
Używana Honda Civic Type-R FN2/FD2 - typowe awarie i problemy
Tydzień temu pisałem o Hondzie Civic VIII generacji, dziś pod młotek idzie jej usportowiona wersja Type-R. Co potrafi japońska „wiertara” i czy sprawia problemy w użytkowaniu?
Ford Focus 3 generacji [FL] Kombi 1.6 Ti-VCT MT (105 KM) | Ford Focus 3 generacji [FL] Hatchback 5-dw. 1.6 Ti-VCT MT (125 KM) | ||
---|---|---|---|
Marka | Ford | Ford | |
Model | Ford Focus | Ford Focus | |
Generacja | Ford Focus 3 generacji [FL] | Ford Focus 3 generacji [FL] | |
Silnik | 1.6 Ti-VCT MT (105 KM) | 1.6 Ti-VCT MT (125 KM) | |
Nadwozie | |||
Rodzaj nadwozia | Kombi | Hatchback | |
Liczba miejsc | 5 | 5 | |
Długość | 4560 mm | 4360 mm | |
Szerokość | 1823 mm | 1823 mm | |
Wysokość | 1510 mm | 1492 mm | |
Rozstaw osi | 2648 mm | 2648 mm | |
Rozstaw kół przednich | 1544 mm | 1544 mm | |
Rozstaw kół tylnych | 1534 mm | 1534 mm | |
Masa własna | 1300 kg | 1264 kg | |
Prześwit | 120 mm | 120 mm | |
Bagażnik i przestrzeń ładunkowa | |||
Minimalna pojemność bagażnika | 476 l | 316 l | Ford Focus 3 generacji [FL] Kombi 1.6 Ti-VCT MT (105 KM) ma pojemniejszy bagażnik. |
Maksymalna pojemność bagażnika | 476 l | 316 l | Ford Focus 3 generacji [FL] Kombi 1.6 Ti-VCT MT (105 KM) ma pojemniejszy bagażnik. |
Silnik | |||
Typ silnika | benzyna | benzyna | |
Pojemność silnika | 1596 cm3 | 1596 cm3 | |
Moc silnika | 105 KM | 125 KM | Silnik w Ford Focus 3 generacji [FL] Hatchback 5-dw. 1.6 Ti-VCT MT (125 KM) ma większą moc. |
Obroty maksymalnej mocy | do 6 000 obr/min | do 6 300 obr/min | |
Maksymalny moment obrotowy | 150 Nm | 159 Nm | Silnik Ford Focus 3 generacji [FL] Hatchback 5-dw. 1.6 Ti-VCT MT (125 KM) ma większy moment obrotowy. |
Typ zasilania/Rodzaj zasilania | wtrysk wielopunktowy | wtrysk wielopunktowy | |
Układ cylindrów | rzędowy | rzędowy | |
Liczba cylindrów | 4 | 4 | |
Liczba zaworów na cylinder | 4 | 4 | |
Średnica cylindra | 79 mm | 79 mm | |
Skok tłoka | 81.4 mm | 81.4 mm | |
Obroty maksymalnego momentu obrotowego | 4000 do 4500 obr/min | 4000 obr/min | |
Rodzaj paliwa | PB95 | PB95 | |
Norma Euro | EURO V | EURO V | |
Skrzynia biegów | |||
Typ skrzyni biegów | mechaniczna | mechaniczna | |
Liczba biegów | 5 | 5 | |
Napęd | Przedni | Przedni | |
Osiągi | |||
Prędkość maksymalna | 180 km/h | 190 km/h | Ford Focus 3 generacji [FL] Hatchback 5-dw. 1.6 Ti-VCT MT (125 KM) ma większą prędkość maksymalną. |
Przyspieszenie (0-100 km/h) | 12.5 s | 10.9 s | Ford Focus 3 generacji [FL] Hatchback 5-dw. 1.6 Ti-VCT MT (125 KM) ma lepsze przyspieszenie. |
Pojemność zbiornika paliwa | 55 l | 55 l | |
Zużycie paliwa w cyklu mieszanym na 100 km | 6 l | 5.9 l | Ford Focus 3 generacji [FL] Hatchback 5-dw. 1.6 Ti-VCT MT (125 KM) zużywa mniej paliwa w cyklu mieszanym. |
Hamulce i zawieszenie | |||
Hamulce przednie | Tarczowe wentylowane | Tarczowe wentylowane | |
Hamulce tylne | Hamulce | Hamulce | |
Przednie zawieszenie | Niezależna, Sprężynowa | Niezależna, Sprężynowa | |
Tylne zawieszenie | Niezależna, wiele poprzeczny | Niezależna, wiele poprzeczny |
Tydzień temu pisałem o Hondzie Civic VIII generacji, dziś pod młotek idzie jej usportowiona wersja Type-R. Co potrafi japońska „wiertara” i czy sprawia problemy w użytkowaniu?
Mazda znana jest z tego, że w swoich projektach wykorzystuje technologie rozwijane przez lata. Nie imponuje to może osobom rządnym coraz to nowszych rozwiązań, jednak zapewnia pewien poziom stabilności. Po autach Mazdy spodziewamy się zawsze tego ...
Jak to jest móc przejechać się wszystkimi generacjami Porsche 911 po kolei? Co czuje się za kierownicą kolejnych ewolucji tego, najbardziej kultowego, samochodu sportowego na świecie? Miałem okazję to sprawdzić.