
Używana Honda Civic Type-R FN2/FD2 - typowe awarie i problemy
Tydzień temu pisałem o Hondzie Civic VIII generacji, dziś pod młotek idzie jej usportowiona wersja Type-R. Co potrafi japońska „wiertara” i czy sprawia problemy w użytkowaniu?
Honda Civic 4 generacji Hatchback 1.4 MT (90 KM) | Honda Civic 4 generacji Hatchback 1.3 MT (75 KM) | ||
---|---|---|---|
Marka | Honda | Honda | |
Model | Honda Civic | Honda Civic | |
Generacja | Honda Civic 4 generacji | Honda Civic 4 generacji | |
Silnik | 1.4 MT (90 KM) | 1.3 MT (75 KM) | |
Nadwozie | |||
Rodzaj nadwozia | Hatchback | Hatchback | |
Liczba miejsc | 5 | 5 | |
Długość | 3965 mm | 3965 mm | |
Szerokość | 1680 mm | 1670 mm | |
Wysokość | 1330 mm | 1330 mm | |
Rozstaw osi | 2500 mm | 2500 mm | |
Rozstaw kół przednich | 1450 mm | 1450 mm | |
Rozstaw kół tylnych | 1455 mm | 1455 mm | |
Masa własna | 850 kg | 832 kg | |
Prześwit | 160 mm | 160 mm | |
Masa całkowita | 1340 kg | 1310 kg | Honda Civic 4 generacji Hatchback 1.3 MT (75 KM) jest lżejszy. |
Bagażnik i przestrzeń ładunkowa | |||
Minimalna pojemność bagażnika | 196 l | 196 l | |
Maksymalna pojemność bagażnika | 337 l | 337 l | |
Ładowność | 490 kg | 487 kg | Honda Civic 4 generacji Hatchback 1.4 MT (90 KM) ma większą ładowność. |
Dopuszczalna masa z przyczepą | 2040 kg | 2010 kg | |
Silnik | |||
Typ silnika | benzyna | benzyna | |
Pojemność silnika | 1396 cm3 | 1343 cm3 | Silnik w Honda Civic 4 generacji Hatchback 1.4 MT (90 KM) ma większą pojemność. |
Moc silnika | 90 KM | 75 KM | Silnik w Honda Civic 4 generacji Hatchback 1.4 MT (90 KM) ma większą moc. |
Obroty maksymalnej mocy | do 6 300 obr/min | do 6 300 obr/min | |
Maksymalny moment obrotowy | 112 Nm | 102 Nm | Silnik Honda Civic 4 generacji Hatchback 1.4 MT (90 KM) ma większy moment obrotowy. |
Typ zasilania/Rodzaj zasilania | gaźnik | gaźnik | |
Układ cylindrów | rzędowy | rzędowy | |
Liczba cylindrów | 4 | 4 | |
Liczba zaworów na cylinder | 4 | 4 | |
Średnica cylindra | 75 mm | 75 mm | |
Skok tłoka | 79 mm | 76 mm | |
Obroty maksymalnego momentu obrotowego | 4500 obr/min | 3100 obr/min | |
Rodzaj paliwa | PB92 | PB92 | |
Skrzynia biegów | |||
Typ skrzyni biegów | mechaniczna | mechaniczna | |
Liczba biegów | 5 | 5 | |
Napęd | Przedni | Przedni | |
Osiągi | |||
Prędkość maksymalna | 175 km/h | 168 km/h | Honda Civic 4 generacji Hatchback 1.4 MT (90 KM) ma większą prędkość maksymalną. |
Pojemność zbiornika paliwa | 45 l | 45 l | |
Zużycie paliwa w mieście na 100 km | 8.5 l | 7.9 l | Honda Civic 4 generacji Hatchback 1.3 MT (75 KM) zużywa mniej paliwa w mieście. |
Zasięg | od 530 km | od 570 km | |
Średnica zawracania | 9.6 m | 9.6 m | |
Hamulce i zawieszenie | |||
Hamulce przednie | Tarczowe wentylowane | Tarczowe wentylowane | |
Hamulce tylne | Bębnowe | Bębnowe | |
Przednie zawieszenie | podwójne wahacze | podwójne wahacze | |
Tylne zawieszenie | podwójne wahacze | podwójne wahacze |
Tydzień temu pisałem o Hondzie Civic VIII generacji, dziś pod młotek idzie jej usportowiona wersja Type-R. Co potrafi japońska „wiertara” i czy sprawia problemy w użytkowaniu?
Honda Civic Type R po liftingu jest bardziej aerodynamiczna i ma lepiej się prowadzić. Nowością są też dwie nowe wersje auta: jedna dla szukających bardziej subtelnej stylistyki, a druga dla fanów wrażeń na torze.
Honda pokazała koncepcyjną wersję nowej generacji Civica Type R. Auto bazuje na globalnej odmianie japońskiego hatchbacka.