
Mazda 2 z płytą podłogową CX-5 i szybki lifting modelu 6
Nowa Mazda 2 zadebiutuje na rynku w następnym roku, Japończycy mają też już plany dotyczące nowej odsłony modelu 6.
Mazda 6 2 generacji [FL] Hatchback 2.5 MT (170 KM) | Mazda 6 2 generacji [FL] Kombi 2.2 MZR-CD MT (163 KM) | ||
---|---|---|---|
Marka | Mazda | Mazda | |
Model | Mazda 6 | Mazda 6 | |
Generacja | Mazda 6 2 generacji [FL] | Mazda 6 2 generacji [FL] | |
Silnik | 2.5 MT (170 KM) | 2.2 MZR-CD MT (163 KM) | |
Nadwozie | |||
Rodzaj nadwozia | Hatchback | Kombi | |
Liczba miejsc | 5 | 5 | |
Długość | 4755 mm | 4785 mm | |
Szerokość | 1795 mm | 1795 mm | |
Wysokość | 1440 mm | 1490 mm | |
Rozstaw osi | 2725 mm | 2725 mm | |
Rozstaw kół przednich | 1550 mm | 1550 mm | |
Rozstaw kół tylnych | 1550 mm | 1550 mm | |
Masa własna | 1455 kg | 1575 kg | |
Prześwit | 165 mm | ||
Masa całkowita | 1970 kg | 2145 kg | Mazda 6 2 generacji [FL] Hatchback 2.5 MT (170 KM) jest lżejszy. |
Bagażnik i przestrzeń ładunkowa | |||
Minimalna pojemność bagażnika | 510 l | 519 l | Mazda 6 2 generacji [FL] Kombi 2.2 MZR-CD MT (163 KM) ma pojemniejszy bagażnik. |
Maksymalna pojemność bagażnika | 1702 l | 1751 l | Mazda 6 2 generacji [FL] Kombi 2.2 MZR-CD MT (163 KM) ma pojemniejszy bagażnik. |
Ładowność | 515 kg | 570 kg | Mazda 6 2 generacji [FL] Kombi 2.2 MZR-CD MT (163 KM) ma większą ładowność. |
Dopuszczalna masa z przyczepą | 3470 kg | 3745 kg | |
Silnik | |||
Typ silnika | benzyna | Diesel | |
Pojemność silnika | 2488 cm3 | 2183 cm3 | Silnik w Mazda 6 2 generacji [FL] Hatchback 2.5 MT (170 KM) ma większą pojemność. |
Moc silnika | 170 KM | 163 KM | Silnik w Mazda 6 2 generacji [FL] Hatchback 2.5 MT (170 KM) ma większą moc. |
Obroty maksymalnej mocy | do 6 000 obr/min | do 3 500 obr/min | |
Maksymalny moment obrotowy | 226 Nm | 360 Nm | Silnik Mazda 6 2 generacji [FL] Kombi 2.2 MZR-CD MT (163 KM) ma większy moment obrotowy. |
Typ zasilania/Rodzaj zasilania | wtrysk wielopunktowy | Common Rail | |
Układ cylindrów | rzędowy | rzędowy | |
Liczba cylindrów | 4 | 4 | |
Liczba zaworów na cylinder | 4 | 4 | |
Rodzaj doładowania | turbosprężarka | ||
Średnica cylindra | 89 mm | 86 mm | |
Skok tłoka | 100 mm | 94 mm | |
Obroty maksymalnego momentu obrotowego | 4000 obr/min | 1800 do 3000 obr/min | |
Obecność chł. | istnieje | ||
Rodzaj paliwa | PB95 | Olej napędowy | |
Norma Euro | EURO V | EURO V | |
Skrzynia biegów | |||
Typ skrzyni biegów | mechaniczna | mechaniczna | |
Liczba biegów | 6 | 6 | |
Napęd | Przedni | Przedni | |
Osiągi | |||
Prędkość maksymalna | 220 km/h | 211 km/h | Mazda 6 2 generacji [FL] Hatchback 2.5 MT (170 KM) ma większą prędkość maksymalną. |
Przyspieszenie (0-100 km/h) | 8.4 s | 9.2 s | Mazda 6 2 generacji [FL] Hatchback 2.5 MT (170 KM) ma lepsze przyspieszenie. |
Pojemność zbiornika paliwa | 64 l | 64 l | |
Zużycie paliwa w mieście na 100 km | 11.1 l | 6.9 l | Mazda 6 2 generacji [FL] Kombi 2.2 MZR-CD MT (163 KM) zużywa mniej paliwa w mieście. |
Zużycie paliwa poza miastem na 100 km | 6.3 l | 4.5 l | Mazda 6 2 generacji [FL] Kombi 2.2 MZR-CD MT (163 KM) zużywa mniej paliwa poza miastem. |
Zużycie paliwa w cyklu mieszanym na 100 km | 8 l | 5.4 l | Mazda 6 2 generacji [FL] Kombi 2.2 MZR-CD MT (163 KM) zużywa mniej paliwa w cyklu mieszanym. |
Zasięg | od 580 do 1 020 km | od 930 do 1 420 km | |
Średnica zawracania | 11.8 m | 11.8 m | |
Hamulce i zawieszenie | |||
Hamulce przednie | Tarczowe wentylowane | Tarczowe wentylowane | |
Hamulce tylne | Hamulce | Hamulce | |
Przednie zawieszenie | Niezależna, Kolumny Macphersona, Sprężynowa | Niezależna, Kolumny Macphersona, Sprężynowa | |
Tylne zawieszenie | Niezależna, wiele poprzeczny, Sprężynowa | Niezależna, wiele poprzeczny, Sprężynowa |
Nowa Mazda 2 zadebiutuje na rynku w następnym roku, Japończycy mają też już plany dotyczące nowej odsłony modelu 6.
Jak to jest móc przejechać się wszystkimi generacjami Porsche 911 po kolei? Co czuje się za kierownicą kolejnych ewolucji tego, najbardziej kultowego, samochodu sportowego na świecie? Miałem okazję to sprawdzić.
W 2017 roku papież Franciszek dostał jedynego w swoim rodzaju lamborghini huracana RWD. Samochód od początku miał być przekazany na aukcję. Chętni na zakup papieskiego wozu powinni stawić się 12 maja w Monako ze sporym zapasem gotówki.