
Używana Honda Civic Type-R FN2/FD2 - typowe awarie i problemy
Tydzień temu pisałem o Hondzie Civic VIII generacji, dziś pod młotek idzie jej usportowiona wersja Type-R. Co potrafi japońska „wiertara” i czy sprawia problemy w użytkowaniu?
Ford Escort 3 generacji Hatchback 5-dw. 1.6 4MT (79 KM) | Ford Escort 3 generacji Hatchback 3-dw. 1.6 MT XR3i (105 KM) | ||
---|---|---|---|
Marka | Ford | Ford | |
Model | Ford Escort | Ford Escort | |
Generacja | Ford Escort 3 generacji | Ford Escort 3 generacji | |
Silnik | 1.6 4MT (79 KM) | 1.6 MT XR3i (105 KM) | |
Nadwozie | |||
Rodzaj nadwozia | Hatchback | Hatchback | |
Liczba miejsc | 5 | 5 | |
Długość | 3970 mm | 4052 mm | |
Szerokość | 1640 mm | 1640 mm | |
Wysokość | 1400 mm | 1369 mm | |
Rozstaw osi | 2393 mm | 2402 mm | |
Rozstaw kół przednich | 1390 mm | 1400 mm | |
Rozstaw kół tylnych | 1430 mm | 1423 mm | |
Masa własna | 840 kg | 920 kg | |
Prześwit | 120 mm | ||
Masa całkowita | 1375 kg | 1375 kg | |
Bagażnik i przestrzeń ładunkowa | |||
Minimalna pojemność bagażnika | 360 l | 360 l | |
Maksymalna pojemność bagażnika | 1030 l | 1050 l | Ford Escort 3 generacji Hatchback 3-dw. 1.6 MT XR3i (105 KM) ma pojemniejszy bagażnik. |
Ładowność | 535 kg | 455 kg | Ford Escort 3 generacji Hatchback 5-dw. 1.6 4MT (79 KM) ma większą ładowność. |
Silnik | |||
Typ silnika | benzyna | benzyna | |
Pojemność silnika | 1597 cm3 | 1597 cm3 | |
Moc silnika | 79 KM | 105 KM | Silnik w Ford Escort 3 generacji Hatchback 3-dw. 1.6 MT XR3i (105 KM) ma większą moc. |
Obroty maksymalnej mocy | do 5 800 obr/min | do 6 000 obr/min | |
Maksymalny moment obrotowy | 125 Nm | 137 Nm | Silnik Ford Escort 3 generacji Hatchback 3-dw. 1.6 MT XR3i (105 KM) ma większy moment obrotowy. |
Typ zasilania/Rodzaj zasilania | gaźnik | wtrysk wielopunktowy | |
Układ cylindrów | rzędowy | rzędowy | |
Liczba cylindrów | 4 | 4 | |
Liczba zaworów na cylinder | 2 | 2 | |
Średnica cylindra | 79.96 mm | 79.96 mm | |
Skok tłoka | 79.52 mm | 79.52 mm | |
Obroty maksymalnego momentu obrotowego | 3000 obr/min | 4800 obr/min | |
Rodzaj paliwa | PB95 | PB95 | |
Skrzynia biegów | |||
Typ skrzyni biegów | mechaniczna | mechaniczna | |
Liczba biegów | 4 | 5 | Skrzynia biegów Ford Escort 3 generacji Hatchback 3-dw. 1.6 MT XR3i (105 KM) ma więcej przełożeń. |
Napęd | Przedni | Przedni | |
Osiągi | |||
Prędkość maksymalna | 167 km/h | 186 km/h | Ford Escort 3 generacji Hatchback 3-dw. 1.6 MT XR3i (105 KM) ma większą prędkość maksymalną. |
Przyspieszenie (0-100 km/h) | 11 s | 9.7 s | Ford Escort 3 generacji Hatchback 3-dw. 1.6 MT XR3i (105 KM) ma lepsze przyspieszenie. |
Pojemność zbiornika paliwa | 40 l | 48 l | Ford Escort 3 generacji Hatchback 3-dw. 1.6 MT XR3i (105 KM) ma bardziej pojemny zbiornik paliwa. |
Zużycie paliwa w mieście na 100 km | 9.2 l | 10.6 l | Ford Escort 3 generacji Hatchback 5-dw. 1.6 4MT (79 KM) zużywa mniej paliwa w mieście. |
Zużycie paliwa w cyklu mieszanym na 100 km | 7.9 l | 8.4 l | Ford Escort 3 generacji Hatchback 5-dw. 1.6 4MT (79 KM) zużywa mniej paliwa w cyklu mieszanym. |
Zasięg | od 430 km | od 450 km | |
Średnica zawracania | 10.5 m | 10.6 m | Ford Escort 3 generacji Hatchback 5-dw. 1.6 4MT (79 KM) ma mniejszą średnicę zawracania. |
Hamulce i zawieszenie | |||
Hamulce przednie | Tarczowe wentylowane | Tarczowe wentylowane | |
Hamulce tylne | Bębnowe | Bębnowe | |
Przednie zawieszenie | Niezależna, Kolumny Macphersona, Amortyzatory, Sprężynowa, Stabilizator przechyłów | Niezależna, Kolumny Macphersona, Amortyzatory, Sprężynowa, Stabilizator przechyłów | |
Tylne zawieszenie | Niezależna, Dwóch dźwignię, Sprężynowa | Niezależna, Dwóch dźwignię, Sprężynowa |
Tydzień temu pisałem o Hondzie Civic VIII generacji, dziś pod młotek idzie jej usportowiona wersja Type-R. Co potrafi japońska „wiertara” i czy sprawia problemy w użytkowaniu?
John Cooper Works. Te słowa działają na fanów Mini jak wyprzedaż na zakupoholików. Oznaczają najszybsze, najbardziej szalone wersje brytyjskich samochodów, a ich historia sięga lat 40. ubiegłego wieku.
Są takie samochody, których istnienie trudno jest uzasadnić jakimiś mocno rozsądnymi argumentami. W taki sposób rozrasta się gama MINI – marki, która przybiera kolejne bardzo ciekawe formy. Tym razem pora na crossovera aspirującego do bycia hot ...