
Używana Honda Civic Type-R FN2/FD2 - typowe awarie i problemy
Tydzień temu pisałem o Hondzie Civic VIII generacji, dziś pod młotek idzie jej usportowiona wersja Type-R. Co potrafi japońska „wiertara” i czy sprawia problemy w użytkowaniu?
Opel Astra H OPC hatchback 3-dw. 2.0 Turbo MT (240 KM) | Opel Astra H GTC hatchback 3-dw. 1.6 Turbo MT (180 KM) | ||
---|---|---|---|
Marka | Opel | Opel | |
Model | Opel Astra | Opel Astra | |
Generacja | Opel Astra H | Opel Astra H | |
Silnik | 2.0 Turbo MT (240 KM) | 1.6 Turbo MT (180 KM) | |
Nadwozie | |||
Rodzaj nadwozia | Hatchback | Hatchback | |
Liczba miejsc | 5 | 5 | |
Długość | 4290 mm | 4290 mm | |
Szerokość | 1753 mm | 1753 mm | |
Wysokość | 1405 mm | 1435 mm | |
Rozstaw osi | 2614 mm | 2614 mm | |
Rozstaw kół przednich | 1488 mm | 1488 mm | |
Rozstaw kół tylnych | 1488 mm | 1488 mm | |
Masa własna | 1393 kg | 1220 kg | |
Prześwit | 140 mm | ||
Masa całkowita | 1840 kg | 1695 kg | Opel Astra H GTC hatchback 3-dw. 1.6 Turbo MT (180 KM) jest lżejszy. |
Bagażnik i przestrzeń ładunkowa | |||
Minimalna pojemność bagażnika | 340 l | 340 l | |
Maksymalna pojemność bagażnika | 1070 l | 1070 l | |
Ładowność | 440 kg | 475 kg | Opel Astra H GTC hatchback 3-dw. 1.6 Turbo MT (180 KM) ma większą ładowność. |
Dopuszczalna masa z przyczepą | 3195 kg | ||
Obciążenie przedniej/tylnej osi | 875/840 kg | ||
Silnik | |||
Typ silnika | benzyna | benzyna | |
Pojemność silnika | 1998 cm3 | 1598 cm3 | Silnik w Opel Astra H OPC hatchback 3-dw. 2.0 Turbo MT (240 KM) ma większą pojemność. |
Moc silnika | 240 KM | 180 KM | Silnik w Opel Astra H OPC hatchback 3-dw. 2.0 Turbo MT (240 KM) ma większą moc. |
Obroty maksymalnej mocy | do 5 600 obr/min | do 5 500 obr/min | |
Maksymalny moment obrotowy | 320 Nm | 230 Nm | Silnik Opel Astra H OPC hatchback 3-dw. 2.0 Turbo MT (240 KM) ma większy moment obrotowy. |
Typ zasilania/Rodzaj zasilania | wtrysk wielopunktowy | wtrysk wielopunktowy | |
Układ cylindrów | rzędowy | rzędowy | |
Liczba cylindrów | 4 | 4 | |
Liczba zaworów na cylinder | 4 | 4 | |
Rodzaj doładowania | turbosprężarka | turbosprężarka | |
Średnica cylindra | 86 mm | 79 mm | |
Skok tłoka | 86 mm | 81.5 mm | |
Obroty maksymalnego momentu obrotowego | 2400 do 5600 obr/min | 1980 do 5500 obr/min | |
Obecność chł. | istnieje | istnieje | |
Rodzaj paliwa | PB98 | PB95 | |
Norma Euro | EURO IV | EURO IV | |
Skrzynia biegów | |||
Typ skrzyni biegów | mechaniczna | mechaniczna | |
Liczba biegów | 6 | 6 | |
Napęd | Przedni | Przedni | |
Osiągi | |||
Prędkość maksymalna | 244 km/h | 223 km/h | Opel Astra H OPC hatchback 3-dw. 2.0 Turbo MT (240 KM) ma większą prędkość maksymalną. |
Przyspieszenie (0-100 km/h) | 6.4 s | 8.2 s | Opel Astra H OPC hatchback 3-dw. 2.0 Turbo MT (240 KM) ma lepsze przyspieszenie. |
Pojemność zbiornika paliwa | 52 l | 52 l | |
Zużycie paliwa w mieście na 100 km | 13 l | 10.3 l | Opel Astra H GTC hatchback 3-dw. 1.6 Turbo MT (180 KM) zużywa mniej paliwa w mieście. |
Zużycie paliwa poza miastem na 100 km | 7 l | 6.2 l | Opel Astra H GTC hatchback 3-dw. 1.6 Turbo MT (180 KM) zużywa mniej paliwa poza miastem. |
Zużycie paliwa w cyklu mieszanym na 100 km | 9.2 l | 7.7 l | Opel Astra H GTC hatchback 3-dw. 1.6 Turbo MT (180 KM) zużywa mniej paliwa w cyklu mieszanym. |
Zasięg | od 400 do 740 km | od 500 do 840 km | |
Średnica zawracania | 10.6 m | 11.2 m | Opel Astra H OPC hatchback 3-dw. 2.0 Turbo MT (240 KM) ma mniejszą średnicę zawracania. |
Hamulce i zawieszenie | |||
Hamulce przednie | Tarczowe wentylowane | Tarczowe wentylowane | |
Hamulce tylne | Hamulce | Hamulce | |
Przednie zawieszenie | Niezależna, Kolumny Macphersona | Niezależna, Kolumny Macphersona | |
Tylne zawieszenie | Pół-niezależne, Sprężynowa | Pół-niezależne, Sprężynowa |
Tydzień temu pisałem o Hondzie Civic VIII generacji, dziś pod młotek idzie jej usportowiona wersja Type-R. Co potrafi japońska „wiertara” i czy sprawia problemy w użytkowaniu?
Lifting Opla Astry nie jest odpowiedzią na coraz nowocześniejszych konkurentów z segmentu C. Wprowadzone zmiany jedynie dostosowały auto do coraz ostrzejszych norm emisji spalin. Choć dzięki temu kompakt stał się bardzo oszczędny, to wiek ...
John Cooper Works. Te słowa działają na fanów Mini jak wyprzedaż na zakupoholików. Oznaczają najszybsze, najbardziej szalone wersje brytyjskich samochodów, a ich historia sięga lat 40. ubiegłego wieku.