
Mazda 2 z płytą podłogową CX-5 i szybki lifting modelu 6
Nowa Mazda 2 zadebiutuje na rynku w następnym roku, Japończycy mają też już plany dotyczące nowej odsłony modelu 6.
Mazda 6 2 generacji [FL] Hatchback 2.2 MZR-CD MT (180 KM) | Mazda 6 2 generacji [FL] Sedan 2.0 AT (147 KM) | ||
---|---|---|---|
Marka | Mazda | Mazda | |
Model | Mazda 6 | Mazda 6 | |
Generacja | Mazda 6 2 generacji [FL] | Mazda 6 2 generacji [FL] | |
Silnik | 2.2 MZR-CD MT (180 KM) | 2.0 AT (147 KM) | |
Nadwozie | |||
Rodzaj nadwozia | Hatchback | Sedan | |
Liczba miejsc | 5 | 5 | |
Długość | 4755 mm | 4755 mm | |
Szerokość | 1795 mm | 1795 mm | |
Wysokość | 1440 mm | 1440 mm | |
Rozstaw osi | 2725 mm | 2725 mm | |
Rozstaw kół przednich | 1550 mm | 1550 mm | |
Rozstaw kół tylnych | 1550 mm | 1550 mm | |
Masa własna | 1555 kg | 1420 kg | |
Prześwit | 165 mm | 165 mm | |
Masa całkowita | 2110 kg | 1935 kg | Mazda 6 2 generacji [FL] Sedan 2.0 AT (147 KM) jest lżejszy. |
Bagażnik i przestrzeń ładunkowa | |||
Minimalna pojemność bagażnika | 510 l | 519 l | Mazda 6 2 generacji [FL] Sedan 2.0 AT (147 KM) ma pojemniejszy bagażnik. |
Maksymalna pojemność bagażnika | 1702 l | 519 l | Mazda 6 2 generacji [FL] Hatchback 2.2 MZR-CD MT (180 KM) ma pojemniejszy bagażnik. |
Ładowność | 555 kg | 515 kg | Mazda 6 2 generacji [FL] Hatchback 2.2 MZR-CD MT (180 KM) ma większą ładowność. |
Dopuszczalna masa z przyczepą | 3710 kg | ||
Obciążenie przedniej/tylnej osi | 1040/995 kg | ||
Silnik | |||
Typ silnika | Diesel | benzyna | |
Pojemność silnika | 2183 cm3 | 1999 cm3 | Silnik w Mazda 6 2 generacji [FL] Hatchback 2.2 MZR-CD MT (180 KM) ma większą pojemność. |
Moc silnika | 180 KM | 147 KM | Silnik w Mazda 6 2 generacji [FL] Hatchback 2.2 MZR-CD MT (180 KM) ma większą moc. |
Obroty maksymalnej mocy | do 3 500 obr/min | do 6 500 obr/min | |
Maksymalny moment obrotowy | 400 Nm | 184 Nm | Silnik Mazda 6 2 generacji [FL] Hatchback 2.2 MZR-CD MT (180 KM) ma większy moment obrotowy. |
Typ zasilania/Rodzaj zasilania | Common Rail | bezpośredni wtrysk | |
Układ cylindrów | rzędowy | rzędowy | |
Liczba cylindrów | 4 | 4 | |
Liczba zaworów na cylinder | 4 | 4 | |
Rodzaj doładowania | turbosprężarka | ||
Średnica cylindra | 86 mm | 87.5 mm | |
Skok tłoka | 94 mm | 83.1 mm | |
Obroty maksymalnego momentu obrotowego | 1800 do 3000 obr/min | 4000 obr/min | |
Obecność chł. | istnieje | ||
Rodzaj paliwa | Olej napędowy | PB95 | |
Norma Euro | EURO V | EURO IV | |
Skrzynia biegów | |||
Typ skrzyni biegów | mechaniczna | automatyczna | |
Liczba biegów | 6 | 5 | Skrzynia biegów Mazda 6 2 generacji [FL] Hatchback 2.2 MZR-CD MT (180 KM) ma więcej przełożeń. |
Napęd | Przedni | Przedni | |
Osiągi | |||
Prędkość maksymalna | 218 km/h | 205 km/h | Mazda 6 2 generacji [FL] Hatchback 2.2 MZR-CD MT (180 KM) ma większą prędkość maksymalną. |
Przyspieszenie (0-100 km/h) | 8.7 s | 10.9 s | Mazda 6 2 generacji [FL] Hatchback 2.2 MZR-CD MT (180 KM) ma lepsze przyspieszenie. |
Pojemność zbiornika paliwa | 64 l | 64 l | |
Zużycie paliwa w mieście na 100 km | 6.9 l | 11.1 l | Mazda 6 2 generacji [FL] Hatchback 2.2 MZR-CD MT (180 KM) zużywa mniej paliwa w mieście. |
Zużycie paliwa poza miastem na 100 km | 4.5 l | 5.7 l | Mazda 6 2 generacji [FL] Hatchback 2.2 MZR-CD MT (180 KM) zużywa mniej paliwa poza miastem. |
Zużycie paliwa w cyklu mieszanym na 100 km | 5.4 l | 7.7 l | Mazda 6 2 generacji [FL] Hatchback 2.2 MZR-CD MT (180 KM) zużywa mniej paliwa w cyklu mieszanym. |
Zasięg | od 930 do 1 420 km | od 580 do 1 120 km | |
Średnica zawracania | 11.8 m | 11.8 m | |
Hamulce i zawieszenie | |||
Hamulce przednie | Tarczowe wentylowane | Tarczowe wentylowane | |
Hamulce tylne | Hamulce | Hamulce | |
Przednie zawieszenie | Niezależna, Kolumny Macphersona, Sprężynowa | Niezależna, Kolumny Macphersona | |
Tylne zawieszenie | Niezależna, wiele poprzeczny, Sprężynowa | Niezależna, wiele poprzeczny, Sprężynowa |
Nowa Mazda 2 zadebiutuje na rynku w następnym roku, Japończycy mają też już plany dotyczące nowej odsłony modelu 6.
W 2017 roku papież Franciszek dostał jedynego w swoim rodzaju lamborghini huracana RWD. Samochód od początku miał być przekazany na aukcję. Chętni na zakup papieskiego wozu powinni stawić się 12 maja w Monako ze sporym zapasem gotówki.
Piotr Ręczajski, współwłaściciel jednego z najciekawszych punktów na hotelowej mapie Warszawy, opowiada nam, jak nowe pokolenie zmienia postrzeganie i kształt luksusu. Czas emanowania bogactwem już minął – teraz pora na coś znacznie bardziej ...