
Mazda 2 z płytą podłogową CX-5 i szybki lifting modelu 6
Nowa Mazda 2 zadebiutuje na rynku w następnym roku, Japończycy mają też już plany dotyczące nowej odsłony modelu 6.
Mazda 6 2 generacji [FL] Hatchback 2.2 MZR-CD MT (180 KM) | Mazda 6 2 generacji [FL] Sedan 1.8 MT (120 KM) | ||
---|---|---|---|
Marka | Mazda | Mazda | |
Model | Mazda 6 | Mazda 6 | |
Generacja | Mazda 6 2 generacji [FL] | Mazda 6 2 generacji [FL] | |
Silnik | 2.2 MZR-CD MT (180 KM) | 1.8 MT (120 KM) | |
Nadwozie | |||
Rodzaj nadwozia | Hatchback | Sedan | |
Liczba miejsc | 5 | 5 | |
Długość | 4755 mm | 4755 mm | |
Szerokość | 1795 mm | 1795 mm | |
Wysokość | 1440 mm | 1440 mm | |
Rozstaw osi | 2725 mm | 2725 mm | |
Rozstaw kół przednich | 1550 mm | 1560 mm | |
Rozstaw kół tylnych | 1550 mm | 1560 mm | |
Masa własna | 1555 kg | 1370 kg | |
Prześwit | 165 mm | 165 mm | |
Masa całkowita | 2110 kg | 1885 kg | Mazda 6 2 generacji [FL] Sedan 1.8 MT (120 KM) jest lżejszy. |
Bagażnik i przestrzeń ładunkowa | |||
Minimalna pojemność bagażnika | 510 l | 519 l | Mazda 6 2 generacji [FL] Sedan 1.8 MT (120 KM) ma pojemniejszy bagażnik. |
Maksymalna pojemność bagażnika | 1702 l | 519 l | Mazda 6 2 generacji [FL] Hatchback 2.2 MZR-CD MT (180 KM) ma pojemniejszy bagażnik. |
Ładowność | 555 kg | 515 kg | Mazda 6 2 generacji [FL] Hatchback 2.2 MZR-CD MT (180 KM) ma większą ładowność. |
Dopuszczalna masa z przyczepą | 3710 kg | ||
Obciążenie przedniej/tylnej osi | 1005/980 kg | ||
Silnik | |||
Typ silnika | Diesel | benzyna | |
Pojemność silnika | 2183 cm3 | 1798 cm3 | Silnik w Mazda 6 2 generacji [FL] Hatchback 2.2 MZR-CD MT (180 KM) ma większą pojemność. |
Moc silnika | 180 KM | 120 KM | Silnik w Mazda 6 2 generacji [FL] Hatchback 2.2 MZR-CD MT (180 KM) ma większą moc. |
Obroty maksymalnej mocy | do 3 500 obr/min | do 5 500 obr/min | |
Maksymalny moment obrotowy | 400 Nm | 165 Nm | Silnik Mazda 6 2 generacji [FL] Hatchback 2.2 MZR-CD MT (180 KM) ma większy moment obrotowy. |
Typ zasilania/Rodzaj zasilania | Common Rail | bezpośredni wtrysk | |
Układ cylindrów | rzędowy | rzędowy | |
Liczba cylindrów | 4 | 4 | |
Liczba zaworów na cylinder | 4 | 4 | |
Rodzaj doładowania | turbosprężarka | ||
Średnica cylindra | 86 mm | 83 mm | |
Skok tłoka | 94 mm | 83.1 mm | |
Obroty maksymalnego momentu obrotowego | 1800 do 3000 obr/min | 4300 obr/min | |
Obecność chł. | istnieje | ||
Rodzaj paliwa | Olej napędowy | PB95 | |
Norma Euro | EURO V | EURO IV | |
Skrzynia biegów | |||
Typ skrzyni biegów | mechaniczna | mechaniczna | |
Liczba biegów | 6 | 5 | Skrzynia biegów Mazda 6 2 generacji [FL] Hatchback 2.2 MZR-CD MT (180 KM) ma więcej przełożeń. |
Napęd | Przedni | Przedni | |
Osiągi | |||
Prędkość maksymalna | 218 km/h | 196 km/h | Mazda 6 2 generacji [FL] Hatchback 2.2 MZR-CD MT (180 KM) ma większą prędkość maksymalną. |
Przyspieszenie (0-100 km/h) | 8.7 s | 11.4 s | Mazda 6 2 generacji [FL] Hatchback 2.2 MZR-CD MT (180 KM) ma lepsze przyspieszenie. |
Pojemność zbiornika paliwa | 64 l | 64 l | |
Zużycie paliwa w mieście na 100 km | 6.9 l | 9.1 l | Mazda 6 2 generacji [FL] Hatchback 2.2 MZR-CD MT (180 KM) zużywa mniej paliwa w mieście. |
Zużycie paliwa poza miastem na 100 km | 4.5 l | 4.9 l | Mazda 6 2 generacji [FL] Hatchback 2.2 MZR-CD MT (180 KM) zużywa mniej paliwa poza miastem. |
Zużycie paliwa w cyklu mieszanym na 100 km | 5.4 l | 6.4 l | Mazda 6 2 generacji [FL] Hatchback 2.2 MZR-CD MT (180 KM) zużywa mniej paliwa w cyklu mieszanym. |
Zasięg | od 930 do 1 420 km | od 700 do 1 310 km | |
Średnica zawracania | 11.8 m | 11.8 m | |
Hamulce i zawieszenie | |||
Hamulce przednie | Tarczowe wentylowane | Tarczowe wentylowane | |
Hamulce tylne | Hamulce | Hamulce | |
Przednie zawieszenie | Niezależna, Kolumny Macphersona, Sprężynowa | Niezależna, Kolumny Macphersona | |
Tylne zawieszenie | Niezależna, wiele poprzeczny, Sprężynowa | Niezależna, wiele poprzeczny, Sprężynowa |
Nowa Mazda 2 zadebiutuje na rynku w następnym roku, Japończycy mają też już plany dotyczące nowej odsłony modelu 6.
Jak to jest móc przejechać się wszystkimi generacjami Porsche 911 po kolei? Co czuje się za kierownicą kolejnych ewolucji tego, najbardziej kultowego, samochodu sportowego na świecie? Miałem okazję to sprawdzić.
W 2017 roku papież Franciszek dostał jedynego w swoim rodzaju lamborghini huracana RWD. Samochód od początku miał być przekazany na aukcję. Chętni na zakup papieskiego wozu powinni stawić się 12 maja w Monako ze sporym zapasem gotówki.