
Używana Honda Civic Type-R FN2/FD2 - typowe awarie i problemy
Tydzień temu pisałem o Hondzie Civic VIII generacji, dziś pod młotek idzie jej usportowiona wersja Type-R. Co potrafi japońska „wiertara” i czy sprawia problemy w użytkowaniu?
Ford Escort 5 generacji Cabriolet 1.8 MT (130 KM) | Ford Escort 5 generacji Hatchback 3-dw. 2.0 MT (150 KM) | ||
---|---|---|---|
Marka | Ford | Ford | |
Model | Ford Escort | Ford Escort | |
Generacja | Ford Escort 5 generacji | Ford Escort 5 generacji | |
Silnik | 1.8 MT (130 KM) | 2.0 MT (150 KM) | |
Nadwozie | |||
Rodzaj nadwozia | Cabrio | Hatchback | |
Liczba miejsc | 5 | 5 | |
Długość | 4040 mm | 4041 mm | |
Szerokość | 1692 mm | 1679 mm | |
Wysokość | 1379 mm | 1349 mm | |
Rozstaw osi | 2525 mm | 2520 mm | |
Rozstaw kół przednich | 1443 mm | 1440 mm | |
Rozstaw kół tylnych | 1462 mm | 1461 mm | |
Masa własna | 1205 kg | 1096 kg | |
Prześwit | 130 mm | ||
Masa całkowita | 1675 kg | 1500 kg | Ford Escort 5 generacji Hatchback 3-dw. 2.0 MT (150 KM) jest lżejszy. |
Bagażnik i przestrzeń ładunkowa | |||
Minimalna pojemność bagażnika | 322 l | 379 l | Ford Escort 5 generacji Hatchback 3-dw. 2.0 MT (150 KM) ma pojemniejszy bagażnik. |
Maksymalna pojemność bagażnika | 322 l | 379 l | Ford Escort 5 generacji Hatchback 3-dw. 2.0 MT (150 KM) ma pojemniejszy bagażnik. |
Silnik | |||
Typ silnika | benzyna | benzyna | |
Pojemność silnika | 1796 cm3 | 1998 cm3 | Silnik w Ford Escort 5 generacji Hatchback 3-dw. 2.0 MT (150 KM) ma większą pojemność. |
Moc silnika | 130 KM | 150 KM | Silnik w Ford Escort 5 generacji Hatchback 3-dw. 2.0 MT (150 KM) ma większą moc. |
Obroty maksymalnej mocy | do 6 250 obr/min | do 6 000 obr/min | |
Maksymalny moment obrotowy | 162 Nm | 190 Nm | Silnik Ford Escort 5 generacji Hatchback 3-dw. 2.0 MT (150 KM) ma większy moment obrotowy. |
Typ zasilania/Rodzaj zasilania | wtrysk wielopunktowy | wtrysk wielopunktowy | |
Układ cylindrów | rzędowy | rzędowy | |
Liczba cylindrów | 4 | 4 | |
Liczba zaworów na cylinder | 4 | 4 | |
Średnica cylindra | 80 mm | ||
Skok tłoka | 88 mm | ||
Obroty maksymalnego momentu obrotowego | 4500 obr/min | 4500 obr/min | |
Rodzaj paliwa | PB95 | PB92 | |
Skrzynia biegów | |||
Typ skrzyni biegów | mechaniczna | mechaniczna | |
Liczba biegów | 5 | 5 | |
Napęd | Przedni | Przedni | |
Osiągi | |||
Prędkość maksymalna | 198 km/h | 208 km/h | Ford Escort 5 generacji Hatchback 3-dw. 2.0 MT (150 KM) ma większą prędkość maksymalną. |
Przyspieszenie (0-100 km/h) | 10 s | 8.4 s | Ford Escort 5 generacji Hatchback 3-dw. 2.0 MT (150 KM) ma lepsze przyspieszenie. |
Pojemność zbiornika paliwa | 55 l | ||
Zużycie paliwa w cyklu mieszanym na 100 km | 8 l | 8.5 l | Ford Escort 5 generacji Cabriolet 1.8 MT (130 KM) zużywa mniej paliwa w cyklu mieszanym. |
Hamulce i zawieszenie | |||
Hamulce przednie | Tarczowe wentylowane | Tarczowe wentylowane | |
Hamulce tylne | Hamulce | Hamulce | |
Przednie zawieszenie | Amortyzacja turystyczne | Niezależna, Kolumny Macphersona | |
Tylne zawieszenie | Sprężyny śrubowe | Belka skrętna |
Tydzień temu pisałem o Hondzie Civic VIII generacji, dziś pod młotek idzie jej usportowiona wersja Type-R. Co potrafi japońska „wiertara” i czy sprawia problemy w użytkowaniu?
Mazda znana jest z tego, że w swoich projektach wykorzystuje technologie rozwijane przez lata. Nie imponuje to może osobom rządnym coraz to nowszych rozwiązań, jednak zapewnia pewien poziom stabilności. Po autach Mazdy spodziewamy się zawsze tego ...
Ford ma w swojej historii kilka bardzo udanych samochodów sportowych. Jednym z nich jest Escort Cosworth RS. Auto świetnie wygląda i jeszcze lepiej jeździ.