
Używana Honda Civic Type-R FN2/FD2 - typowe awarie i problemy
Tydzień temu pisałem o Hondzie Civic VIII generacji, dziś pod młotek idzie jej usportowiona wersja Type-R. Co potrafi japońska „wiertara” i czy sprawia problemy w użytkowaniu?
Ford Escort 5 generacji Hatchback 5-dw. 1.4 MT (71 KM) | Ford Escort 5 generacji Hatchback 3-dw. 1.4 MT (71 KM) | ||
---|---|---|---|
Marka | Ford | Ford | |
Model | Ford Escort | Ford Escort | |
Generacja | Ford Escort 5 generacji | Ford Escort 5 generacji | |
Silnik | 1.4 MT (71 KM) | 1.4 MT (71 KM) | |
Nadwozie | |||
Rodzaj nadwozia | Hatchback | Hatchback | |
Liczba miejsc | 5 | 5 | |
Długość | 4041 mm | 4041 mm | |
Szerokość | 1679 mm | 1679 mm | |
Wysokość | 1349 mm | 1349 mm | |
Rozstaw osi | 2520 mm | 2520 mm | |
Rozstaw kół przednich | 1440 mm | 1440 mm | |
Rozstaw kół tylnych | 1461 mm | 1461 mm | |
Masa własna | 950 kg | 946 kg | |
Prześwit | 130 mm | 130 mm | |
Masa całkowita | 1425 kg | 1400 kg | Ford Escort 5 generacji Hatchback 3-dw. 1.4 MT (71 KM) jest lżejszy. |
Bagażnik i przestrzeń ładunkowa | |||
Minimalna pojemność bagażnika | 379 l | 379 l | |
Maksymalna pojemność bagażnika | 379 l | 379 l | |
Silnik | |||
Typ silnika | benzyna | benzyna | |
Pojemność silnika | 1392 cm3 | 1392 cm3 | |
Moc silnika | 71 KM | 71 KM | |
Obroty maksymalnej mocy | do 5 600 obr/min | do 5 600 obr/min | |
Maksymalny moment obrotowy | 103 Nm | 106 Nm | Silnik Ford Escort 5 generacji Hatchback 3-dw. 1.4 MT (71 KM) ma większy moment obrotowy. |
Typ zasilania/Rodzaj zasilania | wtryskiwacz | Mono wtrysk | |
Układ cylindrów | rzędowy | rzędowy | |
Liczba cylindrów | 4 | 4 | |
Liczba zaworów na cylinder | 2 | 2 | |
Średnica cylindra | 77.2 mm | ||
Skok tłoka | 74.3 mm | ||
Obroty maksymalnego momentu obrotowego | 4000 obr/min | 4000 obr/min | |
Rodzaj paliwa | PB92 | PB92 | |
Skrzynia biegów | |||
Typ skrzyni biegów | mechaniczna | mechaniczna | |
Liczba biegów | 5 | 5 | |
Napęd | Przedni | Przedni | |
Osiągi | |||
Prędkość maksymalna | 163 km/h | 163 km/h | |
Przyspieszenie (0-100 km/h) | 14.3 s | 14.3 s | |
Zużycie paliwa w cyklu mieszanym na 100 km | 7.6 l | 7.6 l | |
Hamulce i zawieszenie | |||
Hamulce przednie | Hamulce | Hamulce | |
Hamulce tylne | Bębnowe | Bębnowe | |
Przednie zawieszenie | Niezależna, Kolumny Macphersona | Niezależna, Kolumny Macphersona | |
Tylne zawieszenie | Belka skrętna | Belka skrętna |
Tydzień temu pisałem o Hondzie Civic VIII generacji, dziś pod młotek idzie jej usportowiona wersja Type-R. Co potrafi japońska „wiertara” i czy sprawia problemy w użytkowaniu?
Komfort jazdy, nienaganna prezencja, ekskluzywny charakter, mocny i ekologiczny napęd hybrydowy oraz przestronne i wygodne wnętrza – Lexus RX to model o wielu talentach, szczególnie w wersji specjalnej F SPORT EDITION.
Ford ma w swojej historii kilka bardzo udanych samochodów sportowych. Jednym z nich jest Escort Cosworth RS. Auto świetnie wygląda i jeszcze lepiej jeździ.