 1497 cm3 | Silnik w Nissan Pulsar N14 Hatchback 3-dw. 1.8 GTI MT (140 KM) ma większą pojemność. |
Moc silnika | 140 KM | 94 KM | Silnik w Nissan Pulsar N14 Hatchback 3-dw. 1.8 GTI MT (140 KM) ma większą moc. |
Obroty maksymalnej mocy | do 6 400 obr/min | do 6 000 obr/min | |
Maksymalny moment obrotowy | 167 Nm | 126 Nm | Silnik Nissan Pulsar N14 Hatchback 3-dw. 1.8 GTI MT (140 KM) ma większy moment obrotowy. |
Typ zasilania/Rodzaj zasilania | wtrysk wielopunktowy | gaźnik | |
Układ cylindrów | rzędowy | rzędowy | |
Liczba cylindrów | 4 | 4 | |
Liczba zaworów na cylinder | 4 | 4 | |
Średnica cylindra | 83 mm | 74 mm | |
Skok tłoka | 86 mm | 88 mm | |
Obroty maksymalnego momentu obrotowego | 4800 obr/min | 3600 obr/min | |
Obecność chł. | istnieje | istnieje | |
Rodzaj paliwa | PB95 | PB92 | |
Skrzynia biegów | |||
Typ skrzyni biegów | mechaniczna | mechaniczna | |
Liczba biegów | 5 | 5 | |
Napęd | Przedni | na cztery koła | |
Osiągi | |||
Pojemność zbiornika paliwa | 50 l | 50 l | |
Zużycie paliwa w mieście na 100 km | 8.5 l | 7.5 l | Nissan Pulsar N14 Hatchback 3-dw. 1.5 MT 4WD (94 KM) zużywa mniej paliwa w mieście. |
Zużycie paliwa poza miastem na 100 km | 5.1 l | 4.5 l | Nissan Pulsar N14 Hatchback 3-dw. 1.5 MT 4WD (94 KM) zużywa mniej paliwa poza miastem. |
Zużycie paliwa w cyklu mieszanym na 100 km | 5.9 l | ||
Zasięg | od 590 do 980 km | od 670 do 1 110 km | |
Średnica zawracania | 10.4 m | 9.8 m | Nissan Pulsar N14 Hatchback 3-dw. 1.5 MT 4WD (94 KM) ma mniejszą średnicę zawracania. |
Hamulce i zawieszenie | |||
Hamulce przednie | Tarczowe wentylowane | Tarczowe wentylowane | |
Hamulce tylne | Hamulce | Bębnowe | |
Przednie zawieszenie | Niezależna | Niezależna | |
Tylne zawieszenie | Niezależna, Na wzdłużnych wahaczy, Amortyzatory | Niezależna, Na wzdłużnych wahaczy, Amortyzatory |
Tydzień temu pisałem o Hondzie Civic VIII generacji, dziś pod młotek idzie jej usportowiona wersja Type-R. Co potrafi japońska „wiertara” i czy sprawia problemy w użytkowaniu?
Nissan zaprezentował w Paryżu swój najnowszy model Pulsar, a także Pulsar Nismo Concept. Ujawnił również, że niebawem na rynek wejdzie mocna wersja standardowego Pulsara.
Nissan zaprezentował w Chinach odświeżony model Tiida, znany u nas jako Pulsar. Co zmieniło się w jednym z najprzestronniejszych kompaktów na rynku?