
Używana Honda Civic Type-R FN2/FD2 - typowe awarie i problemy
Tydzień temu pisałem o Hondzie Civic VIII generacji, dziś pod młotek idzie jej usportowiona wersja Type-R. Co potrafi japońska „wiertara” i czy sprawia problemy w użytkowaniu?
Ford Focus 1 generacji Turnier kombi 5-dw. 2.0 MT (131 KM) | Ford Focus 1 generacji Hatchback 3-dw. 1.8 MT TDDi (90 KM) | ||
---|---|---|---|
Marka | Ford | Ford | |
Model | Ford Focus | Ford Focus | |
Generacja | Ford Focus 1 generacji | Ford Focus 1 generacji | |
Silnik | 2.0 MT (131 KM) | 1.8 MT TDDi (90 KM) | |
Nadwozie | |||
Rodzaj nadwozia | Kombi | Hatchback | |
Liczba miejsc | 5 | 5 | |
Długość | 4438 mm | 4152 mm | |
Szerokość | 1698 mm | 1698 mm | |
Wysokość | 1447 mm | 1443 mm | |
Rozstaw osi | 2615 mm | 2615 mm | |
Rozstaw kół przednich | 1484 mm | 1485 mm | |
Rozstaw kół tylnych | 1477 mm | 1475 mm | |
Masa własna | 1197 kg | 1200 kg | |
Masa całkowita | 1715 kg | 1685 kg | Ford Focus 1 generacji Hatchback 3-dw. 1.8 MT TDDi (90 KM) jest lżejszy. |
Bagażnik i przestrzeń ładunkowa | |||
Minimalna pojemność bagażnika | 520 l | 350 l | Ford Focus 1 generacji Turnier kombi 5-dw. 2.0 MT (131 KM) ma pojemniejszy bagażnik. |
Maksymalna pojemność bagażnika | 1580 l | 1210 l | Ford Focus 1 generacji Turnier kombi 5-dw. 2.0 MT (131 KM) ma pojemniejszy bagażnik. |
Ładowność | 479 kg | 441 kg | Ford Focus 1 generacji Turnier kombi 5-dw. 2.0 MT (131 KM) ma większą ładowność. |
Silnik | |||
Typ silnika | benzyna | Diesel | |
Pojemność silnika | 1988 cm3 | 1753 cm3 | Silnik w Ford Focus 1 generacji Turnier kombi 5-dw. 2.0 MT (131 KM) ma większą pojemność. |
Moc silnika | 131 KM | 90 KM | Silnik w Ford Focus 1 generacji Turnier kombi 5-dw. 2.0 MT (131 KM) ma większą moc. |
Obroty maksymalnej mocy | do 5 500 obr/min | do 4 000 obr/min | |
Maksymalny moment obrotowy | 178 Nm | 200 Nm | Silnik Ford Focus 1 generacji Hatchback 3-dw. 1.8 MT TDDi (90 KM) ma większy moment obrotowy. |
Typ zasilania/Rodzaj zasilania | wtrysk wielopunktowy | bezpośredni wtrysk | |
Układ cylindrów | rzędowy | rzędowy | |
Liczba cylindrów | 4 | 4 | |
Liczba zaworów na cylinder | 4 | 2 | Silnik w Ford Focus 1 generacji Turnier kombi 5-dw. 2.0 MT (131 KM) ma więcej zaworów na cylinder. |
Rodzaj doładowania | turbosprężarka | ||
Obroty maksymalnego momentu obrotowego | 4500 obr/min | 2000 obr/min | |
Rodzaj paliwa | PB95 | Olej napędowy | |
Skrzynia biegów | |||
Typ skrzyni biegów | mechaniczna | mechaniczna | |
Liczba biegów | 5 | 5 | |
Napęd | Przedni | Przedni | |
Osiągi | |||
Prędkość maksymalna | 201 km/h | 178 km/h | Ford Focus 1 generacji Turnier kombi 5-dw. 2.0 MT (131 KM) ma większą prędkość maksymalną. |
Przyspieszenie (0-100 km/h) | 9 s | 12 s | Ford Focus 1 generacji Turnier kombi 5-dw. 2.0 MT (131 KM) ma lepsze przyspieszenie. |
Pojemność zbiornika paliwa | 55 l | 55 l | |
Zużycie paliwa w mieście na 100 km | 11.6 l | 7.2 l | Ford Focus 1 generacji Hatchback 3-dw. 1.8 MT TDDi (90 KM) zużywa mniej paliwa w mieście. |
Zużycie paliwa poza miastem na 100 km | 6.9 l | 4.4 l | Ford Focus 1 generacji Hatchback 3-dw. 1.8 MT TDDi (90 KM) zużywa mniej paliwa poza miastem. |
Zużycie paliwa w cyklu mieszanym na 100 km | 8.7 l | 5.4 l | Ford Focus 1 generacji Hatchback 3-dw. 1.8 MT TDDi (90 KM) zużywa mniej paliwa w cyklu mieszanym. |
Zasięg | od 470 do 800 km | od 760 do 1 250 km | |
Średnica zawracania | 10.9 m | 10.9 m | |
Hamulce i zawieszenie | |||
Hamulce przednie | Hamulce | Hamulce | |
Hamulce tylne | Hamulce | Bębnowe | |
Przednie zawieszenie | Niezależna, Kolumny Macphersona | Niezależna, Kolumny Macphersona | |
Tylne zawieszenie | Niezależna, wiele poprzeczny | Niezależna, wiele poprzeczny |
Tydzień temu pisałem o Hondzie Civic VIII generacji, dziś pod młotek idzie jej usportowiona wersja Type-R. Co potrafi japońska „wiertara” i czy sprawia problemy w użytkowaniu?
Mazda znana jest z tego, że w swoich projektach wykorzystuje technologie rozwijane przez lata. Nie imponuje to może osobom rządnym coraz to nowszych rozwiązań, jednak zapewnia pewien poziom stabilności. Po autach Mazdy spodziewamy się zawsze tego ...
John Cooper Works. Te słowa działają na fanów Mini jak wyprzedaż na zakupoholików. Oznaczają najszybsze, najbardziej szalone wersje brytyjskich samochodów, a ich historia sięga lat 40. ubiegłego wieku.